Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu PortofelulTau.ro

PortofelulTau.ro a aparut pe piata e-commerce din Romania in anul 2017 si comercializeaza portofele, curele, genti si rucsacuri de piele (dar si bijuterii). Stefan Costin Bob (foto, Fondator Portofelultau.ro) ne-a introdus in culisele afacerii sale online, povestindu-ne cum a inceput totul, care este semnificatia dubla a denumirii magazinului virtual, din ce tara sunt furnizorii produselor, ca planuieste deschiderea unui showroom si la ce crestere YoY se asteapta in 2019.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Stefan Costin Bob: Numele site-ului nostru a fost ales prin prisma faptului ca ne-am dorit initial sa ne focusam pe categoria de portofele (atat pentru dama, cat si pentru barbati) si voiam sa oferim o gama foarte variata, in care se poti gasi portofele diferite (ca material, textura, design, compartimentari, care sa permita celor care le cumpara sa le foloseasca in diferite scopuri)! Iin principiu, se refera la portofele (ceea ce comercializam in prezent) si, totodata, ne-am gandit ca va fi de folos si pe viitor, pentru ca poate face referire si la un site cu preturi reduse, care se gandeste la portofelul potentialilor clienti.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business este, in principiu, formata din experienta acumulata anterior in acest domeniu si, totodata, ne-am axat pe gama de portofele (dama si barbati) initial, pentru ca aici concurenta era medie si aveam potential sa crestem. Am avut si ceva modele in domeniu, dar nu putem spune cu exactitate ca am urmat intocmai modelul lor de business, ci mai degraba a fost – intr-un procent mic – o sursa de inspiratie.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Motivatia este datorata faptului ca ne doream ceva mai mult de la noi si cunosteam domeniul. Am pornit la acest drum in 2, initial avand experienta amandoi, atat in domeniul achizitiilor si al marketing-ului, cat si pe partea de logistica – cunostinte care ne-au ajutat foarte mult pe parcurs, pentru a putea creste.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am putea spune mai degraba ca am fost amandoi autodidacti; cred ca uneori te poti lovi si de situatii in care cunostintele acumulate in facultate te pot ajuta, dar cred ca intr-o masura destul de mica.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Din punct de vedere al finantarii, as putea spune ca asta este practic partea cea mai grea, deoarece initial am pornit cu o suma foarte mica, din care nu stiam cum vom imparti banii, astfel incat sa ajunga atat pentru produse, cat si pentru promovare. Investitia (in momentul de fata) este de 10 ori mai mare decat bugetul de inceput cu care am pornit si inca mai investim, pentru ca dorim sa ne dezvoltam tot mai mult – evident, atat cat ne permite si piata.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
La inceput de drum totul a fost destul de greu, pentru ca stiam cumva si aveam habar despre toate procedurile necesare realizarii site-ului, editarea pozelor pentru produse, campanii de Facebook si AdWords, aveam practic piesele acestui puzzle, ca sa zic asa, dar nu stiam inca exact cum sa le combinam, astfel incat sa avem rezultate bune. Dar, pe parcurs, documentandu-ne tot mai mult despre aceste lucruri din diverse surse, am reusit sa cream un mecanism functional si de durata.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Atunci cand esti propriul anagajat primul lucru care imi vine in minte este flexibilitatea din punct de vedere al timpului, dar asta nu pentru mult timp, deoarece – daca iti doresti sa cresti constant si sa pui bazele unui business – chiar si in timpul liber te gandesti tot acolo. Dar exista si parti frumoase, care din punctul nostru de vedere se materializeaza intr-o satisfactie de nedescris, atunci cand lucrurile merg si reusesti.

Care este publicul tinta al site-ului?
Pentru site-ul nostru si pentru gama de produse pe care o comercializam, in prezent publicul nostru tinta este – de regula – constituit din femei (dar nu numai), cu varste cuprinse intre 25-44 de ani, in general persoane care isi doresc produse de calitate medie spre lux, la un raport calitate-pret bun.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, oamenii care intra la noi pe site vor gasi intotdeauna cele mai bune preturi, pentru ca noi ne dorim sa oferim posibilitatea tuturor sa poata achizitiona un portofel sau o geanta de la noi, la un pret corect. Totodata, in cazul in care (din orice motiv) nu mai doresc sa pastreze produsul, il pot returna fara nicio problema si avem o politica foarte draguta prin care ne dorim ca orice persoana, indiferent ca a cumparat sau nu, sa nu plece de la noi de pe site cu un gust amar: pentru asta, oferim de la o luna la alta si mici reduceri, care constau de regula intr-un cupon de -10%.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Fata de concurenta ne diferentiem in primul rand prin pret. Oferim diversitate pe gamele de produse pe care le comercializam. Si avem o abordare mai placuta in cazul unui retur/schimb de produse fata de celelalte site-uri, care nu sunt atat de deschise cand vine vorba de astfel de situatii, iar in cazul unui retur te pun sa astepti foarte mult pana primesti banii inapoi – aspect de care noi avem grija si imediat ce primim produsul returnam in aceeasi zi si banii clientului.

De unde va cumparati produsele?
Majoritatea produselor noastre sunt achizitionate din Polonia, de la furnizori certificati si de incredere.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal de vanzare este site-ul, dar suntem listati si pe eMAG Marketplace, parteneriat ce poate ajuta un business destul de mult, la inceput de drum.

Cati angajati aveti?
Momentan avem doar 3 angajati, dar urmeaza sa deschidem si o locatie fizica – mai exact un showroom, de unde clientii pot ridica comenzile online si, totodata, pot sa si cumpere produse – si probabil ca in urmatoarele 6 luni echipa se va mari.

Cum va merge in perioada asta?
Perioada aceasta este una destul de buna din punct de vedere al vanzarilor, dar intr-o oarecare masura se simte ca oamenii in anul 2019 sunt tot mai interesati de Black Friday si atunci o parte din ei probabil ca asteapta acest eveniment ca sa faca cumparaturi.

Ati participat la Black Friday 2018?
Pot spune ca este primul an in care am participat cu adevarat la acest eveniment si rezultatele au fost unele spectaculoase, iar anul acesta ne asteptam la o crestere considerabila a vanzarilor.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Exista o diferenta de 15-20% a cresterii vanzarilor de Black Friday, fata de Craciun.

Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul este promovat atat pe Facebook, cat si prin Google Ads si mai avem parteneriate si cu Glami si 2Performant.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem si pagina de Facebook si este foarte importanta promovarea pe aceasta reteam deoarece aici se afla cei mai multi oameni. Aici facem si campanii platitem care ne aduc comenzi si ne ajuta si pentru cunoasterea brand-ului, iar comunicarea este destul de importanta!

Aveti versiune de mobile?
Avem si versiune de mobile a site-ului.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Anul acesta ne asteptam sa se inchida cu o crestere de 30% fata de anul trecut.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Noi credem ca, din punct de vedere al costurilor, o afacere pe online si un magazin fizic pot vea aceleasi costuri, cu exceptia faptului ca online-ul este de viitor, creste de la an la an tot mai mult si aici poti beneficia de mai multa expunere, daca ai – evident – si buget pentru acest lucru.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Credem ca principala provocare este ideea de la care am pornit atunci cand am cumparat domeniul portofelultau.ro si anume faptul ca muncim ca sa ajungem lider de piata pe categoria de portofele.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In prezent nu intampinam probleme cu partea de curierat, deoarece pe tot acest parcurs de cand existam am avut parteneriate cu aproape toate firmele de pe piata si am eliminat din ele, pana am ajuns la o firma destul de serioasa, care pana in prezent nu ne-a dezamagit si credem ca va fi o colaborare de lunga durata, respectiv DPD.

Ce planuri de viitor aveti in online?

Pe viitor ne dorim sa aducem si alte tipuri de produse, dar vrem ca si pana acum sa lucram numai cu furnizori certificati si de incredere, care
ne pot oferi calitate pentru produse, deoarece dorim sa oferim clientilor produse de calitate. Pe asta punem foarte mult accent!

Leave a reply