Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu OgradaVerde.ro

Microferma de pasari si platforma online OgradaVerde.ro au fost infiintate in 2012 si vand pe Internet carne de pui si curcan hranite 100% natural, oua, branzeturi, peste, preparate din crne de porc, miere, produse de patiserie si bacanie (dulceata, zacusca, ulei, sirop, paste, muraturi). Produsele sunt livrate in toata tara, din toamana lui 2021. In interviul de fata, Victor Camarasoiu (foto, Fondator OgradaVerde.ro) ne-a povestit ca a pornit la drum cu o investitie de 50.000 € (si a ajuns la afaceri de 300.000 €, in 2020), ca nu are probleme cu firma de curierat partenera si ca peste 60% dintre comenzile de pe site vin de pe dispozitive mobile.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Victor Camarasoiu: Ograda – pentru ca la microferma crestem pui, gaini si curcani in conditii similare celor din gospodariile taranesti. Verde – pentru ca microferma este situata in Breaza, tinutul deluros unde gasesti cel mai curat aer din Romania. Mai mult, conceptul care sta la baza businessului se bazeaza pe promovarea strategiei farm to fork, cu un lant alimentar scurt si o trasabilitate clara a produselor. Astfel, pasarile de la Ograda Verde sunt crescute liber, cu hrana 100% naturala si un ritm de crestere lent.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Sunt unul dintre acei antreprenori care au inceput afacerea dintr-o nevoie proprie. Specific, a fost din nevoia si dorinta de a asigura hrana sanatoasa pentru familie, in special pentru copil. Pe vremea aceea, acum 10 ani, existau foarte putine surse de unde puteai achizitiona carne de la animale crescute 100% natural, nici acum nu sunt prea multe.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Ograda Verde este o afacere de familie, pe care am fondat-o in 2012. Asa cum spuneam, ne-a motivat dorinta si nevoia de a asigura hrana sanatoasa copiilor Toate informatiile aparute in presa despre cat de daunatoare pe termen lung (pentru sanatate) sunt substantele adaugate in hrana animalelor ne-au facut sa crestem initial pasari in curte, pentru noi si apropiati, iar apoi sa transformam in business aceasta activitate. Astazi, dorinta de a oferi publicului o alternativa la produsele de provenienta animala crescute intensiv este un motor foarte important, care ne motiveaza sa continuam cresterea animalelor dupa principii sanatoase.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Sunt absolvent de ASE-Cibernetica, educatia anteprenorianala nu facea partea din curricula la acea vreme. Pot spune ca am fost autodidact si am invatat din experientele proprii. Am avut cateva initiative antreprenoriale in trecut, in anii ’90 – imobiliare, productie, sali de calculatoare. Mai mult, fiind economist si neavand nicio legatura cu cresterea pasarilor, a trebuit sa citesc toate cartile de specialitate. Am extras de acolo ceea ce ma interesa privind constructia adaposturilor si crearea microclimatului necesar dezvoltarii sanatoase a pasarilor. Am citit tot ceea ce mi-a cazut in mana, de la forumurile de specialitate de pe Internet, pana la tratatele publicate de Aviagen Group, liderul mondial in genetica pasarilor de curte.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Aproximativ 50.000 € a fost investitia initiala. A fost greu, dar am pornit cu pasi mici, construind  un business sustenabil. Primul adapost (construit in 2012) avea circa 100 m2 si l-am populat cu 250 de pasari. Un procent foarte mare din investitie a constat in constructia si dotarea centrului de sacrificare, conform normelor europene.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Bineinteles! In primul rand temerile noastre ca afacerea „Nu o sa mearga cum mi-as dori”, „Nu o sa gasim clienti”, „O sa fie greu”. Cum le-am depasit? Amintindu-mi de motivatia pornirii acestui business. Bariere sunt insa si de ordin social, in Romania, pentru ca oamenii inca vor „ieftin”, sacrificandu-l pe „sanatos” din ecuatie. Alegerile lor sunt preponderent pentru produse cu pret foarte mic, dar de o calitate discutabila, nu avem o cultura a atentiei fata de ce mancam sau ce oferim celor mici. Este unul dintre motivele pentru care noi inca activam pe o nisa de piata, cand in mod normal, din perspectiva nutritionala si a sanatatii, produsele precum cele oferite de noi ar trebui sa fie norma, nu exceptia.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Pentru mine, cel mai mare avantaj este de ordin emotional: satisfactia dezvoltarii unui business de la zero este greu de egalat. Iar la dezavantaje as mentiona faptul ca responsabilitatea fata de angajati, fata de calitatea produselor vandute si fata de politica de dezvoltare a businessului duce in timp la o uzura care isi pune serios amprenta pe starea de sanatate a oricarui antreprenor.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt persoane preocupate de un stil de viata sanatos, in marea lor majoritate parinti, care evita produsele procesate si cu o provenienta nesigura. Cei care cumpara produse de pe OgradaVerde.ro se incadreaza, in general, in grupa de varsta 24-45 de ani, au studii superioare, venituri peste medie si o cultura dezvoltata in privinta alimentatiei. Un procent semnificativ – peste 75% – sunt parinti care doresc sa asigure o alimentatie sanatoasa copiilor. De altfel, 1 din 3 clienti comanda de cel putin de 2 ori pe luna, consumand frecvent produse proaspete din carne de pasare.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In general, persoanele care ajung pe site la noi sunt persoane informate si orientate catre un stil de viata care include folosirea (in cea mai mare parte) a alimentelor neprocesate, naturale.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pentru noi, experienta clientului este diferentiatorul cheie si, totodata, cel mai important avantaj competitiv. Grija permanenta pentru pastrarea calitatii si mentinerea liniei strategice de dezvoltare au dus la cresterea constanta a bazei noastre de clienti si la recurenta comenzilor acestora. Am reusit, de-a lungul ultimilor 9 ani, sa construim un brand puternic, care se bazeaza pe calitatea deosebita a produselor oferite clientilor nostri, pe incredere, respect si responsabilitate fata de clienti. Tocmai de aceea, verificam foarte atent si produsele de la parteneri – trebuie sa fie naturale 100%, fara conservanti, coloranti sau aditivi alimentari, gustul trebuie sa treaca testul familiei noastre, iar activitatea micului producator trebuie sa fie autorizata de catre directia sanitar-veterinara pe raza careia isi desfasoara activitatea.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Suntem prezenti online prin intermediul platformei noastre (ogradaverde.ro) si a paginilor noastre de social media.

Cati angajati aveti?
Echipa are 8 angajati.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna octombrie – n.r.)?
Trendul este ascendent. De exemplu, in 2019 valoarea cosului mediu de cumparaturi era de 220 de lei, in primele doua trimestre din 2020 a crescut la 270 de lei (pe fondul contextului pandemic) si, odata cu introducerea de noi produse in portofoliu, in toamna anului trecut, media a crescut la 340 de lei, tendinta mentinandu-se ascendent si pentru acest an. In momentul de fata, cosul mediu cuprinde 7 produse, pe primele locuri in preferintele de achizitie sunt carnea de pui, urmata de carnea de curcan si de produsele lactate.

Ati participat la Black Friday 2021?
Pana in prezent nu am participat la Black Friday.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe langa aparitiile in presa de specialitate, campanii si evenimente punctuale, acordam o mare importanta interactiunii directe cu clientii. Pe pagina noastra de Facebook am stans, de-a lungul acestor ani, 25.000 de oameni interesati de o alimentatie foarte sanatoasa, cu care tinem aproape si comunicam in fiecare zi.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Sigur ca da. Prin intermediul paginii de Facebook informam publicul vizat despre valorile brandului, produse, proces de productie, parteneri. Iar prin creatorii de continut relevanti ajungem la comunitatile de parinti si cele axate pe un stil de viata sanatos.

Aveti versiune de mobile?
Sigur ca da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Peste 60%.

Cum credeti ca veti incheia anul 2021?
La nivelul anului 2020, am inregistrat afaceri de 300.000 €, in crestere cu 27% fata de anul precedent. Pentru anul acesta, mizam pe o crestere de 20% fata de 2020, pe fondul fidelizarii bazei de clienti care cauta produse din carne provenite de la animale crescute si hranite natural, dar si deschiderii crescute catre adoptia unui stil de viata bazat pe eliminarea din alimentatie a ingredientelor nocive.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cu siguranta, tehnologia este cea mai eficienta metoda de a reduce cheltuielile, iar pandemia ne-a dovedit tuturor ca orice poate fi vandut online, inclusiv fructe, legume, branza sau carne. Deci mutarea activitatii in online si renuntarea la magazinul fizic va reduce din costurile cu inchirierea spatiului si a utilitatilor necesare. Pe de alta parte, cu o prezenta exlcusiv in online, nu poti sa mentii sau sa cresti vanzarile fara o promovare targetata. De exemplu, pentru noi, un program de fidelizare a clientilor este o modalitate de a promova brandul si de a creste vanzarile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Probabil, mentinerea unui flux constant de continut, care sa ne aduca trafic pe site. Totusi, noi ne-am indreptat atentia spre imbunatarirea continua a continutului cu care dorim ca Ograda Verde sa fie asociat. Credem, mai mult decat orice, in comunicare eficienta, asa ca punem mare pret pe mesajele venite de la clienti si pe informatiile utile despre experientele lor de cumparare pe website-ul nostru.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Din fericire, nu am avut probleme notabile la acest capitol. Avem un program clar de livrare, detaliat si pe site, comenzile sunt preluate cu minimum 48 ore inainte, iar transportul catre client se face cu masini frigorifice la temperatura controlata. In 24 de ore de la sacrificare, pasarile ajung la client.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planuri de crestere. Dinamica pozitiva a vanzarilor online a fost influentata partial de contextul pandemic (care a favorizat segmentul e-commerce) si de extinderea portofoliului de produse, catre zone complementare.

Leave a reply