Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu LudysWorld.ro

 

LudysWorld.ro a aparut in noiembrie 2021 si vinde online produse unice in Romania, fabricate pe plan local: module de dezvoltare motrica si produse de fizioterapie pentru copii tipici si atipici, din burete (care, la finalul sesiunilor de joaca, se transforma intr-o canapea, fotolii sau pat). Ionela Tudor (foto, Administrator LudysWorld.ro) ne-a povestit ca a pornit aceasta afacere bazata pe conceptul de „soft play” cu 6.000 €, iar principalele bariere de care s-a lovit au implicat unicitatea produsului pe piata, nevoia de educare a publicului-tinta, de realizare a unor produse de calitate si promovarea prin intermediul unor profesionisti in domeniu. Aflati mai multe din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ionela Tudor: „Ludy” vine de la latinescul „ludus” (care inseamna „joc”), pentru ca produsele noastre au ca scop invatarea si imbunatatirea abilitatilor motrice si cognitive, prin intermediul jocului.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Este un proiect inspirat de Nugget Comfort, producatori de „playcouches” in America, un produs foarte popular, cu beneficii reale asupra dezvoltarii celor mici. Dorindu-mi sa ii ofer fiicei mele acest modul de motricitate (care este, totodata, si un set de constructie, din burete), pe care insa nu il puteam cumpara din strainatate, am decis sa il produc in Romania. Ulterior, am ajuns sa realizam si produse de fizioterapie, pentru ca – in mare parte – conceptele sunt similare, singura diferenta este ca, pentru copiii tipici, aceste produse sunt utilizate in „open-ended play” (joc liber), iar pentru copiii atipici, produsele sunt utilizate sub indrumarea terapeutilor.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Fiica mea este principala mea motivatie si inspiratie, in acest proiect. Sunt, inca de la inceput, o mama solopreneur.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
La baza sunt filolog, asadar nu am avut parte de educatie antreprenoriala, pana la inceperea afacerii.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia nu a fost foarte mare, mai exact 6.000 €, investiti doar in etapa de testare a produselor. In privinta site-ului, am fost autodidacta (l-am realizat si il tin singura), cat despre marketing, momentan ne-am bazat doar pe promovarea organica, pentru ca ne dorim sa crestem o comunitate de parinti ale caror interese pentru dezvoltarea copiilor lor sa fie comune cu ale noastre, asa ca preferam sa facem pasi mici, dar siguri, catre aceasta comunitate interesata de „soft play”, sa informam si sa oferim transparenta totala inainte de a vinde.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cea mai mare bariera a fost aducerea pe piata a unui produs unic la noi, ale carui beneficii nu sunt cunoscute de majoritatea consumatorilor, asadar nu avem concurenta si nici termen de comparatie. Si, pe cat de minunat poate fi acest lucru, o astfel de situatie necesita resurse duble pentru crearea unei imagini care sa prezinte incredere si produse de cea mai buna calitate (pentru ca ne adresam in special copiilor, iar siguranta lor este pe primul loc). O alta bariera a fost promovarea, pentru ca in ziua de azi este la moda sa se promoveze absolut orice produs, indiferent de utilitatea sa reala, iar pentru acest proiect ne-am dorit sa ne asociem cu profesionisti adevarati, precum terapeutii de la HelpAutism, Kinetobebe, Little Steps (cei care ne-au fost alaturi in procesul de testare al produselor).

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul este ca faci ceea ce iti place cu adevarat, iar produsele Ludy sunt un instrument de joaca in viata noastra de zi cu zi, asadar eu si fiica mea imbinam utilul cu placutul si ne jucam, dar – in acelasi timp  – cream si continut pentru retelele de socializare. Dezavantajul este ca a fi antreprenor nu inseamna un program de munca fix (09:00-18:00), iar ori de cate ori este nevoie, ma implic in orice situatie se iveste, indiferent ca este vorba de zile lucratoare sau de weekend.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru tinta este format din acei parinti care isi doresc ca in dezvoltarea copiilor lor sa existe un echilibru intre utilizarea device-urilor si jocurile imaginative (departe de ecrane, jocurile libere, care sa ii incurajeaza pe cei mici sa faca miscare). Dar ne adresam mai ales acelor parinti care nu cumpara impulsiv zeci de jucarii, care ulterior zac in sertare, ci fac investitii pe termen lung, pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor lor.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Am creat un site prietenos, usor de parcus de catre potentialii nostri clienti, in care ne povestim parcursul de pana acum, cine ne-a fost alaturi si cum au fost validate produsele noastre, informand asupra conceptului si oferind transparenta totala, atat cu privire la partea tehnica a produselor, cat si cu privire la beneficiile de ordin motric si cognitiv aduse de utilizarea acestora (asadar informatii pe care nu le gasesti in limba romana decat pe site-ul nostru, la sectiunea blog).

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Suntem singurii producatori de canapele-jucarie din Romania si ne mandrim cu faptul ca majoritatea „playcouch”-urilor din strainatate utilizeaza un burete moale, din industria confortului, in timp ce la Ludy folosim un burete atipic, mult mai dur, adecvat pentru beneficiile senzoriale. Si mentinem, in acelasi timp, cel mai bun pret de pe piata, raportat la calitatea, proprietatile produselor si la functionalitatea multipla si longevitatea acestora. Totodata, avem capacitatea de personalizare, apropo de dimensiuni si materiale textile utilizate.

Cati angajati aveti?
Sunt solopreneur, asadar nu am angajati, insa mi-am ales colaboratori de incredere (furnizorii buretelui si atelierul care confectioneaza husele produselor), care imi sunt alaturi inca de la inceput, respectand cu strictete standardele impuse in privinta calitatii produselor.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Noiembrie si decembrie au fost lunile in care ne-am dublat numarul de clienti, raportat la prima jumate a anului 2022.

Ati participat la Black Friday 2022?
Nu, nu am avut o campanie Black Friday, pentru ca avem un produs 100% romanesc, realizat cu ajutorul producatorilor locali, pe care ne dorim sa ii platim pe masura muncii si a dedicarii lor fata de acest proiect.

Cum au aratat cifrele de Craciun 2022?
Pentru noi, Craciunul este cea mai buna perioada din an, din punct de vedere al vanzarilor.

Cum si unde va promovati site-ul?
Cel mai fructuos canal de promovare pentru Ludy au fost, pana acum, grupurile de Facebook.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pe Facebook ne gasiti pe pagina SuperLudy, iar toate paginile de social media dedicate proiectului sunt administrate de mine. Nu am facut campanii platite pe Facebook. Pentru noi, functioneaza prezenta in comunitatile de parinti unde scopul nostru este, inainte de a vinde, sa informam asupra acestui concept de „soft play”, foarte nou in Romania.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
90% din comenzi vin de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In crestere. Obiectivul de a ne dubla numarul de clienti (atat persoane fizice, cat si persoane juridice) a fost atins.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Daca vorbim de anul 2022, cheltuielile de aprovizionare au crescut, asadar nu am optat pentru a schimba ceva in mersul lucrurilor, am ales sa mentinem calitatea produselor, nu am facut pasul inspre promovarea platita si, totusi, am reusit sa crestem.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Promovarea organica a produselor este sanatoasa, insa consuma mai multa energie decat daca ar exista si promovare platita si SEO, asadar obiectivul pe 2023 este sa echilibram balanta in privinta asta, pentru ca site-ul sa castige o mai mare vizibilitate.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pe parcursul anului 2022, am avut un singur incident cu firma de curierat aleasa, pentru care ne-am asumat pe deplin responsabilitatea, pentru a nu crea disconfort clientului si pentru a urgenta remedierea situatiei.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Cat mai multe colaborari sanatoase si promovare organica.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply