INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Dandelion-Store.ro
Dandelion-store.ro a fost lansat recent, „intr-o zi norocoasa”, 13 septembrie 2018, ne-au povestit Andreea Bucoveanu si Adina Calciu (foto, Fondatoare dandelion-store.ro) si vinde online corturi si saltelute de joaca, paturici, aparatori de patut si perne. „A fost mult de munca la el, am vrut sa fie aerisit, spatiat, simplu si, desi credeam ca va fi usor de realizat, au fost multe modificari de facut pe parcurs pana sa ajunga la forma dorita”. Fondatoarele ne-au povestit cum au ajuns sa-si canalizeze pasiunea pentru creatie intr-o afacere care infrumuseteaza camerele copiilor, transformandu-le intr-un cadru in care „joaca este toata treaba unui copil”. Cu o investitie de 50.000 €, Andreea si Adina fabrica produsele la noi in tara, avand mare atentie la calitate si siguranta. Pentru mai multe detalii, cititi interviul de mai jos.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Andreea Bucoveanu si Adina Calciu: Numele „Dandelion” a venit dupa multe discutii. Desi suntem un producator roman, am dorit un nume in engleza, care sa ne ajute ulterior, cand ne vom face numele cunoscut si in afara tarii. Iar „Dandelion” exprima exact ceea ce suntem si facem: fericire, vise, libertate.
De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
De mult timp am cochetat cu ideea de antreprenoriat. Inca de acum 5 ani am inceput sa cumparam nasturi, fara sa stim exact la ce ii vom folosi. Apoi am avut un blog de retete sanatoase, smoothie-uri in principal, care ne-a tinut preocupate o perioada, apoi am visat la o ceainarie cu multe carti, unde poti bea un ceai si citi o carte in liniste. Idei am tot avut si le-am tot discutat pana in anumite puncte. Acum 3 ani am vazut o poza cu un produs handmade de care ne-am indragostit. Era un bradut cusut de mana care nu se gasea in magazine, un lucru pe care doar cu pasiune il poti face, nu industrial, intr-o fabrica. Si asa am inceput: intai cu braduti de Craciun din fetru, apoi am vrut sa infrumusetam camerele de copii intr-un mod in care imaginatia, creativitatea si visatul liber sunt cele mai importante aspecte. Ne dorim ca un copil sa se joace cat e ziua de lunga, iar noi vrem sa oferim acest cadru unde joaca este toata treaba unui copil.
Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere? Ati pornit la drum singure?
Am inceput sa coasem din pasiune. Nici macar nu ne-am dat seama ca ne indreptam spre a avea o afacere. Pana la un punct, pagina de Facebook a fost de ajuns. In momentul cand tot timpul liber a fost alocat exclusiv productiei si coletelor, am considerat ca este nevoie sa facem urmatorul pas: sa deschidem un atelier de creatie.
Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacte?
Putem spune ca am fost autodidacte, insa inca mai avem multe de invatat. Incercam pe cat posibil sa citim cat mai multe articole sau carti despre antreprenoriat, astfel incat sa acumulam cat mai multe informatii. Ne-a ajutat si faptul ca avem cativa prieteni antreprenori, de la care am aflat destul de multe informatii valoroase.
Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Banii pentru investitie au fost partial din surse proprii, partial din Startup Nation. Echipamentele si rafturile din atelier au fost ~ 25.000 €. Investitia in stocuri este de inca ~ 25.000 €.
V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Fiecare pas a avut greutatile lui. Ne-am lovit de lucruri pe care nu ni le imaginam la inceput. Cu rabdare, timp si bani, le-am depasit pe unele, cu altele inca ne confruntam si, cu siguranta, fiecare zi va aduce provocarile ei.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaj: lucrezi pentru tine, stii pentru ce tragi, ai alta motivatie. Dezavantaj: nu exista zi de 8 ore de lucru, toata ziua sunt sarcini de facut pentru atelier, noaptea devine si de 3 – 4 ore de somn.
Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam in principal femeilor, cu educatie superioara, cu familie sau care urmeaza sa aiba un copil. Clientii nostri apreciaza lucrurile de calitate, iubesc copilaria si au un simt estetic dezvoltat.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Cumparatorul nostru cumpara emotii, confort, culoare si nu produse. Ne preocupam sa avem imprimeuri vesele, care invita la visare. Ne preocupam de calitatea produselor cusute si de natura inconjuratoare, vrand sa ii returnam darul pretios: plantam un copacel la fiecare 3 corturi vandute si printam pe hartie reciclata. Sunt standarde de calitate la care tinem si asta se vede din primul moment cand clientul paseste pe site-ul nostru.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Ne mandrim ca fabricam produsele la noi in tara si nu le importam. Tot ce intra in atelier este fie certificat, fie sigur pentru copii din punct de vedere calitate (antialergice, vopseluri sigure). Incercam sa avem o diversitate cat mai mare, iar in plus, toate produsele noastre pot fi personalizate. Piata este intr-o continua crestere, iar orientarea spre calitate a inceput sa fie o preocupare din ce in ce mai importanta pentru parinti.
De unde va cumparati materia prima?
Materialele le cumparam din Romania, Spania si Polonia. Pe viitor ne dorim sa cumparam mai mult din tara si mai putin extern, pentru ca vrem sa sustinem economia locala.
Cati angajati aveti?
In prezent avem doi angajati, insa – pe masura ce volumul de comenzi o sa creasca – avem in plan sa mai angajam 1 – 2 persoane.
Cum va merge in perioada asta?
Avand in vedere ca site-ul este inca la inceput, traficul de vizitatori este unul redus, volumul de vanzari fiind destul de scazut. Insa avem produsele urcate si pe cateva site-uri cu vechime in domeniu.
Cum si unde va promovati site-ul?
Deocamdata doar prin paginile de Facebook si Instagram, insa vom incepe foarte curand campanii Google AdWords.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem o pagina de Facebook, de care ne preocupam zilnic. In prezent este administrata de amandoua, insa ne dorim sa si externalizam. Am facut campanii platite pe Facebook, insa acum ne dorim sa crestem organic, iar campaniile platite sa fie cat mai rare, in ciuda schimbarii algoritmului de afisare a postarilor.
Aveti versiune de mobile?
Da. Avand in vedere ca telefonul este din ce in ce mai utilizat, versiunea de mobile a site-ului a fost una dintre cerintele noastre principale.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Noi, fiind producatori, ne confruntam cu costuri ridicate de productie: chirie, materiale, angajati. In plus, inainte de a lansa un produs nou, facem tot felul de teste pana ne iese asa cum ne dorim. Exista un focus continuu de a reduce costurile de productie, fara a diminua calitatea oferita, insa pentru acest lucru este nevoie si de volume, ca sa ne crestem puterea de negociere.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare acum este sa facem vizibil site-ul, sa aparem in cautarile relevante ale cumparatorilor. Tocmai de aceea am incheiat un contract de colaborare cu o persoana care sa se ocupe de partea aceasta, intrucat noi nu avem experienta in domeniu.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Principala problema la noi este costul ridicat de transport, tinand cont ca avem cutii voluminoase. Cel mai probabil vom renegocia preturile, pe masura ce va creste numarul de colete livrate. Legat de livrari, suntem multumite cum decurge relatia cu Urgent Cargus.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Planul este sa ajungem in doua luni pe prima pagina in Google pentru cautarile relevante. Peste un an ne dorim sa avem si versiunea in engleza a site-ului si sa avem produse listate pe Etsy si Amazon.
Leave a reply