2018: 43,5% dintre romani au cumparat online, fata de 35% in 2017 (studiu INS)
Institutul National de Statistica a realizat, in aprilie, o ancheta privind accesul la tehnologia informatiilor si comunicatiilor (TIC) in Romania, pe un esantion de 10.188 de locuinte urbane si rurale, din toate judetele tarii si Bucuresti (persoane de 16-74 ani care au folosit Internetul). Studiul „Accesul populatiei la tehnologia informatiilor si comunicatiilor, 2018”, disponibil pe insse.ro, a descoperit ca anul acesta 43,5% dintre romani au cumparat online, fata de 35% in 2017. Din totalul acestui procent care a ales comertul prin Internet, 40% au efectuat comenzi si cumparaturi online in ultimele 3 luni, 18,8% in perioada cuprinsa intre 3 luni si 1 an si 41,2% cu mai mult de 1 an in urma.
Alte informatii interesante din studiu, legate de e-commerce-ul autohtn:
- desi ponderea celor care nu au apelat la comertul electronic este inca destul de mare, in 2018 s-a inregistrat o scadere cu 8,5%, fata de 2017
- in 2018, Internetul a fost accesat pentru a cumpara produse de aproape jumatate dintre barbati si dintre femei (43,7%, respectiv 43,4%)
- pe grupe de varsta, cel mai des cumpara online tinerii de 16-34 ani (52,3%)
- cumparaturi online fac mai mult persoanele cu studii superioare – 71,9%
- o deschidere mai mare catre acest tip de comert se observa in cazul salariatilor (51,1%) si elevilor/studentilor (48,1%)
- cele mai cumparate produse online – imbracamintea si produsele sportive (72,7% din totalul persoanelor care au facut e-commerce in ultimele 12 luni), bunurile pentru gospodarie(22,6%), cartile, revistele, ziarele, cartile electronice (18%, categorie care a avut cea mai mare crestere, 3,3% YoY)
- s-au inregistrat si scaderi fata de 2017 la unele categorii cumparate online
- utilizatorii urbani care au folosit Internetul in ultimele 12 luni apeleaza la comertul electronic intr-o proportie mai mare (28,8%), comparativ cu cei de la sate (20,5%)
- cumparaturi online, in ultimele 12 luni, au facut mai mult toti cei din mediul urban (69,4%), comparativ cu cei din localitatile rurale (30,6%)
- pe regiuni de dezvoltare, ponderea cumparatorilor online, raportat la totalul celor care au folosit Internetul in ultimele 12 luni, a inregistrat valoarea cea mai mica (17,9%) in Vest si cea mai mare (38,7%) in Bucuresti-Ilfov
- comparativ cu 2017, cele mai mari cresteri ale ponderii utilizatorilor comertului online s-au constatat in: Bucuresti-Ilfov (cu 13,3%) si Sud-Est (cu 6,8%)
- cea mai mare scadere procentuala s-a inregistrat in regiunea Vest (cu 5%)
Leave a reply