Romanii cumpara mai mult si mai des de la e-shop-uri de incredere (studiu)
Marcile de incredere afisate pe site-urile magazinelor online influenteaza pozitiv decizia de cumparare a romanilor in 77% dintre cazuri, a descoperit TRUSTED.ro, in urma unui studiu de piata realizat de Eureka Insights. Sondajul a fost realizat in octombrie, pe 507 respondenti de peste 18 ani, din mediul urban, cu acces la Internet, care au accesat site-uri online in ultimul an.
Alte informatii descoperite de studiu:
- avem incredere mai mare in magazinele online de la care am mai cumparat/care sunt recomandate de rude si prieteni
- alte elemente care confera incredere in magazinele online sunt design-ul site-ului (66%), functionalitatea/cat de usor se poate naviga (79%), daca au mai facut cumparaturi de pe acel site (93%), articolele pro din presa online (83%), daca descrierile si pozele din paginile de produs corespund realitatii (89%)
- cumparam mai curand de la magazine cu review-uri, iar 75% dintre romani cauta recenzii online, in primul rand pe respectivul site (apoi pe motoare de cautare, pe retele sociale si pe site-urile de recenzii independente, cum este sistemul „Opinii de incredere” al TRUSTED.ro)
- 80% dintre respondenti asociaza marca TRUSTED.ro cu increderea, 33% o recunosc cand o vad afisata online
- aproape 200 de magazine online romanesti si transfrontaliere detin Marca de Incredere TRUSTED (care se obtine in urma unui audit, bazat pe 26 de criterii juridice si de bune practici)
- site-urile de e-commerce atestate primesc la pachet sistemul „Opinii de Incredere”, care colecteaza si pubica review-uri de la clienti reali si verificati ai magazinelor
- printre asteptarile romanilor de la magazinele online se numara implementarea platii cu cardul si mai multe explicatii privind securitatea tranzactiilor, oferirea de reduceri semnificative, experiente de cumparare mai placute, navigare mai usoara, oferirea garantiei ca produsele sunt de calitate si originale
- 43% dintre respondenti sunt multumiti de cea mai recenta achizitie online
- 49% intentioneaza sa mai cumpere de pe Internet cel putin o data pana la sfarsit de an
„Observam ca opiniile clientilor despre piata de e-commerce din Romania se rafineaza pe masura ce afacerile online se dezvolta. Deja cumparatorii autohtoni se uita mai cu atentie la design-ul magazinului online, la prezenta unor distinctii sau a unor marci de incredere pe site etc. Aceste elemente pot fi transformate de catre magazinele online in diferentiatori reali. Intr-o piata in care aproape oricine ofera transport gratuit dupa o anumita suma sau un cadou la comenzi de valori mari, trebuie sa gasesti si alte lucruri care sa te evidentieze in ochii clientilor”, transmite George Hari Popescu (Project Manager la TRUSTED.ro).
Leave a reply