Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Biscuit.ro

Biscuit.ro are website din 2009 (inca de la infiintare), ne-a povestit Adriana Sohodoleanu (foto, Fondator Biscuit.ro). Site-ul a fost updatat constant, iar magazinul online „a existat, intr-o prima faza, din 2011 pana prin 2016”, dar clientii preferau sa omande telefonic, nu online, asa ca a fost suspendat („Probabil ca era prea devreme pentru unii dintre ei sa cumpere prajituri ca si cum ar lua cartuse de imprimanta”, crede Adriana). Varianta actuala de magazin online a biscuit.ro este functionala din mai 2019. In interviul urmator, fondatoarea site-ului dulce ne povesteste – printre altele – de ce s-a apucat de realizat bunatati artizanale (prajituri, torturi, candy bar-uri, produse de patiserie sarate si chiar dog treats) si de ce nu va participa niciodata la Black Friday.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Adriana Sohodoleanu: Mi-a placut versatilitatea de inteles si pronuntie a biscuitului. Biscuitul e dulce sau sarat, fraged sau crocant, popular sau sofisticat si se poate pronunta usor in romana, engleza si franceza, fiind usor de inteles si pentru vorbitorii de alte limbi. Este o umbrela buna pentru activitatea unei cofetarii.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Un amic avea un spatiu comercial pe Bd. Nicolae Balcescu si m-a intrebat daca nu vreau sa fac ceva acolo, ma vedea ca pe un om creativ si stia ca tocmai renuntasem la viata corporatista. Am multe business-uri pe care le admir, insa nu avem un singur model, ne inspiram, adaptam, aplicam din lucrurile bune pe care le vedem la multi.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Dupa cum spuneam, a fost o provocare, exista acest spatiu de inchiriat, care avea o lumina faina si un vibe bun, asa ca m-am dus acasa, am deschis dulapurile din bucatarie si am notat brand-urile de pe borcanelele de condimente, sosuri, ciocolata si ceai (eu din vacante vin cu geamantanul plin de mancare). Asa am decis ce vom vinde. Am inceput prin a importa ceea ce mancam acasa, un fel de „Practice what you preach” inversat. Am pornit singura, pe parcurs mi s-a alaturat si sora mea. Din 2014, ne-am concentrat activitatea doar pe productie alimentara – deserturi artizanale.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu, am invatat singura din greseli si gresesc in continuare, deci invat non-stop.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am adus bani de acasa, nu a fost usor si nici putin. Sunt costuri pe care le poti estima si altele neprevazute sau investitii cu rezultate neasteptate.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu mi s-a parut greu la inceput, probabil pentru ca aveam mult entuziasm si asteptari realiste, de crestere organica. Daca a fost ceva, am trecut peste, cu speranta si entuziasm. Greul vine mai tarziu, cand creste echipa, ai nevoie de echipamente noi, nu performeaza ceva la care ai lucrat mult, parteneriate care se dovedesc a fi departe de promisiuni, etc.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
In 2009, la cateva luni de cand eram pe cont propriu, un jurnalist m-a intrebat care este cea mai tare chestie la noua mea situatie si imi amintesc ca am raspuns, pe nerasuflate: „Libertatea de a face dimineata ce ai visat noaptea” (replica care a devenit si titlul articolului). 10 ani mai tarziu cred ca, daca fostul meu sef a citit acel interviu, a zambit amar. Da, suna bine sa fii seful, sa faci cum crezi tu ca e mai bine. Sunt enumerate multe avantaje, dar le vad doar in tandem, la pachet cu o obligatie, o limitare. Esti seful si faci ce vrei, iti transpui in fapte viziunea, dar oare nu e mai bine sa te consulti cu angajatii? Au idei bune de cele mai multe ori si, in plus, se simt cu adevarat parte din echipa, daca o faci. Esti patron si ai program flexibil, dar asta inseamna ca muncesti si de acasa, din vacanta, de oriunde, oricand  si oricat e nevoie. Este o mare responsabilitate fata de angajati, fata de parteneri, fata de tine.

Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam celor care vor sa manance un desert delicios si cat mai curat posibil.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca va primi ceea ce ar face mama, bunica, sotia, daca ar avea timp si abilitatile necesare pregatirii unui desert ca al nostru; ma refer la calitatea ingredientelor, la tehnica artizanala,  pasiunea pentru gastronomie si drag de familie.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Este o intrebare dificila pe mai multe paliere. Ar trebui sa definim concurenta si pe noi in relatie cu concurenta. Astazi mai toata lumea comunica ingrediente naturale, facut de maini harnice, ca la mama acasa, etc. Realitatea din teren este alta, dar pentru a o observa trebuie un client educat, care are termeni de comparatie corecti si asteptari calibrate. O prajitura de 3 lei poate sa fie nemaipomenita (gustul este subiectiv si, in plus, de multe ori esenta de unt e mai aromata ca untul autentic), dar nu te poti astepta sa fie naturala. Din pacate, ca sa intelegi ca nu poate fi facuta din ingrediente naturale cere un mic si simplu efort matematic, pe care unii refuza sa il faca. Daca as face acasa un cozonac, cat ar costa? Adauga chirie, salarii, taxe si alte cheltuieli (da, ambalajul costa) si apoi facem diferenta. Daca e business, inseamna ca in acei 3 lei, 15 lei face si profit. Mie una imi vine sa ridic din sprancene.

De unde va cumparati materia prima?
Avem furnizori care livreaza ingredientele precum ciocolata, frisca, etc. Fructele le luam de la piata, punem si noi umarul la sustinerea producatorilor locali.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Magazin online si magazin offline.

Cati angajati aveti?
De cand am deschis magazin la strada, numarul a fluctuat mult, am intrat si noi in cosmarul resurselor umane din HoReCa. Acum suntem trei peste vara, din toamna vom vedea.

Cum va merge in perioada asta?
Am observat ca de multa vreme potentialii clienti vin direct de pe retelele de socializare si cumva ignora website-ul, preferand sa isi ia informatia de pe retele si apoi sa ne contacteze tot prin intermediul lor, pentru a-si completa informatia, desi o simpla vizita pe site le-ar oferi ceea ce cauta.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu, avem o politica de pret care nu ia in calcul discount-uri decat pentru volume mari, in cazul unor evenimente la care furnizam partea de desert.

Cum si unde va promovati site-ul?
Comunicam pe Facebook si Instagram, am folosit si Google AdWords. Mergem mult pe mouth-to-mouth, recomandarile sunt cel mai bun canal de promovare.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook din 2009, o administram noi si e utila pentru a ne disemina mesajul. Am colaborat cu firme specializate pe retele de socializare, insa din motive care ne scapa aceste proiecte nu au adus performanta asteptata, desi echipele respective aveau rezultate minunate pentru alte conturi pe care le administrau.

Aveti versiune de mobile?
Da, este o versiune adaptata.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In acest moment lucrurile arata bine, ramane de vazut ce ne aduce restul anului.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Noi facem productie si, prin urmare, avem un laborator care functioneaza cu costuri pe care nu le-as cataloga drept mici.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Dorinta vizitatorilor de a citi (toata) informatia de pe pagina de produs de pe website. Inca sunt oameni neobisnuiti cu acest tip de comert.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu oferim livrare, deoarece sunt produse perisabile, care trebuie depozitate la temperaturi controlate si manipulate cu grija. Deserturile se ridica de la magazin.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa convingem clientii sa intre pe site, inainte de a ne da un mesaj pe Facebook :). Nu este o gluma, ne dorim sa atragem potentialii clienti pe website pentru a se informa despre continut, aspect, pret si timpi de productie. Nu ne deranjeaza sa le oferim aceste informatii ca raspuns la mesajele de pe Messenger, insa credem cu tarie in timp ca resursa limitata si incercam sa optimizam  procesul decizional, atat pentru noi, cat mai ales pentru client – intre a asculta descrieri de tort la telefon si a le vedea pe un monitor, bine structurate si complete, alegerea este simpla.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply