Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu CandyToys.ro

Site-ul candytoys.ro a aparut pe 21 septembrie 2011 si Daniel Zaharia (foto, IT&Online Manager la Cash&Candy SRL) ne-a povestit ca rabdarea a fost esentiala dupa lansare, pentru ca prima comanda au primit-o abia pe 10 februarie 2012 (fiind si singura comanda din acea luna). Magazinul vinde dulciuri si jucarii si, cum piata dulciurilor online nu este foarte aglomerata la noi, spune Daniel, le merge bine. Din 2010 si pana azi, in site s-au investit circa 20.000 €, iar raportul intre vanzarile catre B2B (reselleri) si B2C (consumatori) este de 4 la 1.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

candytoys.ro

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Daniel Zaharia: Numele a fost ales avand in vedere produsele comercializate de noi. Ni s-a parut ca suna bine (catchy) si am inregistrat marca la OSIM pe 10 ani.

De unde v-a venit ideea de business?
Business-ul nostru functiona deja in offline inca din 2005 si in 2010, analizand avantul pietei online si avand in vedere faptul ca se vindeau online cam orice produse, am considerat ca si dulciurile se pot vinde online si ca putem mari astfel cifra de afaceri a companiei. Filosofia noastra se poate vedea aici. Ca si model, ne-a placut la vremea aceea (2010) si ne-a inspirat site-ul candywarehouse.com din SUA.

Ce v-a motivat sa incepi propria afacere?
Afacerea era deja pornita din 2005, dar doar offline (B2B). Prin canalul de vanzari online am deschis astfel si directia B2C.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
Am fost autodidacti, am invatat din greseli si mai ales am vrut intotdeauna sa ne punem noi in locul clientului si sa facem totul cat mai usor/placut pentru acesta, astfel ca UX a fost pentru noi in topul prioritatilor.

Cum ati reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ati investit mult?
Investitia initiala a fost foarte mica si a implicat cumpararea domeniului, platirea unui grafician pentru design logo si inregistrarea marcii la OSIM. Initial, site-ul arata destul de basic (fata de azi), dar am avut sansa sa vina totusi comenzi, sa avem clienti fideli (reselleri) si astfel am reusit din profitul generat (care procentual era destul de mare, avand in vedere costurile minime) sa ne dezvoltam si sa facem poze profesioniste produselor, sa facem campanii si concursuri pe Facebook, sa punem panouri cu reclama si sa imbunatatim grafica site-ului. Ca si investitie in site de la inceputuri (2010) si pana azi, estimam suma totala la circa 20.000 €.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Cea mai mare bariera a fost cea a rabdarii, pentru ca prima comanda a venit la 5 luni dupa lansare si apoi tot lent veneau comenzile. Metodele de promovare alese au facut site-ul mai vizibil si am reusit sa ne fidelizam clientii prin discount-uri, astfel ca in timp ne-am creat o baza de clienti activi. Pentru noi este mult mai usor sa avem un client care comanda o singura data (cand are un eveniment de exemplu), decat sa castigam un client fidel care revine la 2 – 3 saptamani cu o noua comanda. Astfel ne-am bazat foarte mult pe statisfacerea clientilor si pe recomandarile lor ulterioare, pentru a mari astfel si plaja de clienti one-time, dar si pentru ai pastra pe cei fideli.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul cel mai mare este libertatea in a decide 100% singuri directia pe care merge site-ul, noi activand ca si consultanti, iar patronul firmei dorind sa vada doar rezultate (din ce in ce mai) bune. Cum le obtinem este doar grija/solutia/decizia noastra.

Care este publicul tinta al site-ului?
Am observat din statistici ca aproape trei sferturi din comenzi vin din partea femeilor cu varsta cuprinsa intre 25 si 50 de ani. De asemenea, raportul intre vanzarile (ca valoare) catre B2B (reselleri) si B2C (consumatori) este de 4 la 1.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, pentru ca avem o nisa foarte bine delimitata, comercializand anumite categorii de produse pe care nu le mai ofera nimeni (nici macar in offline). Scopul nostru este sa facem copiii fericiti si produsele noastre sunt perfecte pentru orice petrecere, aniversare sau ocazie speciala! De asemenea, comandarea dulciurilor online te ajuta sa economisesti atat timp, cat si bani: cand cumperi la cutie, vei avea un pret mai mic decat in magazin si, avand o rezerva de dulciuri, nu va mai trebui sa dai o fuga la magazin cand bat la usa colindatorii de Craciun, trick-or-treat-erii de Halloween sau daca ramai fara dulciuri in casa. Pentru ca majoritatea produselor noastre dulci au termen de valabilitate lung si se pot depozita cu usurinta, ele rezista mult timp si astfel pot fi folosite la mai multe evenimente sau consumate in timp, pana se termina.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Exact prin faptul ca avem colaborari de lunga durata cu producatori internationali si importam cu exclusivitate categorii de produse speciale si atragatoare. Piata dulciurilor online nu este foarte aglomerata, nimeni nu se concentreaza pe aceasta nisa asa cum facem noi. Cei care mai vand totusi astfel de produse au in general marci bine cunoscute (gen Mars, Poiana, etc.), se concentreaza mai mult pe ciocolata (belgiana, etc.) si nu au volumul necesar pentru a oferi un pret competitiv si pentru reselleri, concentrandu-se doar pe consumatori.

De unde va cumparati produsele/pachetele de servicii?
Produsele sunt de cea mai buna calitate si provin de la producatori de renume din toata lumea: Spania, Italia, Brazilia, Mexic, China, etc.

Cati angajati aveti?
Momentan sunt 3 persoane care se ocupa de site, pe urmatoarele „specializari”: vanzari/facturare/comenzi/call center; IT/suport tehnic/design/grafica/Facebook; furnizori/livrari/curieri/promotii.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Ne merge din ce in ce mai bine, am crescut organic, iar luna noiembrie 2017 a fost record absolut la vanzari. In general, perioadele cele mai bune din an pentru noi sunt cele dinainte de Craciun si 1 iunie (Ziua Copilului). Numarul de vizitatori nu variaza foarte tare, insa daca ajungi pe site si vezi ceva ce-ti place/trebuie, sigur vei plasa o comanda.

Ati participat la Black Friday 2017?
Nu am participat niciodata la Black Friday, nu se prea potriveste cu tipul nostru de produse (perisabile/comestibile).

Cum si unde va promovati site-ul?
Facebook (concursuri foto cu premii dulci), bannere, panouri publicitare, flyere, colantare masini, van-uri si camioane care circula prin toata tara, obiecte promotionale (pixuri, pungi, pahare, etc.).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pagina de Facebook este importanta pentru noi si acolo incercam sa aratam fim cat mai darnici, oferind premii constand in produse dulci din gama noastra pentru a face fericiti copii ai caror parinti participa la concursurile noastre foto. Pagina este administrata de colegul nostru care se ocupa si de site.

Aveti versiune de mobile?
Avem compatibilitate cu mobile pentru tema de prestashop folosita si incercam sa o facem cat mai placut si usor de folosit.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Momentan (primele 4 luni din 2018) suntem in crestere cu 12% fata de vanzarile online din aceeasi perioada din 2017. Speram ca anul sa-l incheiem cu o crestere de minim 15%.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cand cheltuielile sunt si asa mici, chiar nu prea mai ai de unde sa reduci. Costurile cu livrarile (curierii) ar mai putea fi totusi optimizate.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cateodata, vizitatorii site-ului ne suna crezand ca pozele (care arata foarte profi) nu sunt reale. Incercam astfel sa-i convingem mereu ca ceea ce vad, asta vor si primi!

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Initial am lucrat doar cu FAN Courier (inca din 2005 avem contract cu ei), insa datorita unor neintelegeri si faptul ca nu ne-am simtit apreciati ca si client, am decis sa incepem colaborarea cu inca 3 curieri: DPD, Nemo si Urgent-Cargus. Acum nu mai sunt probleme si, daca apar, schimbam curierul pe judetul respectiv (simplu si eficient).

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa devenim o platforma unde oricine doreste ceva dulce/un snack/o jucarie sa poata gasi ceea ce cauta.

Raspunde la aceasta intrebare