Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpdia a stat de vorba cu BeKid.ro

Magazinul online bekid.ro a fost lansat in anul 2013 si vinde produse pentru bebelusi, copii (scaune auto, carucioare, produse pentru camera copilului, de ingrijire si igiena, haine si incaltamine etc.) si mamici. Detinut de firma Ada Online SRL, site-ul a fost lansat cu buget zero, pe o platforma gratuita, iar Iulian Ghisoiu (foto, General Manager bekid.ro) ne-a povestit cum a reusit sa combata mitul conform caruia „nu poti incepe un business online fara bani”, ajungand sa 150.000 € intr-un spatiu nou destinat echipei de call-center, in 2018. Dar si ca bekid.ro a fost primul magazin online cu produse pentru copii care a introdus plata cu Bitcoin. Descoperiti mai multe detalii din culise in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!


ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Iulian Ghisoiu: Am cautat sa alegem un nume cat mai scurt si usor de retinut, iar „BeKid” se traduce prin „fii copil”, ceea ce multi dintre noi – adultii – ne dorim sa mai fim. Numele companiei noastre este Ada Online SRL, iar Ada vine de la numele fetitei noastre.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de a deschide un magazin online cu produse pentru copii a venit in 2012, atunci cand cautam sa achizitionam produse pentru fiica noastra. Vazand ca in magazinele online de profil din Romania nu puteam gasi produsele pe care noi ni le doream, am identificat in acest fel ca lipsea un magazin online care sa contina produse de calitate, la preturi foarte bune. Atunci am hotarat sa lansam www.bekid.ro, pentru ca alti parinti, asa cum eram si noi la momentul respectiv, sa poata gasi intr-un singur magazin online o varietate cat mai mare de produse si la preturi pentru toate buzunarele.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am pornit pe acest drum impreuna cu sotia mea.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am avut sansa de a lucra in cea mai mare companie de asigurari timp de 8 ani, perioada in care am condus echipe de agenti de asigurari, cu care am fost nevoit sa fac training, coaching si management intern. Toata aceasta experienta m-a ajutat ulterior.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
La momentul lansarii magazinului online bekid.ro, bugetul nostru a fost zero, am inceput cu o platforma gratuita. Am reinvestit tot profitul in primii 2 ani, am vrut sa combatem mitul conform caruia „nu poti incepe un business online fara bani” si am reusit sa o facem, demonstrand ca pasiunea este cea mai importanta, iar pasiunea noastra este de a le oferi clientilor cea mai buna experienta cu un site pe aceasta nisa. In 2018, am investit 150.000 € intr-un nou spatiu destinat echipei de call-center.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?

Primele provocari de care am avut parte la inceput au fost legate de platforma online, apoi de uzabilitatea magazinului, ulterior acestea s-au transformat in provocari legate de cresterea increderii in brand. Toate acestea le-am depasit in timp, prin modernizarea continua a platformei e-commerce, prin cresterea gradului satisfactiei clientului fata de produsele si serviciile oferite, dar si prin campanii de branding online.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele sunt reprezentate de faptul ca poti sa faci prin business-ul tau multi clienti fericiti, aceasta in cazul in care adopti strategiile potrivite. Dezavantajul este ca intampini foarte multe provocari si chiar si riscuri, inclusiv financiare, riscuri pe care nu le poti avea cu statutul de angajat.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al site-ului este reprezentat de parinti si viitori parinti.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Avem o gama foarte variata de produse, respectiv peste 50.000 de repere, iar in anul 2019 ne propunem ca acest numar sa depaseasca 80.000 de produse. Compania noastra doneaza in fiecare an 10% din profit catre cauze umanitare legate de copii, de exemplu, in ultimii ani, am donat bani si produse pentru dotarea cu incubatoare a sectiei de neonatologie din Spitalul Clinic Judetean de Urgente Sibiu, am donat bani catre diferite asociatii si ONG-uri din tara. Astfel, clientii, pe langa faptul ca isi achizitioneaza produse la preturi foarte bune, participa efectiv la cauzele umanitare.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Magazinul BeKid.ro a fost primul magazin online cu produse pentru copii care a introdus plata cu Bitcoin, de asemenea, suntem printre primele magazine online din Romania, daca nu chiar primul, care au introdus plata cu Ethereum. Livram produsele in 24 de ore si avem multiple modalitati de plata, inclusiv plata in monede virtuale, plata in rate etc. Ne diferentiem prin faptul ca, clientii au un control absolut al tuturor stadiilor prin care trece comanda, fiind informati in permanenta prin e-mail si SMS. Incercam sa inovam in permanenta si sa aducem magazinul cat mai aproape de nevoile clientilor.

De unde va cumparati produsele?
Colaboram cu peste 100 de furnizori renumiti si incercam sa crestem acest numar pentru a le oferi clientilor o gama cat mai diversificata de produse de calitate.

Cati angajati aveti?
In prezent, echipa este formata din 7 angajati.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Suntem fericiti ca inregistram o crestere anuala de 60%, iar numarul de vizitatori creste de la o luna la alta. In ultimele 2 luni am avut un numar de vizitatori record.

Ati participat la Black Friday 2018?

Da, magazinul nostru online realizeaza Black Friday din anul 2016.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun din 2018?
Volumele de vanzari au fost cu 150 % mai mari fata de anul trecut, deoarece am reusit sa crestem gama de produse si procedurile legate de reduceri. Un alt motiv pentru care consider ca am fost o alegere pentru clientii nostri a fost legata de graficul de preturi de pe paginile fiecarui produs prin care am aratat ca reducerile sunt reale.

Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim mai multe canale de marketing online, dar in special, marea majoritate a vizitatorilor sunt din Google Organic. Beneficiem de o vizibilitate foarte buna in Google, datorita serviciilor SEO furnizate de catre Agentia TargetWeb.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem o pagina de Facebook cu peste 32.000 de fani si ne bucuram ca avem un engagement foarte bun. Este important sa oferim cat mai multe modalitati de a intra in legatura cu noi, iar pagina de Facebook este unul dintre aceste mijloace. Prin intermediul acesteia ne putem adresa unui numar mai mare de clienti, prin campaniile realizate. Incercam sa ne focusam pe o experienta cat mai buna a clientilor cu brand-ul BeKid, si de aceea am externalizat cat mai multe activitati, cum ar fi si administrarea contului de Facebook.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiune de mobile din anul 2014, atunci cand am observat ca un numar din ce in ce mai mare de vizitatori ne acceseaza site-ul de pe dispozitivele mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul 2018?
Vom incheia anul cu o crestere de 60% fata de 2017, iar ca si cifra de afaceri estimam ca vom depasi jumatate de milion de euro.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?

Una dintre modalitati este aceea de a gasi ingredientul magic prin care costul unei conversii  sa fie cat mai mic. Noi am observat ca acest cost poate fi influentat de satisfactia si increderea clientilor in brand. In alta ordine de idei, datorita numarului din ce in ce mai mare de concurenti, costurile legate de marketing-ul in online sunt din ce in ce mai mari.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Una dintre cele mai mari provocari este aceea de a-i face pe utilizatori sa constientizeze faptul ca, spre deosebire de un magazin fizic, intr-un magazin online pot gasi o gama mult mai variata de produse, iar avantajele achizitiei din online sunt evidente: costuri mai reduse, livrare facila in special in cazul coletelor mai mari, timp de livrare redus, etc.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In 2013-2014, am colaborat cu o firma de curierat care pe langa faptul ca depasea termenul de livrare promis clientilor nostri, avea si costuri foarte mari pentru livarile din afara ariei de acoperire. Am fost nevoiti sa ii schimbam la sfarsitul anului 2014 si am facut o alegere potrivita, de care suntem multumiti si azi.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planurile noastre sunt legate de cresterea numarului de produse, lansarea unor categorii noi de produse, consolidarea relatiei cu partenerii si furnizorii nostri, imbunatatirea platformei de ecommerce si cresterea gradului de uzabilitate cu scopul de a consolida gradul de satisfactie al clientilor in brand-ul BeKid.

Despre Monica PopescuJunior

Raspunde la aceasta intrebare