Internetul este „consilierul” in turism al romanilor
Google si TNS au afectuat (pe un esantion de romani care locuiesc in mediul urban si calatoresc frecvent) un studiu legat de cele mai cautate destinatii turistice ale romanilor si cum pot agentiile de turism sa se promoveze mai eficient, iar agentia de marketing online Today’s – partener certificat Google AdWords si singura din Romania certificata convert.com (cu o experienta de peste 10 ani in Romania, Croatia, Bulgaria si SUA) – transmite intr-un comunicat rezultatele acestuia: ne documentam in legatura cu viitoarea vacanta online, dar si din recomandarile celor apropiati (conform unui procent de peste 60% dintre respondenti).
La capitolul documentare pe Internet, Google este preferat, fiind folosit de 77% din romanii care se informeaza online. Cei mai multi considera ca daca se documenteaza asa vor gasi cele mai mici preturi, promotii si reduceri, transmite Today’s. La capitolul achizitii online de vacanta, romanii sunt destul de conservatori: prefera sa cumpere in urma unor interactiuni personale, de aceea isi doresc o discutie telefonica sau aleg sa faca o vizita la agentia de turism.
In tara, cele mai cautate destinatii de vacanta sunt orasele Constanta, Brasov, Sibiu si Valea Prahovei, iar cand iesim din tara optam mai ales pentru Bulgaria si Grecia. Romanii incep sa se documenteze cu 1 pana la 4 saptamani inainte de plecarea in concediu catre destinatii din Europa. Oamenii realizeaza, in medie, 5 cautari inainte de a se decide asupra unei destinatii si unei oferte. Rezervarile online se fac de obicei de pe computere clasice, de acasa, in timp ce telefonul mobil sau tableta sunt folosite preponderent pentru documentare.
Pentru agentiile de turism care vor sa-si faca promovare online, Today’s recomanda reclamele prin Google AdWords (retinute de foarte multe persoane), punerea la punct a unei strategii de remarketing (pentru potentialii clienti care au ajuns pe site-ul lor si trebuie fidelizati) si newslettere personalizate.
Leave a reply