Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: piata bunurilor de folosinta indelungata, crestere cu 15% in T2 2016 (studiu)

Home_Appliances

In al doilea trimestru al anului 2016, piata de bunuri de folosinta indelungata din Romania a crescut cu 15,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, atingand valoarea de 529 milioane €, scrie gfk.com – conform rezultatelor indicelui GfK TEMAX (utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata, ale carui rezultate sunt bazate pe studii desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK, care cuprinde date de la peste 425.000 de puncte de vanzare la nivel mondial).

Astfel, in perioada aprilie – iunie 2016, in tara noastra cea mai mare scadere s-a inregistrat in sectorul foto (5 milioane €, mai putin cu 18% fata de T1 2016), iar cele mai mari cresteri s-au inregistrat in 4 din 7 sectoare analizate (rata de crestere de doua cifre):

  • Electronice – piata a insumat 87 de milioane de euro in T2 2016 (suma mai mare cu peste 30% fata de acelasi trimestru al 2015); cea mai mare categorie a sectorului (televizoarele cu ecran plat) a crescut cu aproape 34% (adica aici s-au inregistrat vanzari de 76 de milioane €).
  • Electrocasnice mari – au crescut cu aproape 31% in T2 2016, fata de T2 2015; cea mai mare categorie a sectorului (aparatele frigorifice) a crescut cu peste 25%.
  • Electrocasnice mici – au crescut cu 23% mai mult comparativ cu T2 2015 (adica au insumat 36 de milioane €); toate sectoarele au urmat un trend ascendent (aparate de coafat, aparate pentru prepararea alimentelor, aspiratoare).
  • Telecom – piata a crescut cu 19% comparativ cu T2 2015; s-au vandut mai multe smartphone-uri (cea mai mare categorie a pietei) si mai multe casti, dar mai putine phablet-uri.

Ultimele 2 categorii de bunurilor de folosinta indelungata analizate – IT si imprimante, multifunctionale si consumabile – au inregistrat, conform sursei amintite, o scadere de aproape 14% (pana la 85 de milioane €), respectiv o crestere de 7%. Se vand din ce in ce mai putine tablete si din ce in ce mai multe camere web, mouse-uri, tastaturi si echipamente de printare.

Leave a reply