In Japonia, marketplace-urile online fac legea
Cel mai mare site de e-commerce din lume (ca numar de utilizatori) nu mai este Amazon.com, ci Taobao.com (marketplace chinezesc), China laudandu-se cu vanzari online de peste 650 de miliarde $ in 2015 – prin comparatie, in SUA s-au vandut online bunuri in valoare de doar 350 de miliarde $ in anul care s-a incheiat, scrie practicalecommerce.com.
Si Japonia are o piata de e-commerce importanta, care a generat vanzari de aproximativ 80 de miliarde $ in 2015. E-commerce-ul japonez este dominat de marketplace-uri (site-uri de e-commerce pe care produsele vandute provin de la parti terte, in timp ce tranzactiile financiare sunt procesare de operatorul site-urilor cu pricina). Cea mai populara metoda de plata e cea prin card de credit (44%), iar livrarea este extrem de rapida datorita suprafetei reduse a tarii (majoritatea comenzilor sunt, astfel, livrare in aceeasi zi sau a doua zi). Shopping-ul pe mobil este omniprezent, majoritatea consumatorilor avand de la 2 smartphone-uri in sus. Promotiile sunt omniprezente, serviciul clienti este excelent organizat, iar retururile sunt absente aproape cu desavarsire.
80% dintre japonezi fac shopping online, mai scrie site-ul amintit, iar cel mai mare site de e-commerce din tara nipona este Global.Rakuten.com: 7 din 10 japonezi au cont pe Rakuten (adica aproximativ 95 de milioane de persoane)! Pe locul doi, se plaseaza Amazon.co.jp, urmat de Shopping.Yahoo.co.jp (care nu tine de Yahoo, ci apartine companiei japoneze Softbank). Anual, pe cele trei piete de desfacere online se aduna 50% din toate incasarile din e-commerce-ul nipon.
Leave a reply