Importanta notificarilor de tip push
Ce este o notificare push?
Raspunsul la aceasta intrebare poate fi gasit pe browserul tau, indiferent de tipul folosit si chiar de dispozitivul pe care il utilizezi. Notificarile push sunt mesajele pop-up pe care poti face click, care apar pe ecran si care contin, de obicei, un CTA (Call to Action). Indiferent de tipurile de notificari push, se presupune ca sunt non-invazive si utile pentru utilizator/valoroase pentru rata de conversie a acelei afaceri. Aceste mesaje text pot aparea ca notificari push in Google Chrome, pe desktop/laptop sau ca notificari push mobile, pe Android. Ele pot fi adaptate oricarui sistem, chiar daca este un browser pentru desktop Mozilla Firefox sau o aplicatie Opera pentru Windows Mobile. In plus, sunt foarte personalizabile si usor de implementat, acestea fiind avantajele de facto ale notificarilor push.
Utilizatorii ar putea fi in orice zona din browser si pot primi in continuare aceste mesaje – singura conditie necesara este ca acestia sa fie online/sa aiba browser-ul deschis. Trebuie precizat ca notificarile push ale browser-ului (cum ar fi notificarile de tip Chrome) sunt diferite de cele normale, din aplicatii. Notificarile in-app apar doar atunci cand sunt declansate de o aplicatie in utilizare, in timp ce notificarile push ale browser-ului pot fi declansate in orice moment, prin utilizarea acestuia, pe orice dispozitiv, atat timp cat utilizatorul accepta sa primeasca aceste notificari – au o utilizare mai generala.
Notificarile push sunt un mod instantaneu de comunicare automata intre un website si utilizatorii acestuia. Canalele de marketing digital care functioneaza prin notificari push sunt mai noi decat majoritatea celor deja existente. Chiar daca s-a observat ca au potentialul de a creste vizitele repetate, retentia utilizatorilor si re-engagement-ul, nu s-au gasit inca si cazuri noi de utilizare, spun cercetatorii din marketing.
Cum functioneaza notificarile push?
Notificarile push sunt, de obicei, formate din urmatoarele elemente: un titlu, un mesaj, o imagine si o adresa URL. Un titlu atractiv si clar este un must, precum este si un text nu prea lung. Imaginile nu sunt strict necesare, dar pot fi foarte convingatoare, daca sunt alese corect. O adresa URL valid si un CTA, pe de alta parte, nu sunt optionale, ci vitale pentru eficienta oricarui tip de notificare push.
Nucleul notificarilor push in marketingul digital este, in general, sustinut de servicii precum Google Firebase Cloud Messaging (FCM) si Apple Push Notification Service (APNS). Acestea permit notificarile pe o serie intreaga de browsere. De exemplu, FCM-ul Google este o solutie de mesagerie software care permite atat aplicatiilor mobile, cat si site-urilor web sa trimita notificari push catre abonatii actuali. Serverele trimit continutul notificarii, impreuna cu informatiile abonatilor, la FCM, unde are loc verificarea. Ulterior, FCM trimite notificarea push catre dispozitivele utilizatorilor eligibili. La randul lor, aceste dispozitive trimit inapoi datele de click si de livrare inapoi la aplicatie. Intregul proces ajuta la urmarirea performantelor notificarii.
De ce ar trebui sa utilizezi notificari de tip push?
Notificarile push au un avantaj clar in marketingul digital, fata de notificarile prin e-mail: studiile de marketing au aratat ca rata de click a notificarilor push, indiferent de tipul de notificare, este de 4-8 ori mai mare decat cea a e-mailului. Un element care le situeaza deasupra altor tipuri de notificari este faptul ca utilizatorii vor primi notificari push doar daca au optat pentru ele. In plus, renuntarea la ele este la fel de usoara ca optiunea de abonare, aflandu-se la doar cateva click-uri distanta.
- Cresterea brand awareness-ului: utilizand diferite tipuri de notificari push, poti creste vizibilitatea brand-ului tau in randul publicului propriu, adaugand abonati cu un singur click.
- Lead-uri mai multe si de calitate: asa cum am spus, cu notificari push nu trebuie sa te bazezi pe captarea informatiilor despre lead-uri, poti adauga abonati noi cu un singur click. De asemenea, ii poti atrage fara a fi nevoie sa le soliciti date cu caracter personal. Solicitand optiunea de activare din partea utilizatorului, notificarile push te asigura si ca mesajul tau este transmis catre utilizatori reali.
- Cresterea traficului clientilor reveniti pe site: cand vine vorba de pastrarea clientilor, trimiterea notificarilor este tipul potrivit de engagement. Mesajele proactive directioneaza utilizatorii inapoi la site-ul tau web, din orice browser. Pentru a face acest lucru, ii poti atrage cu oferte promotionale si articole utile.
- Economisirea timpului: folosind diferite tipuri de notificari push, te puteti conecta cu utilizatorii tai la momentul potrivit. Notificarile push in timp real pot fi trimise atunci cand cauti raspunsuri instantanee – le poti chiar automatiza pentru anumite campanii sau le poti personaliza pentru anumite zone geografice sau temporale.
- Mobilizare imbunatatita: in majoritatea scenariilor, notificarile push vor avea rezultate mai bune decat notificarile SMS sau e-mail-urile, care se demodeaza incet, dar sigur. Daca utilizatorul tau are un dispozitiv mobile care accepta Google Chrome, Mozilla Firefox sau Opera, da-i bataie!
Tipuri de notificari push
In prezent, exista 3 tipuri de notificari push explicate si utilizate in marketingul digital (notificari push web, notificari push pentru desktop si notificari push pentru aplicatii mobile):
- Notificarile push web: sunt utilizate pentru a trimite alerte pe mobil, sub forma de notificari push Android, dar si pe desktop. Acestea pot sa apara chiar si atunci cand utilizatorii nu se afla pe site-ul web, in sine – trebuie doar sa-si dea consimtamantul printr-un click, pentru a le primi. Notificarile push web sunt trimise direct catre browsere si nu este necesara nicio aplicatie pentru buna lor functionare. De obicei, cresc engagement-ul pe site si incurajeaza vizitele repetate, ambele avand scopul de a creste conversiile.
- Notificari push pe desktop: spre deosebire de notificarile push web, acestea vor aparea doar pe desktopul utilizatorilor tai. Ele sunt determinate, in principal, de produsele pe care le-ai instalat deja pe desktop si vizeaza o implicare superioara a clientilor. Chiar daca sunt eficiente, notificarile push pe desktop sunt mai dificil de creat, in comparatie cu notificarile push web obisnuite.
- Notificari push pentru aplicatii mobile: la fel ca notificarile push desktop orientate catre aplicatiile desktop existente, notificarile push pentru aplicatii mobile de Android sunt si ele directionate catre aplicatiile existente. Se aplica aceleasi reguli de engagement clientelar si sunt dificil de dezvoltat, la fel ca notificarile de tip desktop.
Cum folosesti locatia in notificarile push?
Marketingul bazat pe locatie este cel mai eficient mod de a atrage utilizatorii mobile, prin aplicatii mobile si notificari push de mobil. Oamenii tind sa foloseasca mai mult o aplicatie daca trimite notificari push declansate in mod specific de orasul lor natal sau de locatia actuala. Utilizarea location tracking-ului pentru mesageria mobila nu este o problema de confidentialitate pentru utilizatori – chiar a inceput sa micsoreze decalajul dintre peisajul retailului digital si cei fizic.
Pentru a livra un mesaj personalizat consumatorilor din apropierea unui magazin de retail sau pentru a trimite o oferta de reducere utilizatorilor care au accesat magazinele concurente, notificarile push bazate pe locatie pot fi extrem de eficiente si pot contribui pozitiv la experienta utilizatorului. Ele au un potential constant de implicare a clientilor, prin strategia de marketing proprie. Acestea ofera avantaje precum:
- O eficienta mai mare: mesajele bazate pe locatia unui utilizator devin mai personale si mai relevante, crescand astfel eficienta generala a acestora, in marketingul mobil.
- Un ROI (Return on Investment) mai bun: geolocalizarea te ajuta sa trimiti oferte catre persoane care se afla mai aproape de magazinul sau cartierul tau, deci poti analiza cu usurinta raspunsul lor si iti poti face o idee rapida despre eficacitatea campaniei tale. Acest lucru iti optimizeaza ROI-ul.
- Engagement: clientii au mai multe sanse sa se apropie de brand-ul tau daca li se ofera oferte relevante. Momentul si locul potrivit asigura o mai buna implicare generala.
- Informatii noi: utilizarea mesajelor bazate pe locatie iti permite sa accesezi date noi, care pot fi utilizate pentru a discerne ce magazine au performante mai bune si care segmente de clienti sunt mai abordabile.
Elementele unei strategii bune de notificari push
Nu vei culege beneficii instantanee doar folosind notificari push si atat. Pentru ca orice tip de notificare push sa functioneze corect, fie ca sunt pentru aplicatii mobile sau pentru desktop, intregul proces trebuie gandit cu atentie. Unele dintre cele mai relevante elemente care pot face ca strategia ta de notificari push sa fie una buna sunt adesea trecute cu vederea:
- Continutul de calitate si accesibil: continutul trebuie sa fie scris in functie de publicul tinta. La aparitia de notificari push, totul tine de personalizare si generarea unui sentiment personal. Cerceteaza avantajele si specificitatile publicului propriu, intelege ce cere audienta ta si creeaza continut care sa bata in acea directie. Imaginile pot fi si ele utilizate, dar numai daca sunt relevante. Investitia in publicitate nu te va ajuta daca ai un continut depasit sau de calitate scazuta. Persuasivitatea este esentiala.
- Mesajele clare: de obicei, cuvintele sofisticate nu au ce cauta intr-o notificare push. Transmite mesajul intr-un mod clar si persuasiv, evitand sa folosesti jargonul, care poate face ca anumite persoane din ccadrul ale audientei tale sa ridice din sprancene. Limbajul simplu si direct este cel mai bun si are cel mai mare reach. Desigur, nu eviti frazele inteligente si un CTA original. Ideea principala – mesajele relevante explica beneficiile intr-un mod foarte transparent.
- Poti utiliza raritatea pentru a genera urgenta: un sentiment de urgenta care ii ispiteste pe utilizatori sa faca click pe notificari poate fi creat pe principii de raritate. Anunta-ti ofertele si reducerile limitate cat mai clar posibil. Un text axat pe actiune face minuni in acest scenariu si va genera cele mai multe raspunsuri posibile din partea publicului tau tinta.
Indiferent de tipul de notificari push pe care le utilizezi, fie ca sunt notificari Chrome, pentru desktop sau mobile, mesajul de abonare la ele ar trebui sa fie INTOTDEAUNA prima notificare pe care o trimiti. Acesta va determina succesul convertirii unui vizitator, in continuarea palnieii economice de cumparare. Numai dupa ce isi dau acordul (in sensul ca au acceptat sa fie adaugati ca abonati in lista ta), ar trebui sa incepi sa le trimiti notificari push, pentru a creste engagement-ul clientilor.
In functie de modelul tau de afacere, poate fi necesar sa iei in considerare segmentarea publicului tau. Segmente diferite de public pot raspunde diferit atunci cand le apar notificari, indiferent de tipurile de notificari. Planifica-ti mesajele de abonare: poate vrei ca mesajul de autorizare sa apara imediat ce vizitatorii ajung pe pagina ta, poate vrei sa le dai timp sa devina interesati de pagina, mai intai. Indiferent de ce varianta alegi, spune-le intotdeauna explicit ca se pot dezabona cu usurinta. Acest lucru va ajuta la crearea acelui sentiment de incredere in randul clientilor, de care orice afacere are nevoie. Tine intotdeauna minte ca, pentru a-ti pastra clientii, trebuie sa stie mereu ca pot renunta usor la orice tip de abonare.
Comentariu ( 1 )
[…] mobil presupune trimiterea de mesaje de marketing prin notificari push sau mesaje text. Aceasta tactica poate fi folosita pentru a atinge multe obiective diferite, cum ar […]