Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Round-up ECOMpedia.ro: comertul online romanesc vs. COVID-19 – Home & Deco (I)

Continuam noua noastra serie de materiale de sinteza, axata pe impactul pandemiei COVID-19 asupra industriei e-commerce autohtone, cu interviuri cu Ladite.ro, Kardelia.ro si LumanariCuStil.ro. Acestea au participat deja la seria noastra de interviuri generaliste cu magazine online romanesti (lansata acum 2 ani), care apare pe site in fiecare marti. Aceste magazine axate pe produse Home & Deco au fost fie norocoase in perioada izolarii sociale (cu vanzari in crestere), fie la polul opus (cu vanzari in scadere) – descoperiti mai multe in cele ce urmeaza!

1. ECOMpedia.ro: Cum a fost afectat magazinul vostru online de pandemia COVID-19?
Madalin Cornel Pop (foto st., Manager de vanzari Ladite.ro): Noi am fost printre cei norocosi, iar perioada pandemiei a fost una foarte benefica pentru noi. Oamenii au stat acasa si au avut timp sa isi amenajeze propriile locuinte, iar noi am avut stocuri suficiente incat sa putem livra imediat orice comanda.
Tatiana Ursu (foto, Fondator Kardelia.ro): Noi in perioada asta am intrat in renovarea atelierului, prin urmare nu am prea am fi avut activitate oricum. Inclusiv site-ul a avut ceva actualizari, deci mi-ar fi greu sa fac o comparatie.
Bogdan Vasiliu (foto, Administrator Lumanaricustil.ro): Magazinul nostru a fost profund afectat de pandemie, printr-o scadere continua a comenzilor incepand din martie, cu 0 comenzi in iunie.

2. Ce strategii online ati adoptat in pademie, pentru a va adapta noii situatii?
Madalin Cornel Pop: Initial, am crezut ca totul o sa cada, de aceea am introdus o campanie de reduceri de 15% din pretul oricarui produs de pe site: aproximativ o saptamana nu s-a intamplat nimic si am inregistrat foarte putine comenzi. La sfarsitul lunii martie, am crescut aceasta reducere la 20%, iar numarul de comenzi a crescut constant. In paralel, am postat si am fost foarte activi pe Instagram si pe Facebook si, de asemenea, ne-am inscris in grupuri care sustineau produsele si producatorii locali („Buy Local”).
Tatiana Ursu: Pandemia ne-a blocat importul de materiale noi, nici nu am putut oferi toata gama de produse. In concluzie, efectiv am lasat lucrurile sa mearga de la sine, n-am pus nicio strategie in aplicare si m-am concentrat pe renovari. Abia astept sa termin amenajarea atelierului, sa vina transportul nou de fire si sa dau viata tuturor ideilor care mi-au venit in pandemie, sa pot onora toate dorintele clientilor care asteapta noutati. Sper ca veti continua sa ne urmariti activitatea si veti fi incantati de ceea ce urmeaza. 🙂
Bogdan Vasiliu: Promotii, reduceri, concursuri. Poate nu le-am ales pe cele potrivite sau produsele noastre nu sunt de prima necesitate in situatii de criza.

3. Ce produse proprii s-au vandut cel mai bine in perioada pandemiei? La polul opus, ce produse nu s-au vandut deloc bine?
Madalin Cornel Pop: In cazul nostru, toate produsele s-au vandut foarte bine, fiind vorba de produse de amenajari interioare si oferind o gama foarte diversa de solutii, toate produsele noastre s-au vandut bine. Pot spune ca cel mai bine s-au vandut laditele pentru magazinele de tip aprozar, chiar am remarcat o crestere a cererii pentru laditele folosite pe post de display.
Tatiana Ursu: Per total, am avut solicitari si mesaje, chiar si comenzi. Faptul ca s-a stat in casa a marit interesul clientilor fata de produsele care au mare legatura cu coziness-ul.
Bogdan Vasiliu: Nu avem astfel de produse.

4. Cum s-a comportat valoarea medie a comenzii in perioada pandemiei?
Madalin Cornel Pop: Am avut o crestere cu aproximativ 30% mai mare, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Bogdan Vasiliu: Scadere in martie cu 40%, urmata de o scadere constanta pana la 100% in iunie.

5. Cum au evoluat comenzile pe mobile in perioada pandemiei?
Madalin Cornel Pop: La noi, numarul comenzilor venite de pe mobil oricum era unul ridicat, nu am semnalat o schimbare in acest sens, in ceea ce priveste comenzile primite.
Bogdan Vasiliu: Au avut o scadere accentuata.

6. Cat de mult au crescut platile prin card, in defavoarea rambursului?
Madalin Cornel Pop: In cazul platilor prin card, putem spune ca am inregistrat o crestere foarte mare a acestora, aproximativ 80% dintre comenzile venite catre noi au fost platite cu cardul.
Bogdan Vasiliu: 5% a mai ramas (din comenzile primite) cu plata ramburs.

7. V-a crescut sau scazut cifra de afaceri in perioada martie-iunie 2020?
Madalin Cornel Pop: Ne-a crescut in mod cert cifra de afaceri in perioada pandemiei, insa si noi am facut tot posibilul sa vindem cat mai mult si cat mai bine, remarcand apetitul oamenilor de a amenaja propriile locuinte in aceasta perioada si stiind ca aceasta cerere nu va tine la nesfarsit.
Bogdan Vasiliu: A scazut.

8. Ce modificari au aparut in relatia cu fir­mele de curierat?
Madalin Cornel Pop: Relatia cu firma de curierat a ramas aceeasi, insa putem remarca faptul ca am avut o crestere a incidentelor in cadrul livrarii. Unele colete ajungeau deteriorate la destinatari, iar noi am fost nevoiti sa suportam costurile de retransmitere a produselor noi. De asemenea, am inregistrat intarzieri foarte mari in livrarea coletelor, in anumite zone ale tarii. Am acceptat toate aceste lucruri, fiind constienti ca firmele de curierat erau solicitate la maximum in aceasta perioada.
Bogdan Vasiliu: Firma de curierat a propus un pachet predefinit pentru firma noastra.

9. Care credeti ca sunt tendintele aparute in pandemie care se vor mentine pe termen lung, in comertul online?
Madalin Cornel Pop: Cred ca oamenii se vor indrepta catre produse locale si vor prefera sa cumpere din tara sau de la comercianti romani. Cred ca a fost momentul in care romanii si-au dat seama ca in tara noastra inca se mai produc lucruri de calitate si merita sa ofere o sansa producatorilor locali.
Bogdan Vasiliu: In primul rand „portofelele inchise” pentru produse care nu sunt de baza, iar pe termen lung (pe fondul potential al cresterii somajului si micsorarea veniturilor) scaderea valorii cosului de cumparaturi.

10. Ce alte detalii interesante vreti sa ne povestiti despre cum v-a afectat COVID-19?
Madalin Cornel Pop: Ne dorim ca aceasta pandemie sa ne fi facut pe toti sa realizam care sunt cele mai importante lucruri in viata noastra, sa ne faca sa realizam ca totusi nu avem nevoie de atat de mult ca sa traim si sa fim fericiti si ca, de fapt, lucrurile simple aduc cu adevarat fericirea.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply