iAgency: cum ramai in topul Google Search, dupa update-ul algoritmului de notare a site-urilor
Google a facut un nou update in ceea ce priveste search-ul online, implementand un nou algoritm de notare a site-urilor, ce a adus schimbari majore in topul celor mai vizibile site-uri in cautari, transmite agentia de SEO si marketing online iAgency, intr-un comunicat de presa. Cu aceasta ocazie, Ovidiu Joita (Fondator si CEO iAgency) explica impactul acestor schimbari si cum pot de acum inainte site-urile sa ocupe pozitii cat mai bune in topul cautarilor pe Google:
- Valoarea brand-ului, mai importanta decat elementele tehnice SEO. Din analiza iAgency, s-a observat ca noul algoritm de la Google ofera o importanta mult mai mare valorii brand-ului = numarul de cautari pe brand si cuvinte-cheie + brand. Site-urile care au avut parte de astfel de cautari au inregistrat cresteri spectaculoase, chiar daca nu beneficiaza de optimizare on-page perfecta sau de un numar important de backlink-uri. „Estimam ca in aproximativ 2-3 ani vom vedea in prima pagina de Google doar brand-urile populare, pe care le cunoastem din viata reala, de la TV, din mall-uri. Acum, consider ca acest termen va fi si mai scurt in contextul noilor modificari in algoritmul de ranking de la Google. Elementele tehnice de SEO primesc o pondere mult mai redusa decat valoarea brand-ului”, explica Ovidiu Joita.
- Site-urile care au continut nou si de calitate au prioritate in Google. O alta schimbare majora este legata de continut. Nu ai continut nou si de calitate, pierzi puncte de la Google, deci important e sa iti actualizezi continutul din paginile importante, care aveau pana acum rank bun in Google.
- Viteza de incarcare a devenit si mai importanta in algoritmul de ranking. Viteza era importanta si inainte de update, dar acum cantareste si mai mult. Paginile web care au o viteza de incarcare mai scazuta decat competitia au inregistrat scaderi, Google punand mai mult accent pe experienta utilizatorilor (UX).
- Site-urile cu vechime au primit un spor de vizibilitate. Chiar daca nu au o optimizare SEO foarte buna, site-urile cu domenii vechi au castigat pozitii importante, doar pe baza faptului ca sunt active de foarte mult timp.
„Din statisticile analizate de noi din ultimele zile, pe proiectele noastre, am observat ca s-au produs schimbari in ceea ce priveste vizibilitatea site-urilor. Aceste schimbari au venit ca urmare a reajustarii ponderii indicatorilor, dupa care este stabilita «nota finala» a unui site. Indicatorii analizati raman aceiasi, insa Google acorda mai multa importanta altor aspecte decat a facut-o pana in prezent. Este poate cel mai important update Google de la cel prin care a trecut site-urile la indexarea diferita pe Mobile vs Desktop, Primary Indexed Mobile”, transmite Ovidiu Joita (foto).
Leave a reply