Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Gun Media: cum faci bugetul unei campanii de marketing online

Campaniile de marketing online au devenit obligatorii pentru orice business care vinde pe Internet. Rezultatele campaniilor depind foarte mult de dimensiunea bugetelor alocate si de modul in care sunt construite, iar specialistii agentiei de marketing online Gun Media ne da – intr-un comunicat de presa – 3 sfaturi despre cum trebuie construit un buget de marketing, in functie de asteptarile reale de la o campanie:

1. Stabileste-ti obiective clare – cat crei sa vinzi, cui vrei sa vinzi. Valoarea bugetului variaza in functie de nisa careia te adresezi (pentru ca fiecare segment vine cu propriul nivel de concurent) si e influentat si de politica de pret si de pozitionare (ai nevoie o baza de statistici cat mai bogata). Exemplu de calcul: un magazin online din segmentul Beauty care are 10 comenzi/zi (300 comenzi/luna), cu valoare medie de 225 lei, vrea sa-si dubleze rezultatele. Rata de conversie medie a magazinelor online romanesti a fost putin peste 1% (2%, in cazul campaniilor optimizate), in 2018. Pentru a insuma 300 de comenzi suplimentare lunar, magazinul va avea nevoie de cel putin 15.000 de vizite in plus, ceea ce inseamna – la o campanie pe Google Ads cu un Cost per Click (CPC) de 0,65 lei – un buget de 9.750 lei (+ comisionul agentiei alaturi de care construiesti bugetul).

2. Bugetul trebuie echilibrat intre canalele de promovare. Google e cea mai rapida cale de a ajunge la consumator (datorita volumelor de cautare foarte mari), deci Google Ads nu trebuie sa lipseasca din strategia de marketing. Dar nu trebuie sa lipseasca nici campaniile de retargetare, de branding si prezenta in social media. In functie de nisa si de statisticile obtinute dupa o analiza a rezultatelor generate de fiecare canal (rate de conversie, costuri, profitabilitate), bugetul de ajusteaza intre canalele utilizate dupa cateva luni de campanii.

3. Iti faci departament de marketing intern sau apelezi la agentie? Raspunsul depinde de bugetul avut la dispozitie: o companie mare are resursele financiare pentru propriul departament de specialisti, care sa includa Marketing manager, Specialisti Pay Per Click (Google si Facebook/Instagram, Specialist SEO, Content writer si care presupune salarii de 7.000-8.000 €/luna. O companie mica ar trebui sa colaboreze cu o agentie de marketing.

Leave a reply