Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AtelierCortez.ro

AtelierCortez.ro a aparut in 2015 si vinde pe Internet macarons, praline si tablete de ciocolata hand made personalizate, imprimate cu cerneluri comestibile (din sfecla, alge de mare si sepie), perfecte pentru evenimente private sau pentru facut cadou angajatilor oricarei companii. In plus, site-ul organizeaza si ateliere de gatit corporate. Dragos Ungureanu (foto, Fondator Atelier Cortez) ne-a introdus in culisele afacerii sale dulci, explicandu-ne unde se promoveaza, ce cifra de afaceri estimeaza ca va avea anul acesta si ce planuri de viitor are.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Dragos Ungureanu: „Atelier” vine de la atelierele (micile afaceri de familie din Franta unde am avut placerea sa imi confirm conceptul de macarons), iar „Cortez” de la conchistadorul care, dupa Columb, aproape de 1530, a adus bobul de cacao in Europa, cu tot cu stiinta de a-l prepara.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am inceput sa fac asocieri de brand intre jumatatile de macarons si apoi am adus din SUA un echipament care pune logo, sigla, mesaj pe macarons si ciocolata.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
De cand ma stiu am avut un impuls catre a deveni antreprenor si am inceput cu sotia mea, Camelia, dupa 15 ani de activitate intr-o compania nationala, care oferea servicii in birouri.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Sunt un bun autodidact, dar am consolidat foarte mult in cei 15 ani alaturi de compania de servicii in care am avut echipe, departamente si regiuni pe care le-am administrat.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit 70.000 € din fonduri proprii, stransi in decursul unor ani.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu, pentru ca a avut o viziune clara si realista de la bun inceput. Am stiut exact ce dorim sa realizam si in ce ritm. De asemenea, am lasat loc pentru neprevazut si am avut intotdeauna un plan B.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Muncesc mult mai mult ca atunci cand eram angajat, dar satisfactia este mult, mult, mai mare. Am invatat sa pretuiesc timpul altfel…

Care este publicul tinta al site-ului?
Companiile, departamentele de marketing (pentru cadouri catre parteneri), lansari de produs, evenimente, departamentele de HR, workshop-uri pentru motivarea angajatilor (mergem la ei la birou si facem impreuna macarons, praline si tablete de ciocolata) sau cadouri pentru angajati.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Toate produsele se creeaza la comanda clientului, de aceea intotdeauna sunt proaspete, folosim ingredinte naturale, cream creme la cererea clientului, culoarea, aroma, modul de ambalare este ales de client, la fel modalitatea de plata si data de livrare.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata acestor bunatati create de noi este in crestere. Am inceput sa apreciem un vin bun, a friptura cum trebuie si un macarons sau ciocolata, facute cum vrei tu.

De unde va cumparati produsele/pachetele de servicii?
O parte dintre ingrediente le importam, o parte le avem din Romania. Ambalajele le confectionam noi, la cererea clientului, aproape de fiecare data. Incercam si ne dorim sa avem cat mai multi colaboratori romani.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
B2B, atunci cand vine vorba de companii; B2C, atunci cand organizam evenimente personale (nunta, botez, etc.).

Cati angajati aveti?
4 angajati.

Cum va merge in perioada asta?
E aglomerat. Suntem implicati in mai multe proiecte cu deadline-uri stranse, de aceea in aceasta perioada am apelat si am primit ajutor din partea prietenilor.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Craciun 2018?
In ultimul trimestru vindem aproape 50% din intreaga cifra de afaceri. Q4 2018 a fost dublu fata de Q4 2017 (adica o CA de 100.000 €, fata de o CA de 50.000 €).

Cum si unde va promovati site-ul?
Networking, Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Nu facem campanii platite. Pagina o administram noi.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ne-am propus o CA de 180.000 €, o crestere de 80%.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
La noi sigur nu din ingrediente, pentru ca ar afecta grav gustul produselor.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Aducerea si mentinerea in prima pagina din Google, optimizare SEO si… refresh-uri.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu intampinam probleme deosebite in relatia cu firmele de curierat. As putea spune ca statistica colaborarilor noastre este, mai degraba, pozitiva.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Acum lucram la noul site, mai prietenos, mai intuitiv, cu mai multe  fotografii exemplificative. Avem si o „fata noua” cu tot concursul Cameliei, sotia mea, care se ocupa si de partea financiara si logistica.

Leave a reply