Germania: cumparatorii online aleg tot mai des dispozitivele mobile
56 de milioane de nemti (adica 80% din populatia de peste 14 ani) cumpara ceva online lunar, iar dispozitivele mobile sunt din ce in ce mai comune cand vine vorba despre e-shopping, releva datele stranse de asociatia de comert germana Bitkom (Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media), in august 2016 (in urma unui sondaj de opinie), citim pe emarketer.com. Studiul „Aus E-commerce wird M-Commerce” a evaluat 1.158 de persoane de peste 14 ani, din tara amintita.
Astfel, 64% dintre respondentii germani din cadrul sondajului de opinie au spus ca prefera sa cumpere online folosindu-si laptop-ul (cifra mai mica cu 2 procente fata de anul 2014); 50% aleg desktop-ul (cifra mai mica cu 8% fata de 2014); 39% prefera smartphone-ul (procent mai mare cu 19% fata de acum doi ani); 27% aleg tableta proprie (cifra cu 13% mai mare decat in 2014). Concluzia este ca numarul e-shopper-ilor pe dispozitive mobile s-a dublat in ultimii 2 ani.
In 2016, 51% dintre cumparatorii online care au folosit tablete si 68% dintre cei care au folosit smartphone-uri au folosit aplicatii pentru a cumpara. Cel mai des, germanii cumpara de pe Internet imbracaminte, incaltaminte si accesorii (82% dintre respondenti le-au mentionat), urmate de carti (76%) si medicamente (56%). 28% dintre germanii intervievati de Bitkom au spus ca au comandat online alimente si bautura, iar majoritatea celor care nu au cumparat niciodata alimente de pe Internet au spus ca se gandesc sa o faca pe viitor.
Cifrele celor de la Bitkom le confirma pe cele estimate de eMarketer: in 2016, 81,1% dintre germanii care folosesc Internetul vor cumpara cel putin o data ceva online, procent plasat pe locul 3 in topul european, dupa Marea Britanie si Danemarca.
Leave a reply