Germania: comertul online a generat 102,7 miliarde € (-5% YoY), in 2022
In 2022, in Germania, vanzarile online de produse au generat venituri cu 9% mai mici YoY (si au insemnat un total de 90,1 miliarde €). In schimb, serviciile digitale (bilete de avion sau pentru diverse evenimente) au crescut cu aproape 40% fata de 2021 (pana la suma de 11,25 miliarde €). Comenzile date prin telefon, fax si cataloage reprezinta alt miliard de euro. Daca tragi linie si aduni, e-commerce-ul german a generat 101,7 miliarde € (-5% YoY), anul trecut, anunta ecommercenews.eu.
In plus, in perioada 1 octombrie – 30 noiembrie, care include si Black Friday, retailerii online au vandut cu 16,8%, comparativ cu aceeasi perioada din 2021, din cauza inflatiei si a nesigurantei economice. Aceasta este prima scadere de cand se masoara aceste cifre, adica din 2014 incoace! Comparativ cu 2019, vanzarile online din tara vest-europeana sunt mai mari cu 13,1%. Cifrele vin de la Bevh (asociatia federala germana pentru e-commerce).
„Retailul online este constient de criza. Reticenta vizibila legata de achizitii, mai ales in cazul produseloor care nu sunt stricct necesare, dovedeste nesiguranta oamenilor, combinata cu costul crescut de trai. Acum, clientii pretuiesc alegerile variate, disponbilitatea si transparenta comertului online, iar acestia sunt mai multumiti ca niciodata de cumpraturile lor online”, a transmis Gero Furchheim (Presedintele Bevh).
Comentariu ( 1 )
[…] un esantion de 40.000 de germani de peste 14 ani. Anul trecut, retailul online german a inregistrat o scadere de -5% YoY, iar vanzarile de Craciun au scazut pentru prima data din 2014 incoace (cu -16,8% […]