Generatia Y nu mai cumpara haine online, le inchiriaza pe Internet
Obiceiurile de consum ale Generatiei Y (Millennials) – care inchiriaza seriale, filme (Netflix), muzica (Spotify) si masini (ZipCar) – incep sa influenteze shopping-ul online. Tinerii prefera sa inchirieze piese vestimentare in loc sa cumpere haine fast-fashion, scrie amp.businessinsider.com, iar aceasta evolutie fundamentala a comportamentului clientilor are deja un impact asupra lumii modei. Atitudinea legata de detinerea produselor de schimba in randul tinerilor din Generatia Y, care cauta modalitati mai sustenabile de a face cumparaturi si aleg sa traiasca inconjurati de mai putine obiecte – de unde si succesul inchirierilor in randul acestora. Cine pierde in acest nou peisaj? Magazinele fast-fashion (ca H&M, Forever 21 si Asos), care momesc publicul tanar cu preturile mici si colectiile noi lansate aproape saptamanal.
Urban Outfitters a devenit recent cea mai noua companie de retail vestimentar care lanseaza un serviciu de inchiriere online (intitulat Nuuly), dupa Rent the Runway (liderul in domeniu, care isi doreste sa devina „Amazonul inchirierilor vestimentare”; in martie 2019 – a strans 125 milioane $ de la investitori, fiind acum valorata la 1 miliard $), American Eagle si Express. Nuuly va fi lansat online in vara, iar membrii vor putea inchiria haine care poarta toate brand-urile marca Urban Outfitters, Anthropologie si Free People, plus piese de la alte 100 de brand-uri terte de renume (ca Reebok, Levi’s si Wrangler). Si in Romania exista site-uri care ofera piese vestimentare de inchiriat: dressbox.ro, dresscod.ro, inchiriat-rochii.ro.
Comentariu ( 1 )
[…] platformele digitale care ofera produse la mana a doua sau de inchiriere s-au inmultit, mai ales ca Generatia Y prefera inchirierea hainelor de pe Internet (vezi marketplace-ul pentru imbracaminte de firma Vestaire Collective, start-up-ul de telefoane […]