Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu DressBox.ro

daniel penciuc

Dressbox.ro inchiriaza rochii de seara, accesorii, pantofi si bijuterii de la mijlocul lui 2014. Iti alegi tinuta dorita, o primesti acasa, o pastrezi si o porti timp de 4 zile, apoi o trimiti inapoi prin curier si de curatare se ocupa magazinul online. Daniel Penciuc (foto, Manager dressbox.ro) ne-a povestit cum a pornit la drum cu o investitie de 500.000 €, ca piata de profil este in crestere, de ce considera ca ei sunt lideri detasati o sa isi pastreze pozitia fruntasa si de cate ori le creste numaruol de vizite vara, in sezonul nuntilor.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici.

dressbox

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Daniel Penciuc:
Am cautat un nume usor de retinut si sugestiv pentru serviciile pe care le oferim. „Dressbox” a fost inspirat de o asociere cu jukebox-ul. Acesta iti ofera o varietate mare de melodii alese pe spranceana din care poti alege una de care sa te bucuri pentru un moment; noi oferim o colectie exclusiva de rochii, accesorii si pantofi pe care le poti inchiria penru un eveniment special, un tonomat cu articole de designer. Numele reprezinta insa si simplitatea si accesibilitatea serviciului pe care il oferim. Comanzi online de oriunde din tara si primesti acasa, cu 2 – 3 zile inainte de eveniment, o cutie eleganta cu rochia perfecta pentru eveniment.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Este ceva cunoscut ca femeile isi doresc sa arate intotdeauna fabulos, insa de fiecare data diferit; de cele mai multe ori nu poarta aceeasi tinuta la doua evenimente consecutive. Si atunci m-am gandit ca o varianta mai ieftina. prin care pot arata senzational si diferit. este sa inchirieze rochiile de seara. Initial plecasem de la ideea unui site pe care poti sa vinzi produse high fashion si, dupa mai multe variante, am ramas la ideea de a inchiria rochii, fiind cunoscut de altfel ca rochia de ocazie este obiectul cel mai scump din garderoba unei femei. La acea vreme, am cautat online acest model de business si am observat ca era foarte popular in strainatate, insa lipsea aproape cu desavarsire la noi.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Nu este prima mea afacere, am mai fost implicat in ultimii 15 ani in diverse proiecte, in domenii precum HoReCa, publicitate, comert online si nu numai. Am crezut foarte mult in ideea din spatele Dressbox, motiv pentru care am convins un bun prieten sa investeasca alaturi de mine.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Studiile mele sunt in comunicare, prin urmare majoritatea lucrurilor le-am invatat pe parcurs. Am invatat si din esecuri, dar si din lucrurile care au mers bine si sunt convins ca mai am multe de invatat.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Banii pentru finantare au provenit exclusiv din celelalte afaceri pe care le-am avut, eu sau partenerul meu. Investitia initiala a fost de circa 500.000 €, acestia fiind alocati in special in stocul de peste 1.000 de rochii, stoc pe care il reinnoim regulat, dar si in amenajarea showroom-ului din Bucuresti si in magazinul online.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Fiind un model de business nou pe piata din Romania, cu nevoi distincte, a fost o provocare sa gasim solutiile si partenerii potriviti in ceea priveste gestiunea, livrarea, platforma e-commerce, curatarea produselor si nu numai, dar nu le-as numi bariere. De asemenea dezvoltarea unui sistem eficient de procesare al comenzilor ne-a provocat serios, cand te gandesti la tot ciclul pe care il parcurge un produs pentru o comanda de inchiriere. Insa, cu putina experienta si multa munca, am reusit sa trecem peste orice provocare.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Atat ca antreprenor, cat si ca angajat, ai in mod evident avantaje si dezavantaje. Atunci cand ai propria ta afacere poti lucra de oriunde si ai un program flexibil, dar probabil vei lucra mai mult ca orice anagajat, poti castiga mai mult decat in cazul unui salariu fix, dar nu ai siguranta unui venit sigur la fiecare sfarsit de luna, ai libertatea de a lua decizii, de a fi creativ, dar nu-ti poti schimba locul de munca ca un simplu anajat. Iar stresul atunci cand ai propria afacere poate atinge cote dramatice.

Care este publicul tinta al site-ului?
Profilul clientelor este foarte divers. Incepand cu varsta (avem cliente atat de 17 – 18 ani, cat si de peste 50 de ani) si terminand cu stilul preferat (de la clasic, la nonconformist). In general, sunt persoane care fac alegeri in mod mai degraba rational decat emotional. Vor sa fie unice, sa arate specataculos la ocaziile speciale din viata lor, dar fara sa cheltuiasca o avere de fiecare data. Si chiar daca isi permit acest lucru, vad utilitatea serviciului pe care il oferim si inteleg ca investitia intr-un astfel de obiect vestimentar nu are sens sa fie una foarte mare, il vor purta de prea putine ori. Timpul lor este pretios si, de aceea, apreciaza simplitatea cu care isi pot rezolva problema tinutei la urmatorul eveniment, printr-o vizita rapida si comoda in showroom-ul nostru din Bucuresti sau pe site, in ambele cazuri fiind asistata de stilistii nostri.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Utilitatea serviciului, pretul accesibil, usurinta de a gasi tinuta perfecta si asistenta pe care o oferim. Mai mult decat atat, ne remarcam printr-o colectie unica de rochii si accesorii pe care nu pot gasi in niciun alt magazin, pe atentia pe o acordam fiecarui detaliu (pentru a ne asigura vor avea o avea o experienta fara cusur) si pe profesionalismul personalului.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata rochiilor si accesoriilor de inchiriat este in crestere, fapt dovedit nu doar de cresterea cifrei noastre de afaceri de la an la an, dar si de aparitia altor afaceri care ofera servicii similare (inclusiv un serviciu de inchiriere costume pentru barbati). Totusi, din punct de vedere al investitiilor, al ofertei disponibile, al calitatii serviciilor oferite si al notorietatii nu se poate vorbi de o concurenta reala. Am fost primii pe piata din Romania, suntem lideri detasati de piata si prevedem ca o sa ne pastram aceasta pozitie si in urmatorii ani.

De unde va cumparati produsele?
Produsele din portofoliu nostru sunt achizionate fie direct de la casele de moda, fie de la distribuitori autorizati ale acestora.

Cati angajati aveti?
In prezent avem 9 angajati, de la stilisti in showroom si croitorese, la specialisti in marketing si PR.

Cum va merge in perioada asta?
Putem spune ca vara este anotimpul noastru preferat din an, deoarece coincide cu sezonul nuntilor si perioada cea mai aglomerata pentru noi. Avem, in aceasta perioada, un numar de vizitatori de 2 – 3 ori mai mare decat in primele luni ale anului si de peste 5 ori mai multe comenzi.

Ati participat la Black Friday 2017?
Ca in fiecare an, am avut o oferta speciala de Black Friday, insa nu este un eveniment caruia sa-i acordam foarte multa atentie. Nu este o perioada cu o cerere mare pentru serviciile noastre, iar preturile de promovare cresc foarte mult.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun 2017?
Comparat cu Black Friday, asteptam Craciunul de fiecare data cu nerabdare, nu doar datorita numeroasele petreceri de firma care cresc interesul pentru Dressbox, cat mai ales apropierii Revelionului, saptamana din an cu poate cele mai multe inchirieri.

Cum si unde va promovati site-ul?
Am testat si folosim majoritatea metodelor de promovare online, de la SEO la PPC, de la content marketing la e-mail marketing, dar nu am ezitat sa ne promovam si offline, prin fluturasi, panouri publicitare sau publicitate indoor.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem o pagina cu peste 90.000 de fani si un om dedicat care se ocupa de social media, ceea ce spune multe despre importanta pe care o acordam acesteia. Cresterea awareness-ului si, mai ales, posibiliatea de a interactiona direct cu posibilii clienti si de a obtine un feedback live de la ei sunt cateva motive pentru care investim foarte mult in Facebook. Pagina insa a crecut natural, nu am platit pentru a creste numarul fanilor, obiectivul campaniilor platite pe Facebook fiind de a obtine trafic si conversii pe site.

Aveti versiune de mobile?
Tinand cont ca in jur de 80% din traficul nostru provine de pe dispozitive mobile, am acordat o atentie deosebita afisarii site-ului pe telefoanele mobile si avem in curs de dezvoltare o versiune optimizata pentru mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
In 2017 am avut o crestere de aproape fata de anul precedent si preconizam ca vom avea o crestere si la sfarsitul anului curent.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Raspunsul tine de eficientizare si automatizare. Sa optimizeze fiecare pas din procesul de procesare a unei comenzi si sa automatizeze oriunde este posibil. Inclusiv pentru chat-ul pe site poate fi folosit un chatbot, care presupune un cost mult mai mic pentru customer service. Costurile de publicitate care de obicei sunt destul de mari pot fi si ele eficientizate, trebuie analizati cu atentie indicatorii de performanta pentru fiecare canal de promovare in parte si scazut bugetele acolo unde este cazul. In cazul nostru, pentru ca avem si un showroom in Bucuresti, pe Bd. Dacia, costurile cresc cu variate cheltuieli.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocari pentru site sau mai degraba provocari pentru noi, tin de imbunatirea ratei de conversie, a timpului de incarcare sau alinierea la legislatia GDPR.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In cazul nostru, in care o intarziere de o zi, doua poate insemna nu doar o comanda anulata, dar si un cosmar pentru client care ramane fara tinuta la eveniment, este foarte important sa colaboram cu o firma de curierat pe care ne putem baza. Astfel de probleme au mai fost de-a lungul timpului, din fericire nu foarte multe si aproape de fiecare data am reusit sa gasim solutii (cum ar fi ridicarea de catre client a coletului din sediul firmei de curierat). In orasele cu probleme la livrare, cumva de notorietate (precum Cluj si Timisoara), trimitem coletele cu 3 – 4 zile inainte de eveniment pentru a ne asigura ca vor ajunge in timp util sau lucram cu un alt curier. In afara de intarzieri, nu am avut altfel de probleme.

Ce planuri de viitor aveti in online?
O redezvoltare plus un redesign al site-ului, o posibila extindere a portofoliului de produse, dar si un alt proiect e-commerce, despre care este prea devreme sa vorbesc.

Raspunde la aceasta intrebare