Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Feedbackul de la clienti este important

Prin octombrie anul trecut (2014), NeaKaisă era un proiect frumos, o idee ce urma să fie pusă în practică. Nu lipseau planurile mari, optimismul debordant și ambiția. Probabil o combinație între cele enumerate sunt caracteristice tuturor începătorilor în ale comerțului online. 

Dar să revenim la momentul în timp la care tocmai am făcut referire. Magazinul online era încă în implementare, iar așteptarea părea lungă. Eram eu membru pe ECOMpedia de ceva vreme, la fel și pe grupul de Facebook Comerț Online, însă eram un membru timid. Așa sunt și acum, întreb dacă arde,răspund dacă sunt sigură că spun ceva corect, însă citesc permanent. Eh, întâmplarea a făcut ca, într-o  dimineață să văd o postare a lui Liviu Taloi despre consultanță gratuită, adică propunea să se așeze la masă cu mine o jumătate de oră și să vorbim despre sănătatea businessului meu online. Nu pot să spun că eram sceptică, dar nu aveam așteptări foarte mari. Până la urmă…Ce poți să înveți într-o jumătate de oră?! Am zis totuși că nu strică și m-am înscris. Am dat eu acolo o serie de detalii despre mine, despre NeaKaisă, am rezervat o zi și o oră, am primit un mail de confirmare și am zis că nu am nimic de pierdut.

Am ajuns la locul de întâlnire cam cu jumătate de oră mai devreme, m-am așezat cuminte pe holul adiacent și am așteptat. Au trecut cele 30 de minute și întâlnirea anteriorară nu se mai termina. Încă 5, încă 10, aveam mail-ul printat, îl scot, îl verific, poate am greșit ora, clădirea, etajul. Nu greșisem nimic, Liviu a scos capul pe ușă și mi-a spus foarte scurt: „Mai durează 10 minute, am avut un mic decalaj. Uite, poți să îți faci acolo un ceai! Te chem imediat cum termin!”.

Zis și făcut. Am băut un ceai, tot cuminte, tot pe hol. Fix după 10 minute se deschide ușa și iese Liviu alături de un tânăr cu zâmbetul imprimat dintr-un capăt al feței până în celălalt. După ce îl conduce pe tânăr până la lift, sunt invitată în birou. Nu știu dacă în secunda respectivă entuziasmul venea din faptul că în câteva secunde voi fi la o masă cu Liviu Taloi sau că am nimerit perfect locul și nu am întârziat eu, dar în pași săltăreți mi-am făcut loc înăuntru. Am luat un loc pe scaunul de lângă, iar începutul discuției, scurt și direct este singura parte pe care o voi povesti aici, cu acordul tuturor părților, evident.

-M-am uitat peste site și peste idee. Mai exact ce vindeți voi?
-Ăăăăă…Vindem produse pentru casă, bricolaj, amenajări interioare, materiale de construcții. Nu sunt foarte mulți concurenți pe nișă și credem că avem toate șansele să intrăm pe piață înainte să apară. (recunosc, eram chiar mândră de teoria mea)

-Știi…Nu sunteți chiar singurii, mai sunt magazine online care vând produse similare. Poate nu nișate ca voi, poate nu au game complete, dar vând. Hai să te întreb altfel: ce plus valoare propuneți voi clientului? Ce puteți să îi oferiți numai voi?

A fost momentul unei revelații. Restul conversației rămâne între noi și NeaKaisă, dar într-o jumătate de oră am aflat mai multe despre business-ul meu decât am reușit să analizez singură în 2 luni. Iar informațiile, chiar și după 6 luni de la lansare sunt valabile și permanent aplicate. De-a lungul timpului, niciodată nu am rămas datoare.Când mi s-a prestat un serviciu am plătit cât mi s-a cerut, când am primit o mână de ajutor, am ajutat înapoi, însă cu Liviu este puțin mai complicat. La finalul întâlnirii, nu mi-a cerut decât să caut pe Ecompedia orice informații îmi sunt necesare în demersurile viitoare, dacă nu există răspunsurile acolo să pun o întrebare și dacă am un răspuns să nu îl țin pentru mine.Când ne-am întâlnit la Gpec, am profitat de ocazie pentru a-i mai mulțumi o dată și a nota că am o datorie neplătită. Liviu m-a rugat să scriu un articol pe Ecompedia. O fac acum, însă nici așa nu mă pot revanșa pentru că știu că nu îl scriu pentru el, îl scriu pentru comunitatea din care facem toți parte și de care, vrem nu vrem, avem nevoie

În concluzie, mai am două lucruri de menționat și vă las să reveniți la topicurile de pe Ecompedia care vă interesează:

  1. Informația este prețioasă dacă este corectă și bine intenționată. În scurta mea experiență în online, am învățat că dacă verificam pe Ecompedia informațiile înainte să mă grăbesc spre implementare, aș fi evitat mare parte a greșelilor făcute. Puteți găsi aici informații despre dezvoltatorii de soluții ecommerce, despre marketing, seo, logistică, legislație. Pe scurt, nimeni nu vă poate păcăli dacă dețineți toate detaliile necesare alegerilor corecte.
  2. Liviu a fost prima și cam singura persoană din mediul online cu care am interacționat și care a înțeles ideea lui NeaKaisă. În loc să ne vândă ceva, ne-a învățat gratuit cum să o punem în aplicare și unde am putea greși în proces. Fără viziunea lui, fără acea jumătate de oră, probabil NeaKaisă nu ar fi gândit cum gândește și nu ar fi fost cum îl știți. Nu aveți nevoie de decât de întrebarea corectă, potrivită ideii voastre ecommerce pentru a vă da seama care este punctul slab și pentru a-l putea preveni înainte să devină călcâiul lui Ahile.

Despre Laura Curca

Leave a reply