Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Europa: publicitatea online a crescut cu 12,3% YoY, in 2019; Romania e pe locul 6 din 28 (raport)

Piata europeana de publicitate online a crescut cu 12,3% YoY in 2019 (pana la o valoare de piata de 64,8 miliarde €), Romania plasandu-se pe a sasea pozitie in clasament (cu 83 de milioane € si o crestere de 18,6% YoY), noteaza „IAB Europe AdEx Benchmark 2019 Report” (ajuns la a 14-a editie). Piata reclamelor digitale s-a dublat din 2013 pana in 2019 si in fiecare an din 2006 incoace aceasta a castigat 4 miliarde €, in medie. Raportul a analizat situatia din 28 de piete europene (inclusiv Romania), la nivel de marime, dezvoltare si investitii in reclame digitale si vine cu urmatoarele concluzii legate de 2019:

  • pentru prima data in istorie, in digital s-a investit mai mult de 50% din totalul sumelor din publicitate (50,4%)
  • 9 din cele 10 piete cu cea mai mare dezvoltare in domeniul reclamelor digitale fac parte din Europa Centrala si de Est: Ucraina (a crescut de 2,09 ori din 2016 pana in 2019), Belarus (2,07 ori), Serbia (1,91 ori), Rusia (1,8 ori), Cehia (1,64 ori), Romania (1,61 ori), Croatia (1,6), Turcia (1,57 ori), Ungaria (1,56 ori) si Finlanda (1,52 ori)

  • cele mai mari cresteri YoY la capitolul publicitate online s-au inregistrat in Serbia (28,4%), Ucraina (28%), Belarus (25,2%), Croatia (22,3%) si Turcia (19,1%); 10 din cele 14 piete care au crescut peste media europeana sunt din Europa Centrala si de Est;
  • primele cele mai mari 10 piete europene (Marea Britanie, Germania, Franta, Rusia, Italia, Spania, Suedia, Tarile de Jos, Elvetia, Norvegia) concentreaza 86% din totalul sumelor cheltuite pe ad-uri online; Romania se plaseaza pe locul 23 din 28, in topul marimii pietei de reclame digitale
  • la capitolul formate, videoul au continuat sa creasca, cu aproape 30% (pana la o valoare de aproape 10 miliarde €), datorita clipurilor video out-stream (de sine-statatoare), care au crescut cu 36%
  • 21 de piete au inregistrat cresteri YoY de doua cifre, la capitolul reclame display, media europeana fiind de +14,7%; in acestea s-a investit si in 2019 mai mult din buget, decat in cele de tip search (45,9% vs. 43,3%)
  • search-ul ramane cea mai mare categorie de advertising online, in ceea ce priveste veniturile (cu o crestere de 11,8% si o valoare de piata de 28 miliarde €)
  • in total cresterea ad-urilor mobile a fost de 24,9% YoY, pana la peste 30 miliarde € – adica aproape jumatate (47%) din totalul sumelor investite in ad-uril online, in Europa
  • mobile-ul a depasit desktop-ul, ca sume investite in reclamele online, si la capitolul display (54,6% vs. 45,4%), si la capitolul search (50,3% vs. 49,7%)

  • reclamele social media au crescut cu 25,6% YoY la nivel european si cu doua cifre in toate cele 28 de piete; in reclame social media (care reprezinta 47,5% din totalul ad-urilor tip display) s-a investit peste 1 miliard € in primele 4 tari din top (Marea Britanie, Germania, Franta, Italia), Romania plasandu-se pe locul 23 din 28 (cu 21 milioane €)
  • pentru 2020, an afectat masiv de pandemia COVID-19, estimarile indica o scadere cu -5,5% a pietei de advertising digital, in timp ce toate celelalte media vor scadea mult mai mult, cu -21,3%

Leave a reply