Europa: inflatia afecteaza ritmul de crestere al comertului online (raport)
Majoritatea internautilor europeni fac cumparaturi online, iar e-commerce-ul se dezvolta in continuare, dar intr-un ritm mai lent ca pana acum, anunta ecommercenews.eu. Asta reiese din cel mai nou raport marca Ecommerce si EuroCommerce. „European E-commerce Report 2023” a analizat 37 de tari de pe continentul nostru (inclusiv Romania) si noteaza ca – per total – cifra de afaceri e-commerce e in crestere, in Europa, dar cresterea din 2022 a fost mai mica decat cea din 2021, iar inflatia e de vina.
Anul trecut, volumul total de vanzari online B2C de pe batranul continent a atins 899 miliarde € (o crestere de 6% YoY), la jumatate fata de rata de crestere din 2021. Daca iei in calcul inflatia, de fapt nu a avut loc nicio crestere, ci o scadere de 2%. In 2023, estimarile sunt ca se va inregistra un plus de 8% YoY (sau doar 2%, luand in considerare inflatia), pana la 975 de miliarde €.
Anul trecut, 51% dintre utilizatorii de Internet din Romania (care reprezinta 89% din populatie) au facut shopping digital, conform raportului; anul acesta, procentul va ajunge la 52%. 94% dintre ei au cumparat de la magazine online autohtone, 18% de la e-shop-uri europene si 7% de la vanzatori online din restul lumii.
Tendinta din ultimii ani se mentine: Europa de Est are o rata de dezvoltare mai mare a cifrei de afaceri e-commerce, dar Vestul continentului este responsabil de 67% din CA totala (fata de 2%, in Est). In 2030, sursa amintita estimeaza ca 30% din totalul vanzarilor cu amanuntul vor avea loc pe Internet, iar noile tehnologii (ca AI-ul) si vanzarile second-hand vor contribui la aceasta dezvoltare.
Comentariu ( 1 )
[…] Piata e-commerce europeana va atinge valoarea de 1,5 trilioane $, pana in 2027, citim pe ecommercenews.eu (care citeaza un raport marca GlobalData). Asta inseamna o rata anuala de crestere de 9% – deci comertul digital european se va dezvolta intr-un ritm usor mai scazut decat cel global (a carui rata de crestere este de 9,5%). Asa cum scriam recent, inflatia afecteaza ritmul de crestere al comertului online european. […]