Cum poate fi folosit AI-ul generativ in e-commerce?
Din ce in ce mai multe afaceri e-commerce experimenteaza cu inteligenta artificiala generativa (ca ChatGPT, Bard, Midjourney sau Craiyon), pentru a crea texte, postari socia media si articole de blog. Dar aceasta tehnologie poate fi folosita si in multe alte scopuri, in comertul online, noteaza ecommercenews.eu.
Un raport recent marca McKinsey & Company noteaza ca acest tip de AI va creste productivitatea in numeroase sectore. In retailul online, cel mai mare impact il va avea in marketing, vanzari si relatii cu clientii, crede sursa amintita. Prin dezvoltarea modelelor de software existente si combinarea lor cu AI-ul generativ, chatbotii vor fi mai eficienti si vor imita mai bine interactiunea si dialogul uman.
Brandul de imbracaminte feminina Ruti face deja asta (are 3 asistenti de vanzari virtuali) si a observat o crestere a ratelor de conversie de la 54,3% (in S2 2022) la 57,2% (in S1 2023), plus o crestere a valorii comenzii de la 54,4% la to 59%, in aceelasi perioade. Zalando va introduce in curand – pe website si in aplicatia proprie – o versiune beta a noului sau asistent de Fashion (care foloseste ChatGPT).
In plus, inteligenta artificiala de acest tip poate fi folosita la probarea la distanta a articolelor de imbracaminte – care sunt cele mai returnate produse e-commerce! Google a lasat recent (in SUA) un instrument AI de probare virtuala a hainelor. Acesta ilustreaza cum arata o anumita piesa vestimentara pe modele umane, care sunt diferite ca greutate, marime purtata si etnie.
O alta utilizare e-commerce utila pentru acest tip de AI este crearea rapida de noi produse. Un designer poate crea de la zero modele de ambalaje sau poate face variatii ale unui model existent. De exemplu, compania Generative AI Strategy a creat astfel (in mai putin de 1 minut) imagini realiste are retetelor din revista Allerhande (distribuita in magazinele lantului de supermarketuri olandeze Albert Heijn).
Comentariu ( 1 )
[…] ca 30% din totalul vanzarilor cu amanuntul vor avea loc pe Internet, iar noile tehnologii (ca AI-ul) si vanzarile second-hand vor contribui la aceasta […]