62% dintre sellerii de pe marketplace-uri vor intra pe platforme noi, in urmatorul an (studiu)
Vanzatorii online determina dezvoltarea marketplace-urilor, a descoperit un studiu marca mirakl.com. Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 1.500 de retaileri care vand pe marketplace-uri din SUA, Marea Britanie, Germania, Franta si Spania. Raspunsurile au fost combinate cu date anonime, agregate de la 65.000 de vanzatori si furnizori de pe marketplace-urile si platformele de tip dropshipping marca Mirakl, care totalizeaza 125 de milioane de produse si o valoare anuala bruta a marfii de aproape 5 miliarde $.
Studiul a scos la iveala urmatoarele informatii si cifre relevante:
- numarul de afaceri care au inceput sa vanda pe platformele de tip marketplace (in 2022) a crescut cu 31% fata de anul anterior, demonstrand interesul din ce in ce mai mare al business-urilor online, pentru acest canal de vanzare
- 56% dintre afaceri vand pe mai mult de 2 marketplace-uri (comparativ cu 50%, acum un an)
- 62% dintre sellerii chestionati planuiesc sa vanda pe mai multe marketplace-uri, in urmatoarele 12 luni
- cand vine vorba despre strategia folosita de vanzatorii online, pe marketplace-uri si platforme de tip dropshipping, acestia au abordari diferite – in jur de jumatate dintre companii isi listeaza toate produsele din oferta, un sfert posteaza un numar limitat de produse, iar 8% au mereu produse complet diferite pe markeplace-uri si pe canalele proprii de vanzare (deci au o oferta exclusiva pe cele dintai)
- majoritatea vanzatorilor cu amanuntul (57%) prefera sa vanda pe marketplace-urile generaliste, care ofera o varietate mare de produse si categorii, in timp ce 43% prefera platformele specializate pe categorii specifice
- dincolo de banii adusi in buzunarele companiilor care detin aceste platforme, sellerii contribuie masiv la performanta si reputatia markeplace-urilor – un impresionant procent de 99,8% dintre intrebarile puse de clienti primesc raspunsuri din partea vanzatorilor, nu a operatorului platformei, demonstrand ca acestia au incredere ca sellerii ofera o experienta clientelara exceptionala
Comentariu ( 1 )
[…] 62% dintre sellerii de pe marketplace-uri vor intra pe platforme noi, in urmatorul an (studiu) ̵… […]