Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

9 „greseli” pe care le fac magazinele online de incredere atestate TRUSTED.ro

Pentru a obține Marca de Încredere, un magazin online autohton trebuie sa indeplineasca un set de reguli. Multe dintre acestea sunt deja prevazute de legile in vigoare si cateva dintre ele sunt recomandarile TRUSTED.

  1. Afisarea capitalului social – Potrivit legii 31/1990, orice magazin online din România trebuie sa afiseze capitalul social pe site. Este bine ca aceasta informatie sa fie alaturi de datele fiscale – numele firmei, numarul de la Registrul Comertului, codul unic de inregistrare etc.
  2. Inregistrarea la ANSPDCP – Aproape orice magazin online trebuie sa se inregistreze la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii  Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Pastrezi datele personale dupa comanda si expediere? Trimiti un newsletter? Sau folosesti datele respective in alt scop (de obicei de marketing?) Atunci trebuie sa te notifici la ANSPDCP!

    Procedura este urmatoarea: completezi formularul dedicat de pe site-ul ANSPDCP (citeste si ghidul de notificare pentru a parcurge mai usor formularul), primesti un numar de inregistrare a cererii, primesti un numar infochiosk

    Pina la primirea numarului final, trebuie sa afisezi acel numar infochiosk pe site. Aprobarea poate veni mai greu, va trebui sa astepti sau sa nu te multumesti doar sa trimiti un e-mail la ei, ci si sa telefonezi sau chiar sa-i vizitezi pentru a intreba despre stadiul cererii tale.

    Dincolo de notificare si procedura birocratica (obligatorie din punct de vedere legal), intreg procesul iti va pune niste intrebari legate de ce date colectezi si de ce, care te vor face, speram noi, sa intelegi mai bine ce trebuie sa scrii in documentul de pe site legat de confidentialitatea datelor personale.

  3. Afisarea programului de lucru – Stim, in comertul electronic nu exista program de lucru, deoarece comenzile pot fi plasate oricând. Dar comenzile sunt procesate in cadrul unui program de lucru din timpul zilei si este bine ca toti cumparatorii sa stie intre ce ore te pot contacta la telefon. Rata de contact prin telefon este inca destul de mare in e-commerce-ul românesc, este bine sa nu ignori afisarea programului de lucru pe site.
  4. Existenta unui contract intre magazin si cumparator – Inainte de fiecare comanda, clientul trebuie sa ia la cunostinta contractul magazinului si sa bifeze in mod expres ca este de acord cu ele. Nu este valabil contractul daca clientul nu este obligat sa bifeze acordul care poate fi exprimat sub o forma simpla de tipul “Am citit si sunt de acord cu termenii si conditiile acestui site”. Evident, este obligatoriu sa existe un link spre pagina cu termenii si conditiile, din cuvintele respective. Acordul nu este valabil daca bifarea este efectuata din oficiu sau daca un client nu este obligat sa bifeze.
  5. Adresa de e-mail pentru dreptul de autor – Cam toate site-urile analizate au o declaratie potrivit careia firma detinatoare este proprietara drepturilor intelectuale asupra continutului – informatii si imagini. Este insa nevoie, in acelasi paragraf, de precizarea unei adrese de e-mail la care utilizatorii sa poata raporta o incalcare a acestei declaratii. Cu alte cuvinte, daca un client considera ca un element din site-ul magazinului incalca dreptul de autor al altcuiva, trebuie sa aiba la dispozitie o adresa de e-mail la care sa raporteze acest lucru.

    Adresa poate fi una folosita si in alte scopuri sau una dedicata de tipul dpi@magazin.ro (dpi = drepturi de proprietate intelectuala). Acest lucru este prevazut de art. 11 alin. 3 din HG  1308 din 11/20/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii 365/2002 privind comertul electronic.

  6. Link spre procesatorul de plati – Este important sa existe informatii despre metodele de achitare a produselor inainte ca un client sa faca o comanda. In pagina in care mentionezi plata online, este bine sa faci un link spre procesatorul de plati online folosit. In acest fel, cumparatorul se poate informa despre modul in care plata lui va fi administrata si cui se poate adresa daca plata online nu s-a efectuat sau daca au fost alte probleme de procesare a acesteia.
  7. Pagina unica de informare – Aceasta este cea mai importanta schimbare recenta in cadrul standardelor TRUSTED.ro. Practic, toate informatiile de contact trebuie sa fie afisate intr-o singura pagina, spre care sa existe un link din homepage. In acest fel, arati transparenta, oferi incredere clientilor, demonstrezi ca poti fi contactat prin toate caile posibile. Pagina unica de informare poate fi pagina de contact sau cea cu termenii si conditiile sau orice alta pagina doresti.

    Informatiile care trebuie incluse: numele firmei si forma de organizare, numarul de la Registrul Comertului, codul unic de inregistrare fiscala, capitalul social, adresa fizica a sediului social sau a punctului de lucru, e-mail-ul, telefonul, numarul de inregistrare ANSPDCP (sau numarul infochiosk, pâna la primirea numarului final)

    In aceeasi pagina, este obligatoriu sa fie afisat si logo-ul TRUSTED.ro. De altfel, acest lucru este prevazut de lege (art. 8 (1) din Legea 365/2002 privind comertul electronic).

  8. Garantie si service post-vânzare – Conform legii contractelor la distanta (art. 4 lit. d din OG 130/2000), trebuie precizate “informatiile privind service-ul postvânzare si garantiile oferite”. Multe magazine uita sa mentioneze aceste aspecte pe site. Daca pentru produsele unora nu se aplica aceeasta obligatie, ei trebuie sa mentioneze pe site la ce exceptie se incadreaza.
  9. Concilierea interna gratuita – Standardele TRUSTED.ro mentioneaza “existenta unei adrese de email speciale SI a unei persoane care are in atributii concilierea amiabila in cazul clientilor nemultumiti SAU existenta unei proceduri de conciliere interna oferita pentru clienti.”

Sursa: http://www.trusted.ro/9-greseli-frecvente-magazine/

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Leave a reply