Ratele de crestere din comertul online B2C sunt asteptate sa scada in zonele deja dezvoltate din Europa de Vest
Recentul raport „Comertul electronic B2C si platile on-line in Europa 2013” formulat de catre compania de cercetare a pietei yStats.com, cu sediul in Hamburg, furnizeaza informatii despre comertul electronic B2C si tendintele clientilor de a efectua tranzactii on-line.
Ratele de crestere a tranzactiilor B2C sunt asteptate sa incetineasca in zonele deja dezvoltate din Europa de Vest. In Marea Britanie, cota vanzarilor on-line din totalul vanzarilor cu amanuntul a depasit 10% in 2012, dar ratele de crestere de la an la an sunt de asteptat sa scada incepand cu 2013. Platile mobile sunt de asteptat sa creasca, deoarece Consiliul Platilor din Marea Britanie intentioneaza sa lanseze un serviciu securizat de plata prin telefonie mobila in primavara anului 2014, iar PayPal are in plan pentru vara anului 2013 deschiderea unui serviciu pentru platile mobile numit „PayPal Here”.
Similar cu alte piete majore, vanzarile on-line din Franta se asteapta sa se confrunte cu rate de dezvoltare in scadere, dupa ce mai mult de trei sferturi dintre utilizatorii de internet fac deja cumparaturi on-line, in special in domeniul serviciilor turistice. Cardul bancar a fost optiunea preferata de plata on-line in comertul electronic B2C in 2012 din Franta, urmata de serviciile de micropayment.
In Germania, gigantii vanzarilor on-line, Amazon.de si Otto.de, au ajutat la crestetera veniturilor din comertul electronic B2C cu zeci de procente in ultimii ani. Cele mai utilizate metode de plata on-line din Germania in a doua parte a anului 2012 au fost cardul de credit, facturile si PayPal. Platile mobile pe baza NFC nu au fost inca raspandite in Germania in 2012, dar se asteapta ca utilizarea lor sa creasca pe masura ce bancile, companiile de carduri de credit si operatorii de telecomunicatii dezvolta aceasta tehnologie. Si alte tari din Europa de Vest inregistreaza cresteri in domeniul comertului electronic B2C si aparitia solutiilor pentru efectuarea platilor mobile.
Tarile din Europa de Est participa de asemenea la tendintele din domeniul tranzactiilor on-line si a platilor mobile. In Rusia, liderul regional in utilizarea internetului si comertului electronic, multe companii straine si investitori au intrat pe piata electronica in ultimii ani, dar comerciantul en-gros local Ozon.ru si retail-erul din domeniul alimentar Utkonos.ru au fost cei mai importanti jucatori in ceea ce priveste vanzarile on-line.
Desi plata in numerar a ramas metoda principala de plata din Rusia in comertul electronic B2C in 2012, platile on-line au castigat teren ca utilizare si cunoastere. De departe cea mai populara metoda de plata on-line la inceputul anului 2013 a fost cardul bancar, urmata de e-money si on-line banking. In plus, furnizorii rusi de servicii de plati electronice Qiwi si Yandex.Money au inregistrat cresteri semnificative in 2012.
Leave a reply