Email marketing personalizat: tehnici de segmentare avansata si idei de promovare
Stiai ca afacerile care apeleaza la segmentarea listei de abonati raporteaza venituri cu pana la 760% mai mari? Motivul e simplu: clientii prefera experientele personalizate si sunt dispusi sa cheltuie mai mult, in mod repetat, cand le sunt luate in considerare preferintele. Nu e de mirare ca tacticile de email marketing personalizat sunt in varful listei cand vine vorba de eficientizarea eforturilor de marketing, asa cum reiese din numeroase studii de marketing (Business2Community, 2021).
Desi eficienta personalizarii este dovedita, putine afaceri beneficiaza cu adevarat de pe urma segmentarii listei de abonati, pentru ca procesul poate parea complicat. Platforma de email marketing NewsMAN vine in intampinarea celor care vor ca trimiterea unui newsletter sa fie intuitiva si sa aduca rezultate. Mai jos, detaliem cateva tehnici de segmentare a bazei de date.
Segmentare clasica a abonatilor la newsletter
Daca folosesti deja segmentarea abonatilor la newsletter pentru a trimite mesaje personalizate, cu mai mult impact, probabil ai la dispozitie criterii colectate prin formularele clasice de marketing:
- Localitate/regiune/tara
- Sex
- Varsta
- Venit
- Functie
- Nivel de senioritate
- tip companie
- Numar angajati
- Anumite preferinte de consum
Poti avea acces la una sau mai multe dintre informatiile listate, in functie de tipul afacerii tale si datele pe care le-ai adunat in timp, dar si de acordul GDPR pe care l-ai obtinut din partea clientilor pentru a le folosi datele cu caracter personal.
Desi recomandam folosirea criteriilor de mai sus pentru a personaliza campaniile de email marketing, e timpul sa treci la urmatorul nivel si sa trimiti mesaje bazate pe comportamentele si actiunile clientilor. De multe ori, acestea sunt mai relevante si permit o comunicare mult mai eficienta decat datele generale, precum locul de rezidenta sau varsta cuiva.
Folosind tehnologia potrivita, poti avea la dispozitie informatii precum:
- Comportamentul in campaniile de email: rata de deschidere si de clickthrough, dar si preferinte pe baza clickurilor inregistrate.
- Comportamentul pe website: paginile vizitate, frecventa, durata, produse favorite, produse cumparate, valoarea achizitiei etc.
Toate aceste informatii pot fi folosite pentru a optimiza campaniile de email marketing.
Campanii de email segmentate in functie de preferintele abonatilor
Mai jos am detaliat in cativa pasi cum arata comportamentul tipic al unei persoane care primeste un newsletter. Fiecare pas descris este o oportunitate sa afli informatii despre preferintele clientilor si sa colectezi date diverse, cum ar fi ora la care deschid un email, daca sunt sau nu interesati de un tip de oferta, daca un call to action e mai eficient decat altul etc.
- abonatul primeste mesajul in inbox la o anumita ora;
- decide daca il deschide, cand este convenabil pentru el;
- daca il deschide, decide daca si pe ce link-uri/call to action da click;
- daca da click, urmeaza un sir de actiuni pe site;
- abonatul poate decide sa plece de pe site fara sa faca nimic, poate sa se uite la anumite produse, sa le adauge in cos, sa cumpere sau sa abandoneze cosul.
Procesul de mai sus iti ofera detalii valoroase care pot fi folosite in campanii de promovare ulterioare. De exemplu, poti crea o automatizare de browsing sau cos abandonat, cu un newsletter personalizat cu produsele preferate si un voucher cadou care sa-l aduca inapoi de pe site si sa-l convinga sa incheie tranzactia. De ce sa nu mergi si mai departe?
NewsMAN iti pune la dispozitie tehnici de segmentare avansata a abonatilor la newsletter, cum ar fi salvarea variabilelor la click pe linkuri din newsletter.
Newsletter eCommerce personalizat in functie de clickuri pe linkuri
Ai un magazin online si trimiti campanii de email marketing prin care iti promovezi produsele? Personalizarea newsletter-ului in functie de comportamentele din campaniile anterioare este perfecta pentru acest tip de afacere. Prin natura lor, magazinele online au multe categorii de produse si navigarea poare fi complicata. Insa actiunile abonatilor pot fi contorizate astfel incat sa le livrezi continutul dorit, respectiv produsele preferate.
Sa spunem ca trimiti un newsletter eCommerce cu o promotie la haine potrivite pentru inceputul de toamna. Poti crea un newsletter rapid folosind galeria de template-uri NewsMAN si editorul drag & drop. Include informatii despre produs, pret, pret redus, buton de cautare si orice e nevoie pentru a facilita experienta de cumparare. iar acum poti adauga un atribut personalizat direct in editarea newsletter-ului, care te ajuta sa identifici abonatul in functie de o actiune. Aatributul poate fi linkul catre o categorie, un voucher cadou sau orice are sens pentru campania ta.
Odata adaugat acest atribut, il poti folosi ulterior pentru includerea abonatului intr-un segment pentru o noua campanie personalizata de email marketing. Astfel, daca cineva a dat click pe categoria camasi de dama, poti include acea persoana intr-un segment caruia ii trimiti un newsletter personalizat cu reduceri la produsele populare din categorie, de exemplu.
Foloseste informatiile pe care le ai la dispozitie pentru e personaliza emailul. Iata cum ar putea arata un mesaj simplu, automatizat, trimis pe baza detaliilor pe care cei mai multi marketeri le au la dispozitie sau le pot colecta.
“Buna, [nume]!
Pentru o perioada limitata de timp, oferim transport gratuit in [localitate], atunci cand comanzi produse din categoria [atribut].
Si pentru ca vrem sa-ti facem decizia mai usoara, ai la dispozitie si o reducere suplimentara de de 5%, daca dai click pe butonul de mai jos.
Profita de oferta!”
Poti adauga diverse elemente acestui mesaj, cum ar fi poze cu produse, un contor pana la expirarea ofertei sau il poti schimba cu totul. In loc sa trimiti doar un mesaj general, acum ai o noua sansa sa aduci clientul pe site, cu detalii care ii vorbesc direct si care cresc sansa sa dea click si sa cumpere.
Partea frumoasa este ca poti folosi aceste atribute in oricate campanii de email doresti, segmentand listele in functie de obiectivele de marketing curente. Iar NewsMAN iti vine in ajutor si cu functii precum optimizarea orei de trimitere a mesajului in functie de preferintele abonatilor, un alt tip de personalizare la care ai acces rapid, doar bifand aceasta optiune.
Sfaturi pentru segmentarea avansata a abonatilor la newsletter
Te incurajam sa folosesti segmentarea avansata si personalizarea mesajelor pentru a creste eficienta oricarei campanii de email marketing. Iata cateva sfaturi pentru a-ti face viata si mai usoara.
Gandeste un sistem logic si simplu de organizare a atributelor
Eficienta salvarii atributelor in functie de comportamentele abonatilor depinde si de cat de usor le poti folosi ulterior. Cand esti la inceput, ai doar cateva atribute usor de recunoscut. Dar, pe masura ce faci mai multe campanii de email si aduni date, e posibil sa incepi sa le incurci. Fie ca ai o echipa mai mare sau mai mica de marketing ori te ocupi de unul singur, e de preferat sa pui pe foaie un sistem de organizare a atributelor, astfel incat oricine sa stie cum trebuie folosite in segmentarea listei de abonati. Ultimul lucru pe care il vrei este sa trimiti emailuri personalizate gresit sau sa te trezesti cu multe date inutile.
Automatizeaza flow-ul de email marketing personalizat
Nu trebuie sa astepti ca oamenii sa dea click pentru a crea un newsletter personalizat. Din contra, e bine sa ai aceste flow-uri pregatite inca de la inceputul campaniei. Creeaza automatizari pe baza atributelor introduse in newsletter si tine aproape abonatii care arata interes pentru produsele tale.
Trimite recomandari personalizate, pe baza atributelor salvate
Continuand exemplul de mai sus, cu categoria camasilor de dama, iata cateva idei de newsletter personalizat pe care le poti trimite celor care au dat click pe categorie:
- Cele mai populare produse din categoria respectiva: “Cele mai dorite zece camasi de dama in acest sezon”
- Produse complementare (in special pentru cei care au cumparat deja): “Colierul care merge perfect cu tinuta ta”
- Recomandare din partea unui influencer sau specialist: “Ce poarta vedetele in acesta toamna”
- Produse la oferta din categoria de interes: “Doar azi: reduceri de pana la 50% la produsele care stim ca-ti plac”
- Stoc limitat: “Final de sezon! Mai avem doar cateva dintre produsele tale favorite”
Salvarea variabilelor la click pe link din newsletter iti pune la dispozitie o gramada de posibilitati de promovare. Trebuie doar sa stii ce-ti doresti sa obtii si sa folosesti datele cu ingeniozitate, dar si cu responsabilitate. Planifica campaniile de email marketing si automatizarile din timp si asigura-te ca abonatii primesc mesaje coerente, care tin cont de preferintele lor si care le respecta timpul si spatiul din inbox.
Platforma de servicii de email marketing NewsMAN a fost gandita astfel incat sa-ti puna la dispozitie, intr-un mod intuitiv, toate functiile de care ai nevoie pentru crea un newsletter profesionist si a-l trimite in mod optim abonatilor. Creeaza un cont gratuit si convinge-te.
Leave a reply