Marketplace-urile cu produse de lux se dezvolta in continuare, si in 2021
Marketpkace-urile online sunt la mare cautare de la inceputul pandemiei si pana in prezent, iar datele arata ca volumul de marfa brut de pe acestea a crescut cu 81% YoY pana acum, in 2021. In acest context, brandurile care vand produse de lux au imbratisat cu succes acest canal de vanzare digital, noteaza forbes.com. Drept dovada, Bain & Company estimeaza ca pana la o treime dintre toate achizitile personale de lux vor avea loc pe Internet, pana in 2025, aceste venituri urmand sa atinga suma de 136 miliarde $.
Un exemplu de astfel de marketplace este Italist.com, care aduna laolalta peste 250 de buticuri independente si ofera clientilor produse de lux vandute la Milano, Florenta si Roma, la preturile locale, care pot fi cu pana la 40% mai mici decat media globala. „COVID-19 a afectat sectorul produselor de lux, mai ales shopping-ul in persoana si calatoriile in locuri ca Italia – destinatie cunoscuta pentru shopping-ul de lux. Noi mutasem deja aceasta experienta intr-un spatiu virtual, deci pandemia doar ne-a sprijinit misiunea”, spune Diego Abba (CEO italist.com).
Unt alt exemplu este Farfetch.com, care opereaza in peste 190 de tari si teritorii: in primul trimestru din 2021, marketplace-ul de lux a avut comenzi medii in valoare de 618 $, o valoare bruta a marfii mai mare cu 50% YoY (916 milioane $) si venituri mai mari cu 46% YoY (485 milioane $). Net-A-Porter.com si MatchesFashion.com sunt alte doua marketplace-uri din aceasta nisa care ofera brandurilor de lux posibilitatea de a face retail omnichannel.
Leave a reply