Email marketing eCommerce: strategii eficiente pentru magazinele online
Cu siguranta ai primit cel putin un newsletter eCommerce in ultimele zile. L-ai deschis sau l-ai ignorat? Te-a convins sa dai click si sa cumperi? Intr-un inbox aglomerat si cu notificari venite din toate partile, putine sunt magazinele online care ies in evidenta prin campanii de email marketing eCommerce creative si valoroase pentru abonati. Dar cum anume fac acest lucru si care sunt strategiile din spate?
Cu 4 din 5 europeni care fac cumparaturi online, email marketingul ramane una dintre cele mai eficiente metode de promovare a afacerilor eCommerce. Explicam mai jos cateva greseli frecvente de email marketing si oferim o serie de strategii pentru a creste engagement-ul si vanzarile cu ajutorul newsletterului.
Greseli in promovarea magazinelor online prin email marketing
Daca ratele de deschidere ale emailurilor sunt sub 15-20% si de click-through sub 2-3%, cel mai probabil ceva nu functioneaza. De asemenea, daca ai observat o scadere in timp a ratelor de engagement, e timpul sa faci o serie de schimbari.
Iata care sunt cele mai frecvente greseli pe care le fac afacerile eCommerce cand vine vorba de email marketing:
- Lipsa de relevanta a mesajului pentru o anumita audienta.
- Lista de emailuri invechita sau insuficient segmentata.
- Subiecte de email plictisitoare sau exagerate.
- Design de newsletter care nu este optimizat pentru conversii.
- Frecventa prea ridicata de trimitere a emailurilor sau neadaptata preferintelor abonatilor.
- Lipsa de optimizare a momentului de trimitere a emailurilor.
- Aplicarea aceleiasi ‘retete’ de-a lungul anilor, fara atentie la rezultate si evolutiile din domeniu.
Daca acum zece ani era suficient sa pui oferta intr-un email si s-o trimiti, acum publicul este mult mai sofisticat si are asteptari mai mari. Mai mult, tehnologia permite optimizarea procesului, de la crearea unui newsletter, la targetare si trimitere.
Prezentam in continuare cateva strategii de email marketing de succes pentru eCommerce.
Captarea si folosirea datelor despre comportamente si preferinte
Magazinele online au multa concurenta, dar si avantajul ca pot folosi foarte multe date despre obiceiurile si preferintele cumparatorilor pentru a trimite oferte relevante.
Este esential ca serviciile de email marketing folosite sa fie integrate cu magazinul online, astfel incat sa poti urmari drumul clientului din inbox pana la achizitie.
Trackingul eCommerce te ajuta sa oferi o experienta mai buna de shopping clientilor si sa stimulezi vanzarile. De exemplu, cand integrezi magazinul online cu NewsMAN, poti strange date precum: pagini, produse sau categorii vizualizate, produse cumparate sau adaugate in cos, valoarea achizitiei etc.
Toate aceste date pot fi folosite ulterior pentru segmentarea listei de abonati si trimiterea de mesaje si oferte personalizate.
Segmentarea listei si personalizarea emailurilor eCommerce
90% dintre specialistii de top in marketing spun ca personalizarea contribuie semnificativ la profitabilitatea unui business, iar 61% dintre consumatori se asteapta ca brandurile sa le ofere experiente personalizate (Google).
Segmentarea si personalizarea nu mai pot lipsi din strategia de email marketing eCommerce, daca doresti sa ramai competitiv.
O targetare mai buna prin segmentarea listei de abonati
In functie de ce date ai la dispoziție, poti segmenta lista astfel:
- Segmentarea clasica, dupa datele demografice: varsta, locatie sau sex.
- Istoricul cumparaturilor. Pe baza a ce au cumparat anterior, pot fi trimise newslettere cu produse complementare, pot fi facute sugestii din aceeasi categorie sau pot fi trimise oferte speciale relevante.
- Comportamentul pe site. Paginile vizitate, categoriile preferate, produsele adaugate la favorite pot fi toate criterii de segmentare si personalizare.
- Preferinte de comunicare. Unii abonati prefera sa primeasca newslettere cat mai des, in timp ce altii vor sa primeasca oferte, dar mai rar. Intreaba abonatii ce preferinte au si segmenteaza lista in functie de asta.
Mesaje mai relevante prin personalizare newsletterului eCommerce
Segmentarea listei este un pas important in directia personalizarii, pentru ca deja te adresezi unor oameni cu caracteristici si preferinte clare, iar mesajul tau poate oglindi asta.
Trimite newslettere eCommerce care contin:
- Recomandari de produse din categoriile preferate.
- Produse complementare celor achizitionate deja.
- Oferte pentru produsele vizualizate sau adaugate in cos.
- Notificari de reinnoire a abonamentelor inainte de expirare.
- Mesaje personalizate pentru zile de nastere, aniversari, evenimente sau sarbatori.
- Mesaje personalizate cu numele sau a locata in subiectul sau corpul emailului.
Cele mai eficiente emailuri automate pentru eCommerce
Pe langa personalizare, o strategie de succes este automatizarea campaniilor de email marketing eCommerce.
Exista cateva momente cheie in comunicarea cu clientii magazinului online pe care nu vrei sa le ratezi pentru ca iti pot aduce mai multe vanzari. Programeaza secvente automate de email care sunt dovedite sa aduca rezultate:
1. Emailurile de bun venit au printre cele mai mari rate de deschidere si click-through dintre toate tipurile de newslettere. Motivul e simplu: abonarea e un gest care arata interes si incredere. Asigura-te ca trimiti un email de bun venit cat mai rapid dupa abonare si ca oferi ceva valoros: oferte atragatoare, tutoriale, un voucher sau chiar un cod de reducere. Iata cum arata cateva modele de emailuri de bun venit din galeria NewsMAN, create special pentru magazinele online:
2. Emailurile de cos abandonat au de asemenea o eficienta mare in convertirea vizitatorilor in cumparatori. Potrivit SalesCycle, rata de deschidere a acestor emailuri este de 39% pentru retail in general si de 29% pentru magazinele de fashion, iar rata de conversie este de 29%, respectiv 16%. Integrarea magazinului online cu platforma de email marketing te ajuta sa ‘observi’ cand cineva nu a incheiat procesul de cumparare si sa trimiti o comunicare automata pentru a il readuce pe site.
3. Emailurile de abandonare browsing te ajuta sa-i aduci inapoi pe site pe cei care au vizualizat diverse pagini si produse. In primul rand, asigura-te ca ai pe site un pop-up de abonare, astfel incat sa le captezi datele inainte sa plece. In al doilea rand, trimite-le oferte relevante, personalizate, pe baza datelor de navigare: reduceri la produsele vizitate, sugestii de cumparare, review-uri, livrare gratuita etc.
4. Emailurile automate de review produse comandate sunt necesare pentru orice magazin online care doreste sa creasca vanzarile. Iata de ce: 9 din 10 cumparatori spune ca sunt influentati de reviewurile online (Podium, 2021), 49% dintre consumatori au incredere in aceste review-uri la fel de mult ca in recomandarile primite de la cunoscuti (BrightLocal, 2022), iar 54% citesc cel putin 4 review-uri inainte sa cumpere (Bizrate Insights, 2021).
Indiferent de tipul de automatizare ales, pe platforma de email marketing NewsMAN ai la dispozitie modele cu design profesionist, o interfata intuitiva prin care poti crea usor secvente de email, precum si sugestii pentru crearea secventelor de email:
Optimizarea momentului trimiterii newsletterului eCommerce
O alta strategie usor de pus in aplicare, cu efecte imediate asupra engagementului si vanzarilor, este trimiterea campaniei de email marketing la momentul oportun, adica atunci cand abonatul este cel mai dispus sa-l citeasca.
Cum faci asta? Poti urmari rezultatele in timp sau poti lasa serviciul de email marketing sa faca asta automat, pe baza comportamentelor anterioare ale abonatilor. De exemplu, NewsMAN te lasa sa alegi trimiterea optimizata cu o simpla bifa in momentul crearii newsletterului.
Continut educational, pe langa emailuri de promovare
Pe langa diferite strategii de optimizare a campaniilor de email marketing, e important sa ai si o gandire centrata pe nevoile abonatilor, nu doar pe vanzari. Astfel, in functie de profilul magazinului online, trebuie sa creezi si continut educational si util, care sa fie trimis catre clienti alternativ cu newsletterele eCommerce cu scop comercial.
Daca vinzi produse fashion, te poti concetra pe trenduri si colaborari cu influenceri. Daca vinzi carti, poti crea recomandari de lectura si poti colabora cu autori cunoscuti pentru interviuri. Pentru magazinele online dedicate copiilor si parintilor, exista o paleta larga de subiecte potentiale, de la idei de jocuri si joaca, la sprijin in educatie sau acces la resurse utile.
Cunoaste-ti publicul, foloseste-ti imaginatia si fa apel la tehnologie pentru a trimite campanii de email marketing competitive. NewsMAN iti este alaturi cu functii moderne si performante, template-uri de newsletter, o interfata intuitiva si o echipa de experti gata sa-ti vina in ajutor. Incearca platforma gratuit si pune in aplicare strategiile de mai sus.
Leave a reply