Consumatorii polonezi vor comercianti online responsabili (raport)
Clientii e-commerce din Polonia se asteapta la actiuni ecologice reale si angajament social din partea magazinelor online locale, a descoperit Camera de Economie Digitala, intr-un nou raport („Responsible E-commerce 2024”) citat de trade.gov.pl. Potrivit agentiei guvernamentale, Polonia vine la pachet cu un mare potential pentru companiile digitale straine, dar este o piata „extrem de solicitanta”. Consumatorii polonezi se asteapta nu numai la preturi competitive, ci si la un angajament real fata de practicile responsabile, se arata in raportul amintit.
25% dintre cumparatorii online polonezi cauta branduri care au certificate de mediu si respecta practici comerciale corecte. Ambalajele ecologice castiga si ele in importanta: aproape doua treimi (63%) prefera un magazin online care ofera astfel de ambalaje, in defavoarea celor care nu o fac. In plus, pentru 26% dintre polonezii pasionati de shopping pe Internet, ideile si valorile din spatele unui brand sunt importante, ceea ce marcheaza o crestere semnificativa fata de anii precedenti.
Companiile e-commerce straine care vor sa-si extinda operatiunile in Polonia trebuie sa stie ca e important sa-si adapteze activitatile la asteptarile locale, subliniaza raportul. De exemplu, 56% dintre cumparatorii polonezi sunt dispusi sa astepte mai mult pentru livrarea unei comenzi online, daca aceasta le reduce amprenta de carbon. Cu alte cuvinte, livrarea rapida – desi este inca importanta – incepe sa fie devansata de livrarea ecologica.
Adoptia comertului electronic in Polonia s-a dublat in 10 ani, ajungand la un procent de 90% dintre utilizatorii de Internet. Numarul de afaceri online din tara europeana crescut si el. Vara trecuta, Camera de Economie Digitala a numarat in jur de 150.000 de companii care vindeau online in Polonia, fie doar pe propriile website-uri, fie si/sau pe Allegro – cea mai populara platforma digitala din tara si unul dintre cele mai mari marketplace-uri din Europa.
Leave a reply