Cum vad romanii experienta ideala de shopping a viitorului (studiu)
Pe 18 octombrie, la NORD Events Center (Bucuresti) a avut loc Ziua Ecom 2023, editia a patra a unui eveniment dedicat Zilei nationale a comertului electronic. In cadrul evenimentului, Corina Cimpoca (Fondator MKOR Consulting) a prezentat rezultatele studiului „Magazinul viitorului din perspectiva consumatorilor, 2017-2023”. Cercetarea exploreaza cum vad romanii experienta ideala de shopping si ce-ar dori sa gaseasca intr-un magazin al viitorului. Rezultatele au la baza studiul Consumer Trends.Live, realizat lunar de agentia de cercetare MKOR Consulting, pe esantioane reprezentative national, de minimum 400 de respondenti.
Ce a descoperit studiul amintit? Ca magazinul viitorului ar trebui sa ofere o experienta:
- high-tech (cred 36% dintre respondentii din 2023, cu 3% mai putin ca in 2021 si cu 10% mai mult ca in 2017) – cei mai multi consumatori (31%) isi doresc o experienta digitala, cand fac cumparaturi, deci magazinul viitorului ar trebui sa includa tehnologii care sa optimizeze procesul de cumparare; scopul este acela de a contribui la crearea unui mediu de cumparare mai eficient, personalizat si interactiv, in care tehnologia este folosita pentru a imbunatati experienta clientelara (via AI, VR, asistenta virtuala personalizata sau cabine de proba virtuale)
- high-end/premium (35%, cu 8% mai putin ca in 2021 si cu 3% mai mult ca in 2017) – magazinul viitorului se remarca prin varietatea impresionanta de produse si servicii oferite, adaptate nevoilor si preferintelor fiecarui consummator, dar si prin oferirea unei experiente de cumparaturi relaxanta si confortabila, intr-un spatiu primitor, placut, curat, organizat, neaglomerat (13%)
- accesibila ca pret (7%, acelasi procent ca in 2021 si cu 3% mai putin ca in 2017) – raportul calitate-pret, promotiile si preturile mici au fost elementele mentionate de catre participantii la studiu
- sustenabila (1%) – ambalajele reciclabile, produsele ecologice/bio, un angajament in directia unui viitor ecologic si responsabil sunt mai putin importante pentru romani
Conform rezultatelor studiului amintit, top 7 retaileri digitali (care i-au impresionat pe respondenti, apropo de experienta online oferita):
- Carrefour (6,4%)
- Kaufland (6,2%)
- Lidl (5,5%)
- Auchan (5,4%)
- eMAG (3,8%)
- Altex (3,3%)
- Dedeman (3,1%)
Leave a reply