Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum vad romanii experienta ideala de shopping a viitorului (studiu)

Pe 18 octombrie, la NORD Events Center (Bucuresti) a avut loc Ziua Ecom 2023, editia a patra a unui eveniment dedicat Zilei nationale a comertului electronic. In cadrul evenimentului, Corina Cimpoca (Fondator MKOR Consulting) a prezentat rezultatele studiului „Magazinul viitorului din perspectiva consumatorilor, 2017-2023”. Cercetarea exploreaza cum vad romanii experienta ideala de shopping si ce-ar dori sa gaseasca intr-un magazin al viitorului. Rezultatele au la baza studiul Consumer Trends.Live, realizat lunar de agentia de cercetare MKOR Consulting, pe esantioane reprezentative national, de minimum 400 de respondenti.

Ce a descoperit studiul amintit? Ca magazinul viitorului ar trebui sa ofere o experienta:

  • high-tech (cred 36% dintre respondentii din 2023, cu 3% mai putin ca in 2021 si cu 10% mai mult ca in 2017) – cei mai multi consumatori (31%) isi doresc o experienta digitala, cand fac cumparaturi, deci magazinul viitorului ar trebui sa includa tehnologii care sa optimizeze procesul de cumparare; scopul este acela de a contribui la crearea unui mediu de cumparare mai eficient, personalizat si interactiv, in care tehnologia este folosita pentru a imbunatati experienta clientelara (via AI, VR, asistenta virtuala personalizata sau cabine de proba virtuale)
  • high-end/premium (35%, cu 8% mai putin ca in 2021 si cu 3% mai mult ca in 2017) – magazinul viitorului se remarca prin varietatea impresionanta de produse si servicii oferite, adaptate nevoilor si preferintelor fiecarui consummator, dar si prin oferirea unei experiente de cumparaturi relaxanta si confortabila, intr-un spatiu primitor, placut, curat, organizat, neaglomerat (13%)
  • accesibila ca pret (7%, acelasi procent ca in 2021 si cu 3% mai putin ca in 2017) – raportul calitate-pret, promotiile si preturile mici au fost elementele mentionate de catre participantii la studiu
  • sustenabila (1%) – ambalajele reciclabile, produsele ecologice/bio, un angajament in directia unui viitor ecologic si responsabil sunt mai putin importante pentru romani

Conform rezultatelor studiului amintit, top 7 retaileri digitali (care i-au impresionat pe respondenti, apropo de experienta online oferita):

  1. Carrefour (6,4%)
  2. Kaufland (6,2%)
  3. Lidl (5,5%)
  4. Auchan (5,4%)
  5. eMAG (3,8%)
  6. Altex (3,3%)
  7. Dedeman (3,1%)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply