Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum va arata comertul online in metavers?

Asta se intreaba socialmediatoday.com. Raspunsul? Brandurile care vor sa se pregateasca pentru aceasta urmatoare etapa a interactiunii online, trebuie sa inceapa sa investeasca in realitate augmentata (AR) si realitate virtuala (VR), comert social si alte instrumente care permit consumatorilor sa aiba experiente omnichannel, fara obstacole si personalizate.

Metaversul este – alaturi de criptomonede si tokenuri non-fungibile (NFT) – au deja impact asupra strategiilorde marketing si de brand, iar Meta nu este singura companie care vrea sa isi puna amprenta asupra metarversului: Microsoft, Apple, Google si numeroase branduri mari (ca Nike si Zara) au facut deja primii pasi in aceasta directie. Comertul online va fi un element-cheie al acestui univers virtual, iar brandurile care vor sa se pregateasca din timp ar trebui sa investeasca in:

  • Inovatii AR si VR. Realitatea augmentata si virtuala sunt cel mai nou tip de continut interactiv, folosit de branduri pentru a oferi consuamtorilor experiente inovatoare. Se estimeaza ca rata de crestere anuala compusa a pietei AR si VR este de 79,2%. De exemplu, Amazon, a introdus un instrument pentru decoratiuni interioare care permite clientilor sa vada cum ar arat o piese de mobilier in propria casa. Odata ce castile VR si tehnologia similara vor deveni mai accesibile ca pret, invotatile in domeniu se vor extinde.
  • Hiper-personalizare. Conform unui sondaj din 2021, 71% dintre clienti se asteapta ca brandurile sa le ofere o experienta personalizata, iar 76% sunt frustrati daca nu o primesc. Companiile ofera promotii targetate, recomandari de produse/servicii relevante, interactiuni 1 la 1 cu angajatii si engagement via live shopping. Metaversul va duce toate acestea la nivelul urmator: consumatorii vor putea vizita un magazin virtual oricand si de oriunde, oferindu-li-se experiente si mai personale. Nike a lansat deja NIKELAND, un spatiu 3D pe platforma de gaming Roblox, unde poti juca un jocu si castiga puncte, pe care le poti folosi la cumpararea de imbracaminte si incaltaminte virtuala Nike.
  • Dezvoltarea comertului social. Cumpararea de produse direct din social media e din ce in ce mai populara si se estimeaza ca acest tip de comert va totaliza 1,2 trilioane $, la nivel global, pana in 2025. Metaversul va include probabil noi platforme de socializare, unde brandurile vor putea vinde online.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply