5 motive pentru care e-mail marketingul e important in e-commerce
E-mail marketingul este unul dintre cele mai puternice instrumente prin care un brand poate mentine legatura cu propriii clienti, a-si vinde produsele, a le prezenta noile oferte si a solidifica loialitatea clientelara, citim pe sendlane.com. Acest canal de comunicare este important pentru orice magazin online, deoarece:
- Este cea mai eficienta modalitate a ajunge la clienti. Toata lumea isi verifica e-mail-ul des, iar conform Statista, 52% dintre noi fac asta o data la 2 ore! De aceea, marketingul via e-mail vine la pachet cu o sansa de 79% ca destinatarul sa primeasca mesajul trimis de brand. In plus, e-mail-urile au o rata medie de deshidere de 30%. Pentru a folosi eficient aceasta metoda, site-rile online pot atrage clientii cu un mesaj automatizat de bun venit (in momentul cand isi fac cont pe site) sau cu unul care le ofera o reducere (la abonarea la newsletter), le pot oferi mesaje personalizate (urari de la multi ani) si e-mail-uri care le amintesc ca au abandonat cosul virtual de cumparaturi, le pot trimite un newsletter lunar, e-mail-uri legate de comanda lor, lansarea de produse noi, etc.
- Aduce garantat bani in buzunarul brandurilor. Dintre toate canalele de marketing existente, e-mail-ul le ofera brandurior cel mai bun ROI: la fiecare dolar cheltuit, acestea castiga 42 $. Motivele sunt urmatoarele: poti trece usor peste reclamele de pe Google, Facebook si Instagram, dar iti verifici mereu mesajele din inbox; un e-mail primit din partea unui brand este un e-mail pe care ai acceptat sa il primeti si te poti oricand dezabona.
- E usor de modificat si personalizat, pentru publicul tau tinta. Daca folosesti instrumente de automatizare, poti trimite usor mesaje personalizate (include numele destinatarului in e-mail; anunta-l ca un produs similar unuia cumparat deja de el e la reducere; trimite-i un articol de blog propriu, care crezi ca il va interesa; ofera-i o reducere VIP, daca iti e client de ani buni). 72% dintre clienti aleg sa citeasca mesaje primite doar daca sunt personalizate, iar personalizarea vine la pachet cu o rata de deshidere a e-mail-urilor mai mare cu 50%.
- Eficienta campaniilor de marketing e usor de masurat. Profitabilitatea si succesul unei astfel de campanii se masoara prin ratele de deschidere, click-through, conversie, bounce, numarul de plangeri legate de spam si de dezabonari, cresterea listei de abonati si engaementul generat de e-mail-urile brandului tau.
- Creste masiv brand awareness-ul si loializarea clientelara. Daca e folosit bine, e-mail marketingul te ajuta sa transformi clientii in fani si ambasadori de brand, sa creezi o comunitate in jurul afacerii tale online, sa faci clientii sa simta ca fac parte dintr-un club exclusiv.
Leave a reply