Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum se adapteaza companiile de distributie B2B la noua realitate digitala (studiu de caz ContentSpeed)

In perioada 7-9 octombrie 2020, platforma locala de e-commerce ContentSpeed si Elan-Trio (companie de distributie FMCG, cu o prezenta majora pe piata de distributie din Covasna, Harghita si Mures, unde are depozite proprii) au organizat a saptea editie a campaniei „Aruborze – Bursa de marfuri”. Scopul evenimentului a fost acela de a aduce clientii Elan-Trio (redistribuitori) mai aproape de producatorii/distribuitorii care pot prezenta in detaliu produsele noi/traditionale pe care le au in portofoliu. Care au fost rezultatele campaniei pe care ContentSpeed a organizat-o alaturi de Elan-Trio, aflam dintr-un comunicat de presa.

Evenimentul s-a organizat online (pe www.depozitcc.ro) si a luat forma unei campanii cu reduceri la precomenzi, pentru clienti B2B (si o tombola cu premii), avand un impact foarte bun asupra vanzarilor. Actiunile promotionale au inclus: un landing page dedicat (promo.depozitcc.ro), 7 newslettere trimise catre clientii abonati ai firmei si SMS marketing. Personalul Elan-Trio a preluat o parte a procesului de transfer al evenimentului in online. Au fost implicate departamentele de Achizitie, Vanzari, Marketing, iar implementarea a fost coordonata de echipa interna de IT. S-a optat pentru crearea unui magazin online complet nou, prin solutia Portal B2B oferita de ContentSpeed. Luand in considerare zona geografica vizata, s-a optat pentru o platforma bilingva: romana si maghiara.

Rezultatele campaniei:

  • cifra de vanzari a fost de peste 1,7 milioane de lei, ceea ce demonstreaza ca magazinele online specifice companiilor de distributie sunt extrem de eficiente
  • peste doua treimi dintre comenzile primite de Elan-Trio (77%) au fost plasate online (cu un varf de 97% in judetul Covasna), ceea ce arata potentialul mare pe care acest canal il are chiar si in domeniul B2B; la evenimentul din 2019 fusesera inregistrate doar comenzi offline
  • valoarea medie a unei comenzi online a fost de aproape 900 lei, ceea ce reflecta un grad ridicat de incredere in sistemul online
  • numarul de companii care au plasat comenzi a fost de 132 (fata de 118, in 2019)
  • rata de conversie  (numar de vizitatori vs. comenzi plasate) a fost de 195%; prin comparatie, in Romania rata medie de conversie a magazinelor online B2C este de 1%
  • newsletterele au fost un element-cheie in reusita campaniei – au avut o rata de deschidere de 51% si o rata de click de 21,42%
  • numarul mediu de sesiuni ale vizitatorilor pe site a fost de 3,25 (ceea ce indica faptul ca promotia a fost suficient de interesanta pentru clienti)

„Suntem incantati ca partenerul nostru ContentSpeed a fost implicat in organizarea si executarea planului de business online pentru Merkur. Colaborarea a debutat acum trei ani, timp in care am implementat o structura de business complexa: magazin online B2C – cu vanzare catre clientul final, portal B2B – unealta vitala pentru interactiunea dintre agentii de vanzare zonali si revanzatorii locali. Desi, initial, vanzarile online reprezentau un procent mic din cifra noastra de afaceri, situatia sanitara mondiala a prioritizat acest nou canal de vanzare, care acum ajunge sa aiba un rol cheie in afacere. Astfel, din dorinta de a fi cat mai aproape de clientii nostri, am optat pentru adaugarea unei aplicatii de mobil in ecosistemul digital, lansata pe Alegra MobileShop. Asadar, a fost o decizie fireasca pentru cele doua firme de a colabora si in derularea promotiei Árubörze”, a transmis Istvan Simon (IT Manager Elan-Trio).

Leave a reply