Cum se adapteaza companiile de distributie B2B la noua realitate digitala (studiu de caz ContentSpeed)
In perioada 7-9 octombrie 2020, platforma locala de e-commerce ContentSpeed si Elan-Trio (companie de distributie FMCG, cu o prezenta majora pe piata de distributie din Covasna, Harghita si Mures, unde are depozite proprii) au organizat a saptea editie a campaniei „Aruborze – Bursa de marfuri”. Scopul evenimentului a fost acela de a aduce clientii Elan-Trio (redistribuitori) mai aproape de producatorii/distribuitorii care pot prezenta in detaliu produsele noi/traditionale pe care le au in portofoliu. Care au fost rezultatele campaniei pe care ContentSpeed a organizat-o alaturi de Elan-Trio, aflam dintr-un comunicat de presa.
Evenimentul s-a organizat online (pe www.depozitcc.ro) si a luat forma unei campanii cu reduceri la precomenzi, pentru clienti B2B (si o tombola cu premii), avand un impact foarte bun asupra vanzarilor. Actiunile promotionale au inclus: un landing page dedicat (promo.depozitcc.ro), 7 newslettere trimise catre clientii abonati ai firmei si SMS marketing. Personalul Elan-Trio a preluat o parte a procesului de transfer al evenimentului in online. Au fost implicate departamentele de Achizitie, Vanzari, Marketing, iar implementarea a fost coordonata de echipa interna de IT. S-a optat pentru crearea unui magazin online complet nou, prin solutia Portal B2B oferita de ContentSpeed. Luand in considerare zona geografica vizata, s-a optat pentru o platforma bilingva: romana si maghiara.
Rezultatele campaniei:
- cifra de vanzari a fost de peste 1,7 milioane de lei, ceea ce demonstreaza ca magazinele online specifice companiilor de distributie sunt extrem de eficiente
- peste doua treimi dintre comenzile primite de Elan-Trio (77%) au fost plasate online (cu un varf de 97% in judetul Covasna), ceea ce arata potentialul mare pe care acest canal il are chiar si in domeniul B2B; la evenimentul din 2019 fusesera inregistrate doar comenzi offline
- valoarea medie a unei comenzi online a fost de aproape 900 lei, ceea ce reflecta un grad ridicat de incredere in sistemul online
- numarul de companii care au plasat comenzi a fost de 132 (fata de 118, in 2019)
- rata de conversie (numar de vizitatori vs. comenzi plasate) a fost de 195%; prin comparatie, in Romania rata medie de conversie a magazinelor online B2C este de 1%
- newsletterele au fost un element-cheie in reusita campaniei – au avut o rata de deschidere de 51% si o rata de click de 21,42%
- numarul mediu de sesiuni ale vizitatorilor pe site a fost de 3,25 (ceea ce indica faptul ca promotia a fost suficient de interesanta pentru clienti)
„Suntem incantati ca partenerul nostru ContentSpeed a fost implicat in organizarea si executarea planului de business online pentru Merkur. Colaborarea a debutat acum trei ani, timp in care am implementat o structura de business complexa: magazin online B2C – cu vanzare catre clientul final, portal B2B – unealta vitala pentru interactiunea dintre agentii de vanzare zonali si revanzatorii locali. Desi, initial, vanzarile online reprezentau un procent mic din cifra noastra de afaceri, situatia sanitara mondiala a prioritizat acest nou canal de vanzare, care acum ajunge sa aiba un rol cheie in afacere. Astfel, din dorinta de a fi cat mai aproape de clientii nostri, am optat pentru adaugarea unei aplicatii de mobil in ecosistemul digital, lansata pe Alegra MobileShop. Asadar, a fost o decizie fireasca pentru cele doua firme de a colabora si in derularea promotiei Árubörze”, a transmis Istvan Simon (IT Manager Elan-Trio).
Leave a reply