Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum sa faci campanii de e-mail marketing cu rezultate in luna martie?

Primavara vine cu oferte si frenezie la cumparaturi, atat in mediul online, cat si offline. Dupa Valentine’s Day/Dragobete, comerciantii romani deja anunta noi campanii de promovare pentru luna martie. In functie de strategia de marketing si tipul de produse, unii aleg sa creeze oferte pentru perioada 1- 8 Martie, cu tematici de Martisor, respectiv Ziua femeii si a mamei, iar altii continua cu oferte pentru toata luna, amintind consumatorilor ca luna martisorului se poate celebra si integral.

Daca esti detinator de magazin online, asigura-te ca site-ul foloseste un design tematic dragut, dar ca oamenii inca recunosc brand-ul si ca produsele aflate in campanie sunt semnalizate corespunzator pe site pe pagini, categorii ori sectiuni. Poti folosi si pop-up-uri promotionale, pentru a atrage atentia oamenilor. De asemenea, asigura-te ca site-ul este pus la punct din punct de vedere tehnic, pentru o experienta buna de shopping a utilizatorilor.

Si acum sa trecem la ce e mai important: promovarea ofertei de servicii sau produse care fac parte din campania de marketing pentru luna martie. Iata 4 idei utile:

1. Foloseste storytelling-ul in textele campaniilor de e-mail marketing.

Cercetarile neurostiintifice arata ca, atunci cand o persoana asculta o poveste, este eliberat un hormon neurotransmitator (dopamina), care este responsabila pentru pastrarea memoriei. O parte din creierului nostru (cortexul) devine activ, ilustreaza si concepe povestea pentru o viata intreaga. Astfel, folosirea povestirii este mult mai recomandata decat limbajul clasic factual, deoarece are un impact mai mare. Tindem sa ascultam mai mult o poveste, decat sa citim cifre si analize.

Utilizarea artei povestirii este un mare avantaj in e-mail marketing in special, pentru ca un e-mail ajunge in Inbox, care este un spatiu foarte personal pentru fiecare individ. Asa ca poti incepe cu povestea brand-ului tau si apoi continua cu ale clientilor si altele. 

Luna martie iti ofera destule optiuni daca te gandesti sa folosesti storytelling-ul in campaniile de e-mail marketing. Poti scrie despre povestea martisorului, originea zilei de 8 Martie, povesti proprii si chiar creatii noi de continut, in care inviti clientii sa intre in povestea respectiva. Totul e sa sune interesant si diferit. La final poti incheia cu un call to action (sa se inscrie in oferta sau sa o acceseze direct). 

Redacteaza articolul, pune-l pe blog-ul din site, apoi creeaza rapid un newsletter cu intro text articol si link catre el. Inainte sa il trimiti, in platforma de e-mail marketing, bifeaza postare automata newsletter pe retelele de socializare. Si uite asa ai promovare rapida via blog, e-mail si social media. Si, daca articolul este foarte bun, poti merge si mai departe cu promovarea: il poti pune ca landing page la publicitatea platita din motoarele de cautare.

2. Nu uita de marketingul educational, chiar daca trimiti newsletter e-commerce.

Multe magazine online fac greseala sa trimita frecvent abonatilor mailuri cu acelasi tip de continut. Cel mai des utilizat tip de newsletter e-commerce este cel cu imagine produs, pret, mini descriere si buton „Adauga in cos”. Este OK, dar nu si daca sunt 7 randuri de cate 4 produse in e-mail si daca se tot  repeta acelasi format la urmatoarele receptii. Abonatii se plictisesc. Oricum impactul e de obicei limitat la primele 3 produse, in unele cazuri maxim 5.

Asadar, daca ai un magazin online, o idee buna ar fi sa variezi continutul cu tenta comerciala cu cel care are conotatie utila sau educativa, cu informatii valoroase pentru clienti. Da, cel mai acceptat si votat de catre public, pare a fi marketingul de continut, educational, care ii ajuta efectiv sa ia o decizie de cumparare potrivita necesitatilor lor, le furnizeaza noi idei cand au nevoie de inspiratie la shopping sau pur si simplu le face ziua mai buna printr-o abordare aparte: cordiala, umoristica, inovativa ori surprinzatoare. 

O idee ar fi sa creezi ghiduri de alegere cadouri potrivite de Martisor si 8 Martie. Sau, pur si simplu, poti scrie cateva idei despre cum sa celebreze zilele importante din luna martie. Le publici pe blog, apoi trimiti newsletter despre ele cu share pe Facebook, Twitter sau ce e relevant pentru tine.

Intotdeauna incheie articolele de e-commerce marketing care au continut util cu o invitatie la feedback, share si votare. Sunt o modalitate excelenta de a interactiona cu publicul cititor si de a afla daca au considerat util continutul articolului parcurs.

3. Mizeaza pe e-mail marketing personalizat dincolo de subiect.

Conform unui studiu a Scolii  de Afaceri Stanford, simpla adaugare a numelui in subiectul newsletter-ului poate creste open rate-ul (rata de deschidere) cu 20% si vanzarile cu 31%. De asemenea, s-a constatat o reducere a ratei de dezabonare cu 17%.

Totul pare OK din statistici, dar se recomanda totusi a se folosi cu ponderatie numele abonatului in titlul e-mail-ului. Tuturor ne place sa ne vedem sau ne auzim numele, dar e ciudat sa primesti zilnic sau des e-mail cu numele tau exclamat. Ai putea reactiona chiar negativ, nu-i asa? Sa nu mai vorbim de faptul ca nu primim doar un newsletter pe zi. Asa ca less is more.

Poti merge dincolo de personalizarea numelui din subiect. Foloseste A/B testing sau MVT testing din solutia de e-mail marketing si testeaza diferite variante de titluri si de continut cu emoji sau fara, e-mailuri scurte sau lungi, cu ton familiar sau exploziv comercial, cu sau fara nume abonat in subiect sau in continut, cu discount sau nu, cu continut preponderent foto-video sau text si butoane, etc. Vezi ce variante ies castigatoare si foloseste-le in viitor.

Daca ai deja un istoric de trimiteri newsletter catre abonatii tai, poti bifa in platforma de e-mail marketing sa se trimita la cea mai buna ora si fiecare abonat va primi la ora la care a deschis cel mai des mesajele, conform istoricului. Astfel ai maximizare open rate si personalizare la un loc.

4. Trimite atat e-mailuri automate, cat si manuale.

In contextul campaniilor de e-mail marketing de sezon sau de sarbatori, pentru a creste rezultatele ai nevoie si de automatizarea trimiterilor, pe langa cele configurate si trimise manual. Pe langa faptul ca iti salveaza timp pretios, sunt eficiente deoarece sunt trimise si primite la momentul potrivit.

Cateva exemple din cele mai folosite automatizari sunt cele de welcome (trimise in urma inscrierii la newsletter), cele tip deal (cu inregistrarea la un concurs pentru a castiga un premiu) si cele automate din site (cu confirmare comanda, livrare, produse din cosul abandonat). Dar nu trebuie sa te limitezi doar la acestea. Poti crea noi serii de e-mailuri automate pentru e-mail marketing sezonier. De exemplu, poti folosi numaratoarea inversa in newsletter inainte de expirarea ofertei pe care o propui consumatorilor si sa trimiti din cand in cand newslettere diferite tot cu un countdown.

Un alt tip de automatizare eficient este in functie de obiceiul de cumparare. Este foarte probabil ca oamenii sa repete o comanda sau sa fie interesati de alte produse mai bune, variante ale acelorasi produse cumparate ori alte articole complementare.

Speram ca v-au fost utile aceste sfaturi si va dorim campanii de e-mail marketing cu rezultate si clienti multumiti!

Despre Florina Coca

Marketing Manager at newsman.com (email marketing platform)

Follow Me

Leave a reply