Cum recuperezi vanzari prin campanii de email de abandonare browsing?
Campaniile de email despre cosul abandonat sunt unele dintre cele mai populare si eficiente metode de a recupera vanzarile pierdute. Sunt relevante, bazate pe date in timp real si vizeaza persoanele deja aflate pe calea de achizitie. Dar ce facem cu restul de potentiali cumparatori, care nu ajung in acest stadiu?
Au venit, au vazut, au cumparat. Rata de conversie, 100% pentru magazinele online. Poate intr-o lume ideala, SF. In realitate, din totalul de vizitatori, cumpara doar 3%, in medie.
Sa aruncam o privire la un raport de cercetare Adobe Digital Insights din decembrie 2019:
Graficul ne arata ca, in functie de sectorul de activitate, rata de conversie poate varia intre minim 1,4% (Electronice) si maxim 4,9% (Cadouri), rata medie de conversie fiind de 3%.
Ecommerce sales funnel sau palnia de vanzari
Diverse studii de cercetare expun palniii de vanzare diferite, reprezentate vizual in imaginea de mai sus. Din acestea, aflam urmatoarele informatii:
– primul studiu arata ca din totalul de vizitatori, 30% ajung sa accese categoriile de produse, 20% navigheaza in pagina de produs, 5% adauga in cos si doar 1% cumpara;
– al doilea studiu arata ca din totalul de vizitatori, 43,8% ajung in pagina de produs, 14,5% adauga in cos si 3,3% cumpara.
Concluzia e ca un procent enorm, mai exact 43,8% si respectiv, 50% nu ajung in stadiul de adaugare produse in cos, pentru a putea sa le trimiti email despre cosul abandonat. Care e solutia pentru a mentine legatura cu acesti oameni? Campaniile de email de abandonare browsing.
Cand nu existau platformele de email marketing, doar marile branduri, ex. Amazon, isi permiteau sa retargeteze acesti potentiali cumparatori care paraseau site-ul si nu ajungeau in pagina de check-out.
Acum, lucrurile s-au schimbat. Poti folosi o solutie de email marketing precum NewsMAN pentru a ajunge la cei care abandoneaza magazinul online fara sa adauge in cos. Sunt 3 pasi simpli:
- mai intai generezi o cheie API din contul NewsMAN (sectiunea Contul meu > API) si o introduci in panoul de administrare din platforma eCommerce (astfel abonatii din site sunt sincronizati automat in platforma de newsletter)
- apoi, adaugi feed-ul de produse in contul NewsMAN (in Setari > Sumar > Feed-uri)
- in final, instalezi codul NewsMAN Remarketing care te ajuta urmaresti activitatea abonatilor in magazinul online si sa afli care sunt acei abonati care au cumparat si care s-au oprit la vizualizare categorie sau produs. Poti filtra de asemenea dupa valoarea comenzilor sau a incasarilor din newsletter pentru o anumita perioada selectata.
Odata ce ai urmat acesti pasi, iti ramane doar sa stabilesti modelele de email pentru abandonare browsing si apoi sa activezi automatizarea.
Campanii de email de abandonare browsing magazin online
85% dintre vizitatorii care vin pentru prima oara pe site, nu adauga nimic in cos. (sursa)
Nu suna prea bine, dar aceasta este realitatea. Vestea buna e ca poti atrage acesti oameni prin mesaje relevante si oferte personalizate cu ajutorul campaniilor de email de abandonare browsing. Astfel poti recupera 42% din veniturile initial neaccesate.
Pentru a le putea trimite campanii de email de abandonare a navigarii pe site, este nevoie sa identifici vizitatorii. Acest lucru se poate face daca:
- au dat click pe un link dintr-o campanie de email si au ajuns pe site;
- au cumparat anterior si au fost identificati de cookie-urile first-party;
- au completat pe site un formular sau pop-up de inscriere la newsletter;
- s-au logat in contul magazinului online.
Poti trimite 3 tipuri de campanii de email de abandonare website eCommerce: abandonare homepage (pagina principala), abandonare categorii de produse si abandonare produse specifice.
Campanii de email de abandonare homepage magazin online
Campanii de email de abandonare categorii de produse din magazinul online
Daca vizitatorul a petrecut cateva minute pe site si a navigat pe o anumita categorie de produse, dar nu a dat click pe vreunul anume, ii poti trimite email cu top produse vandute din acea categorii. Incearca sa incluzi produse cu recenzii.
Campanii de email de abandonare pagini de produse din magazinul online
Daca vizitatorul s-a uitat la unul sau mai multe produse din magazinul online, ii poti trimite email cu acele produse pe care le-a vizualizat, alaturi de alte produse recomandate. Asigura-te ca incluzi intotdeauna date de contact complete si link de asistenta rapida.
In al doilea email, ii poti oferi un discount pentru a-i stimula decizia de cumparare.
Sfat: implementeaza un pop-up intern in magazinul online in care le oferi posibilitatea sa-si salveze vizita, pentru apoi sa ii trimiti pe email ce a vizitat.
Conform Barilliance, rata de conversie pentru pentru e-mail-urile de sumar vizita este de 14,13%. Ceea ce inseamna ca acest tip de email functioneaza, tocmai pentru ca majoritatea oamenilor nu au timp pe moment sa analizeze tot si sa ia o decizie. In schimb, pe email se pot uita mai tarziu. Daca au citit primul email si tranzactia nu are loc in 24 de ore, poti oferi discount si alte produse similare.
Iata un model de email de abandonare pagina de produs in magazinul online. Il poti personaliza rapid cu editorul de newsletter responsive drag & drop NewsMAN:
Speram ca ti-au fost de folos informatiile despre campaniile de email de abandonare site si daca ai nevoie de ajutor cu implementarea si automatizarea lor scrie-ne la info@newsman.ro. Pe langa acestea, mai poti activa si campanii de email pentru cosul abandonat si serii de emailuri automate post-vanzare precum email recenzie produs, email cu voucher dupa prima comanda, etc.
Iti dorim spor la conversii si clienti multumiti!
Leave a reply