Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Strike-Sports.ro

 

Strike-Sports.ro a aparut la jumatatea anului 2017 si vinde online produse pentru sporturi de contact (arte martiale, box, kickbox, MMA, grappling, fitness si bodybuilding): echipamente, produse de nutritie, cupe si medalii. „Prima comanda inregistrata a fost spre sfarsitul anului, o pereche de manusi pentru Karate Kyokushin, de 50 RON”, ne-a povestit Adrian State (foto, Managing Partner Strike-Sports.ro). Acesta a pornit afacerea din pasiunea pentru acest tip de sporturi, colaboreaza cu trei firme de curierat si spune ca 70% dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile. Descopera mai multe despre culisele acestui magazin online, in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Adrian State: Fiind un site destinat sporturilor de contact, am incercat sa ne gandim la un nume reprezentativ. Ca o prima optiune a fost Kombat-Sports.ro, dar existand deja un site pe acceasi nisa, cu un nume asemanator, am renuntat la idee. Strike-Sports a fost a doua optiune imbratisata, care s-a dovedit ulterior a fi o idee inspirata.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Faptul ca suntem practicanti a constituit un deziderat indispensabil in evolutia ideii incoltite de a trece de la pasiune la business. Ideea in sine a aparut in incercarea de a imbina meseria de baza (lucru in vanzari si online), cu pasiunea aproape bolnavicioasa pentru sporturile de contact.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Cliseu sau nu, se spune ca daca faci ceea ce iti place nu vei simti niciodata ca muncesti. Unul dintre beneficiile practicarii artelor martiale este acela de a iti insufla increderea in fortele proprii. Cum spune unul dintre profesorii nostri, „Scopul primordial nu este acela de a deveni campioni in concursuri, ci acela de a deveni campioni in viata”. A avea propria afacere este un pas spre acest scop.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Educatia antreprenoriala, dupa parerea mea, se poate dobandi doar invatand in taina de la oamenii mai destepti decat tine. Capitolul educatiei antreprenoriale este si va fi deschis pentru tot restul vietii.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Incepand mai mult ca un secondary job, pe langa jobul de zi cu zi, bugetul a fost pe masura, adica extrem de mic. Am crescut de la comanda la comanda, reinvestind de fiecare data tot ce castigam.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Ca la fiecare inceput de drum, chiar daca domeniul nu era nou si aveam ceva experienta pe partea de vanzari si comenzi online, apar lucruri si situatii de nepravazut. Majoritatea sunt rezolvabile si te aduc cu un pas mai in fata dacat erai inainte de a le rezolva. Primordial este sa te orientezi spre solutie si nu spre a gasi vinovati de fiecare data cand socoteala din targ nu se potriveste cu cea de acasa.

Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam tuturor persoanelor care incep initiera in tainele sporturilor de contact, fitness-ului si bodybuilng-ului. Motto-ul site-ului este urmatorul: „Inarmeaza-te cu incredere si vointa, restul le gasesti la noi”. Incercam sa avem o gama de produse cat se poate de diversificata. Daca ar fi sa creem un avatar, mama copilului care are intre 7 si 12 ani si care isi doreste un echipament de protectie pentru copilul sau, echipament care sa aiba un raport calitate-pret bun, dar care – in acelasi timp – sa nu coste extraordinar de mult este probabil clientul cel mai des intalnit. Lucram in aceeasi masura cu antrenori, cluburi si chiar sportivi de inalta performanta.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Un om care intra pe site ar trebui sa cumpere de unde vrea el :). Ca si restul pietei, noi suntem o alternativa. Daca dupa vizita pe site a decis sa si comande ceva, vom incerca sa ii oferim aceeasi incredere pe care acesta ne-a acordat-o, alegandu-ne pe noi. Dupa prima comanda lucrurile decurg mai usor, pentru ca omul stie ca va comanda de la niste prieteni. Avem discutii cu multi dintre clienti si post-vanzare. Cu unii dintre ei am dezvoltat relatii amicale, ne trimit poze de la antrenamente, tinem legatura pe Facebook si ii promovam prin intermediul paginii noastre de Facebook.

De unde va cumparati produsele?
Suntem intr-o stransa legaura cu majoritatea furnizorilor din Romania. Dand dovada de la inceput de seriozitate pot spune ca am castigat respectul acestora, devedind astfel din concurenti, parteneri. Incercam sa scalam si piata internationala, dorind in acest fel sa oferim diversitate. Gusturile sunt discutabile, iar noi facem tot posibilul pentru a avea disponibile produse si echipamente de la cat mai multe brand-uri, atat din Romania, cat si internationale.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal este site-ul www.strike-sports.ro, dar primim si telefoane de la prieteni ai clientilor, colegi de sala, prieteni ai antrenorilor, etc.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Tinand cont de lucrurile intamplate anul acesta, strategia a fost schimbata din mers. Daca la inceputul anului ne doream sa tintim o crestere de cel putin 30-35 % fata de 2019, acum incercam (ca mai toate business-urile mici) sa supravietuim fara a avea pierderi prea mari. Pana in momentul de fata avem inregistrata o crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar este o crestere datorata faptului ca dintr-un secondary job a devenit un job full-time.

Ati participat la Black Friday 2019?
Nu am avut campanii de Black Friday pana acum, dar incercam sa creem campanii de Sales, avand in sensul acesta in permanenta o pagina in main menu destinata produselor care fac obiectul unor reduceri.

Cum si unde va promovati site-ul?
Marketingul este unul dintre pilonii de baza a unui business de succes. Daca principiile sunt aceleasi, strategiile si tehnicile sunt intr-o continua schimbare. Daca ieri functionau fluturasele, astazi Facebook-ul si Instagram-ul fac legea. Incercand sa raspundem la intrebarea clasica „Cine este clientul meu si unde anume il gasesc?”, suntem activi pe mai toate marile canale de comuncicare si socializare. Momentan, marketingul este internalizat. Cu siguranta, pe viiitor vom apela si la firme specializate.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem, da. Aici suntem in legatura atat cu clientii existenti deja, cat si cu potentialii clienti, dar si cu persoanele ce impartasesc aceleasi pasiuni cu noi. Suntem destul de activi, postam, Share-uim destul de des si promovam produsele sau clubul unde ne antrenam.

Aveti versiune de mobile?
Suntem super mobile friendly. Intrati sa vedeti.

Cate dintre comenzile voastre din de pe dispozitive mobile?
Din analizele noastre, undeva la 70%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Asa cum afirmam anterior, anul acesta a fost un an de incercare, in care noi (firmele mici) am incercat sa supravietuim. Daca reusim sa iesim la liman fara pierderi mari si cu vanzari un pic mai bune decat anul precedent, il putem bifa ca un an bun.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Prin sistematizarea tuturor procedurilor existente intr-o companie. Daca vorbim de magazine mari: soft-uri, aplicatii, programe. Sunt firme mari care nu au pus la punct un sistem de automatizare a tuturor procedurilor existente, astfel incat daca maine vin doi angajati noi, acestia sa stie exact ce au de facut. Un manual al tuturor procedurilor existente intr-o firma (daca vorbim de firme mici) poate scuti multe din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cred ca una dintre cele mai mari provocari pentru magazinele online este aceea de a gasi o solutie cu privire la refuzul coletelor. Toate magazinele online sufera pierderi financiare din cauza coletelor ajunse la timp, dar totusi refuzate de catre clienti. Este o problema care afecteaza atat magazinele mici, cat si pe cele foarte mari.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Lucram in acest moment cu trei dintre firmele de curierat din Romania. Asta dupa ce am renuntat deja la serviciile altor firme de curierat. Incercam de fiecare data sa calculam cea mai buna cotatie de pret cu toate cele trei firme, in functie de zona si greutatea coletului, lucru care necesita timp, dar care – dupa calculele noastre – ne aducw facturi mai mici cu 15%, pana la 20%.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim imbunatatirea platformei actuale, pentru o buna experienta de navigare si pentru a usura procedura de comanda (desi este destul de usoara si acum). Luam, de asemenea, in calcul introducerea platii in rate pentru produsele profesionale, saci de box, aparate de fitness, etc. Suntem, de asemenea, deschisi pentru colaborari cu organizatori de competitii sau noi furnzizori, asa ca pentru orice alte detalii sau informatii nu ezitati sa ne contactati. 🙂

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply