Cum curatam o baza de date de email-uri?

Intrebare

Salut,

Nu ma refer la o curatare dupa denumiri gen spam, adult, info, support.

Am o baza de date cu 15.000 emailuri pe care am strans-o in aproximativ 4 ani. Practic, adresele pe care le-am strans acum 4 ani nu mai au relevanta pentru mine deoarece mi-au iesit din target.

Am o rata de deschide a newsletter-ului de 27% si urmarind conversiile si traficul am impresia ca sunt aceleasi adrese care deschid, adica cele stranse intre anii 3 si 4.

M-am gandit la n variante, inclusiv segmentarea bazei de date in nn bucati si luat o decizie la final in baza unui raport trafic/conversie/openrate, etc, insa n-am timp si nici bani pentru asa ceva.

Exista vreun serviciu reliable pentru asa ceva?

Avantajele pe care le vad sunt:

O targetare eficienta, costuri mai mici cu administrarea bazei de date si realizarea campaniilor. Practic ma intereseaza sa aflu o dimensiune reala a segmentului asta.

PS: Costurile cu achizitia unei adrese de mail din target este imensa pentru mine, deoarece trebuie sa o marchetez in maximum 4 ani.

Multumesc anticipat pentru implicare.

Topic deschis 0
E-mail marketing Alex 4 ani 2 raspunsuri 108 vizualizari Master 0

Raspunsuri ( 2 )

  1. Salut,

    Din cate am inteles ai o lista de 15.000 emailuri din care doar o parte sunt active. Prin urmare daca trimiti campanii newsletter cu ajutorul unui serviciu, vei avea costuri mai mari care sunt inutile. Solutia la care ma gandesc acum este trimiterea unui email/newsletter in care ii rogi pe destinatari sa se reaboneze la o lista noua/curata. Abonatii fideli vor face acest lucru si astfel vei obtine o lista care iti va oferi statistici mai bune si nu vei avea probleme de bounce cauzate de adresele vechi care nu mai exista. Costurile acestei solutii nu sunt mari si tin de trimiterea emailului de reabonare.

    Daca mai ai intrebari iti reaspund cu placere

  2. Salut Alex,

    Ceea ce doresti este prea custom sa gasesti intr-un serviciu de email marketing. Majoritatea comapniilor te pot ajuta sa segmentezi lista pe baza unor criterii definite (clickuri, deschidere, shareuri …etc), dar nu pot face mai mult decat atat. O parte a proceslui trebuie facuta manual.

    Mai jos ai o strategie simpla, care necesita efort redus de gestiune, raspunde problemei tale de a salva costuri si poate fi implementata cu majoritatea serviciilor de email disponibile pe piata:

    1) In prima etapa poti impartii lista ta in 3 segmente (daca serviciul email care il folosesti nu permite segmentarea pe baza deschiderilor, se poate realiza in Excel):
    — Grupul 1 = cei care au deschis macar un email in ultimele 3 luni
    — Grupul 2 = cei care au deschis macar un email in lunile 3-6 (fara sa faca parte din grupul 1)
    —- Grupul 3 = cei care nu au dechis nici un email de mai mult de 6 luni.

    GRUPUL 1 – Aceasta este listata “de buna” si continui sa folosesti lista cum o folosesti de obicei.

    GRUPUL 2 – Acestia sunt clienti interesati in produsul tau, dar, ori nu sunt pe punctul de a cumpara, ori vor doar informatii generice de genul “vreau sa mai stiu de voi”. Poti folosi acest segment sa trimiti newsleterre mai rare, mai generice, etc… Poti testa diverse subiecte, layout-uri de pagina, mesaje, titluri etc …

    GRUPUL 3 – Acestia sunt useri pe care probabil nu ii mai intereseaza produsul/serviciul tau. Inainte sa ii stergi complet din lista, poti incerca sa “ii salvezi”. Trimite-le o oferta de confirmare daca sunt inca interesati. Ex de suita de 3 emailuri pentru acest grup: “1) Nu ati deschis nici un email de x luni, confirmati daca mai sunteti interesati sa primiti. 2) Nu ati deschis nici un email de x luni + nu ati confirmat ca vreti sa mai primiti … confirmati acum si aveti un cupon de 25%. Daca nu veti fi stersi. 3) Nu ati deschis nici un email de x luni + nu ati confirmat ca doriti sa primiti emailurile noastre. Ultima sansa sa folositi cuponul de 25% si sa confirmati ca vreti emailurile noastra. Aveti pana samabata sa confirmati ca sa nu fiti scosi de pe lista (sau ca sa nu fiti trecuti pe lista generica…)”
    Evident, nu ii nu ii stergi din cont, ci ii bagi pe o lista speciala si le trimiti emailuri doar de 2-3 ori pe an (Craciun, Paste, Inceperea scolii… etc)

    O data organizata lista de acest fel, poti face ciclic (cand ai timp, la o luna, 3 luni… etc) o reevaluare a userilor si ii upgradezi sau downgradezi in functie de ce gasesti in rapoarte. Trimiti constant emailuri de upgrade de pe o lista pe alta …

    Toata procedura de mai sus este pe partea ta. Concomitent cu actiunile de mai sus, introduci in fiecare email un link in care subscriberi pot sa isi modifice chiar ei nivelul de inscriere la lista, pot alege ei la ce frecventa vor primii emailurile si ii impingi sa aleaga (sa se auto-segmenteze) intre cele 3 liste.

    Mai sunt si alte strategii care pot fi aplicate sa gestionezi efectiv o lista si sa ii maresti rata de deschidere/click pe link, dar pentru inceput poti lua in considerare etapele de mai sus.

    Sper sa te ajute.
    E.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.