Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

COVID-19: cum arata provocarea retururilor online

In contextul pandemiei COVID-19 (care a determinat inchiderea temporara a magazinelor offline si trimiterea acasa a angajatilor), multi retaileri si-au modificat ferestrele de retur online, pentru a-si creste ratele de conversie, ceea ce complica procedura interna a companiilor, observa cnbc.com. Nume ca Macy’s, Gap, Amazon, Sephora, Kohl’s, Victoria’s Secret si-au marit perioada de retur, asigurandu-si clientii ca isi pot recupera banii si in aceasta perioada de criza, in care nu mai pot proba nimic in magazin, cumparaturile virtuale fac legea, iar lumea isi petrece timpul in casa, in pijamale.

Provocarile acestor perioade de retur mai lungi tin de vinderea din nou a produselor returnate (avand in vedere faptul ca virusul poate rezista cateva zile pe anumite suprafete), procesarea acestora in centrele de distributie (in conditiile in care numarul angajatilor este redus) si de incetinirea eforturilor retailerilor de a incuraja aducerea produselor returnate in magazinele fizice. Aceasta metoda economiseste bani apropo de transportul inapoi (compania nu il mai plateste). In plus, un client care a returnat ceva astfel poate sa mai petreaca ceva timp in magazin, cautand altceva in loc si cumparand apoi pe loc. Dar pandemia de coronavirus va afecta sigur intoarcerea publicului larg in magazinele offline, majoritatea preferand returul prin curier.

Retailerii axati pe imbracaminte, incaltaminte si accesorii sunt cei mai supusi riscurilor in aceasta perioada: in mod tipic, in jur de 17% dintre haine sunt returnate (conform unei analize marca 1010data). In medie, comerciantii de imbracaminte din SUA au inregistrat o scadere de 13% a vanzarilor online in perioada 12-25 martie, comparativ cu perioada 1 februarie – 10 martie (conform datelor Adobe Analytics).

Pentru a tenta cumparatorii in continuare:

  • companii ca Nike si Everlane au organizat promotii la colectiile de primavara
  • Gap a prelungit perioada de retur a cumparaturilor facute intre 1 ianuarie si 31 martie pana pe 1 iulie
  • Kohl’s a adaugat 30 de zile de retur (de la momentul redeschiderii magazinelor fizice) peste cele 180 existente deja
  • Sephora accepta retururi timp de 1 luna dupa redeschiderea magazinelor traditionale (pentru cumparaturi facute in ele pana pe 15 februarie) si timp de 2 luni pentru cumparaturi facute online
  • Victoria’s Secret si-a extins politica de retur cu inca 30 de zile
  • pe Amazon poti returna pana pe 31 mai ce ai cumparat de la ei/vanzatori terti, intre 1 martie – 30 aprilie
  • Macy’s ofera clientilor un plus de 60 de zile de la data cumpararii, pentru retur (dar ce ai cumparat in magazin, trebuie sa returnezi tot acolo)

Comentarii ( 2 )

  1. […] Ideea nu e ceva nou: intr-un sondaj din 2017, Narvar afla ca 40% dintre respondenti faceau asta ocazional. In 2019, Narvar afla ca procentul pasionatilor de „bracketing” era de 55%. De atunci, practica e din ce in ce mai comuna, mai ales in urma pandemiei COVID-19. O rata mai mare de „bracketing” inseamna o rata mai mare de retururi digitale – care se dovedeste a fi o adevarata provocare pentru retailerii online. […]

  2. […] timpul pandemiei COVID-19, retailerii digitali si-au modificat ferestrele de retur online, pentru a-si creste ratele de conversie, iar numarul de site-uri e-commerce care au oferit livrare […]