SUA: 63% dintre cumparatorii online fac „bracketing” si afecteaza retailerii (sondaj)
63% dintre americanii pasionati de e-commerce comanda mai multe marimi/culori din acelasi produs, returnand ulterior toate produsele care nu li se potrivesc – practica numita „bracketing”. Procentul este in crestere fata de 2021, cand era de 58%. Asta a descoperit un sondaj recent, marca Narvar („The State of Returns: The End of One-Size-Fits-All Returns”), citat de businessinsider.com. Acesta a fost realizat pe un esantion de 2.023 de consumatori de 18-65 de ani, care au returnat cel putin un produs cumparat pe Internet, in ultimele 6 luni.
„Bracketing-ul” este var primar cu „wardrobing-ul” (metoda prin care un client cumpara un produs Fashion, pentru o ocazie speciala, il poarta, apoi ii da retur), alta practica paguboasa pentru retailerii digitali. Cu „bracketing-ul” se confrunta cel mai des magazinele ec-ommerce care ofera livrare si retur gratuite.
Alte informatii interesante din sondajul amintit:
- 14% dintre cei chestinati spun ca „bracketing-ul” e ceva comun pentru ei si ca asa fac mereu, in cazul achizitiilor digitale; 29% fac asta ocazional, iar 20% – doar cand nu le e clar ce marime li s-ar potrivi mai bine
- motivele pentru care se practica „bracketing-ul” – consumatorii nu-si cunosc marimea corecta (37%), produsul nu poate fi probat intr-un magazin fizic (27%) sau fac asta cand comanda prima data de la un retailer nou (24%)
- motivele pentru care evita „bracketing-ul” – nu este sustenabil pentru mediu (53%), este prea scump (41%), returul e un proces dificil (40%)
Ideea nu e ceva nou: intr-un sondaj din 2017, Narvar afla ca 40% dintre respondenti faceau asta ocazional. In 2019, Narvar afla ca procentul pasionatilor de „bracketing” era de 55%. De atunci, practica e din ce in ce mai comuna, mai ales in urma pandemiei COVID-19. O rata mai mare de „bracketing” inseamna o rata mai mare de retururi digitale – care se dovedeste a fi o adevarata provocare pentru retailerii online.
Leave a reply