Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: 63% dintre cumparatorii online fac „bracketing” si afecteaza retailerii (sondaj)

63% dintre americanii pasionati de e-commerce comanda mai multe marimi/culori din acelasi produs, returnand ulterior toate produsele care nu li se potrivesc – practica numita „bracketing”. Procentul este in crestere fata de 2021, cand era de 58%. Asta a descoperit un sondaj recent, marca Narvar („The State of Returns: The End of One-Size-Fits-All Returns”), citat de businessinsider.com. Acesta a fost realizat pe un esantion de 2.023 de consumatori de 18-65 de ani, care au returnat cel putin un produs cumparat pe Internet, in ultimele 6 luni.

„Bracketing-ul” este var primar cu „wardrobing-ul” (metoda prin care un client cumpara un produs Fashion, pentru o ocazie speciala, il poarta, apoi ii da retur), alta practica paguboasa pentru retailerii digitali. Cu „bracketing-ul” se confrunta cel mai des magazinele ec-ommerce care ofera livrare si retur gratuite.

Alte informatii interesante din sondajul amintit:

  • 14% dintre cei chestinati spun ca „bracketing-ul” e ceva comun pentru ei si ca asa fac mereu, in cazul achizitiilor digitale; 29% fac asta ocazional, iar 20% – doar cand nu le e clar ce marime li s-ar potrivi mai bine
  • motivele pentru care se practica „bracketing-ul” – consumatorii nu-si cunosc marimea corecta (37%), produsul nu poate fi probat intr-un magazin fizic (27%) sau fac asta cand comanda prima data de la un retailer nou (24%)
  • motivele pentru care evita „bracketing-ul” – nu este sustenabil pentru mediu (53%), este prea scump (41%), returul e un proces dificil (40%)

Ideea nu e ceva nou: intr-un sondaj din 2017, Narvar afla ca 40% dintre respondenti faceau asta ocazional. In 2019, Narvar afla ca procentul pasionatilor de „bracketing” era de 55%. De atunci, practica e din ce in ce mai comuna, mai ales in urma pandemiei COVID-19. O rata mai mare de „bracketing” inseamna o rata mai mare de retururi digitale – care se dovedeste a fi o adevarata provocare pentru retailerii online.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply