COVID-19: Amazon atrage vanzatorii ezitanti, pe fondul pandemiei
Companii care pana acum nu erau foarte hotarate apropo de vinderea produselor proprii pe Amazon si-au schimbat punctul de vedere, odata cu pandemia COVID-19, informeaza bloomberg.com. Gigantul online a inceput sa atraga numerosi comercianti noi, care se axau mult pe magazinele fizice (acum inchise) si care vand de la echipamente de pescuit si produse destinate pictorilor, la imbracaminte si genti pentru plaja, spun consultantii care ajuta brand-urile sa navigheze marketplace-ul Amazon.
Brand-urile si vanzatorii en-gros cred ca multi dintre partenerii lor de retail nu vor supravietui pandemiei, ceea ce inseamna ca Amazon va pastra – pe termen lung – multi dintre acesti noi clienti. Jeff Bezos e dispus sa cheltuie cat e nevoie, pentru a pastra compania la cote maxime in aceasta perioada de criza mondiala: compania a angajat 100.000 de persoane pentru face fata comenzilor pe timp de pandemie si a majoritat salariile angajatilor din centrele de fulfillment americane, in martie-aprilie (estimand ca va cheltui 350 milioane $ in plus). Dar a meritat: vanzarile online in Q1 2020 au crecut cu 24%, cel mai mare procent din ultimii 4 ani.
„Aceasta este genul de situaite in care bogatii se imbogatesc mai mult. Nu e vorba doar de Amazon. Primii 10 retailerii care pot ramane dechisi au un avantaj enorm si vom vedea ca dispar o multime de retaileri mai mici”, explica Andrew Lipsman (Analist la EMarketer Inc.).
Inainte de pandemie, in jur de 45% dintre brand-uri nu vindeau deloc pe Amazon, iar peste o treime spuneau ca nu au nevoie de celebrul marletplace pentru a ajunge la clientii lor (conform unui sondaj Feedvisor). Motivatia lor? Teama de profitul redus, de faptul ca Amazon va colecta date pretioase despre acesti clienti si le-ar putea copia produsele de top. De exemplu, Nike – care a refuzat ani buni sa intre pe Amazon, s-a-razgandit in 2017, pentru ca in 2019 sa se retraga din ecuatie.
Leave a reply