Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

ContentSpeed: 10 sfaturi pentru un ritm ridicat de vanzari in perioade cu promotii

De-a lungul anului, magazine online nu trebuie sa rateze cele mai importante momente in care pot derula promotii: Martisor, Pasti, 1 Mai, Rusalii, 1 Iunie, Sf. Maria, Back-to-School, Halloween, Black Friday, Mos Nicolae, Craciun si Revelion. Specialistii de la ContentSpeed – lider de piata in dezvoltarea de solutii software dedicate e-commerce-ului – transmit (intr-un comunicat de presa) 10 sfaturi pentru retailerii online, utile pentru perioadele promotionale din an:

  1. Imbraca magazinul in haine de sarbatoare. Ai doar cateva secunde la dispozitie sa convingi vizitatorul sa ramana in magazinul tau online. In momentul in care se deschide site-ul, aspectul vizual conteaza cel mai mult. Poti pregati bannere cu tematica sarbatorii. Acelasi tip de vizual trebuie folosit si in campaniile de promovare. Daca ai in plan o campanie ce va beneficia de promovare majora, opteaza pentru crearea unui Landing Page special. Acesta ar trebui sa fie delimitat de restul site-ului si sa contina doar produsele din campanie.
  2. Asigura-te ca lumea afla despre campanie. Degeaba ai cel mai atragator design si cele mai bune oferte de pe piata, daca nu afla nimeni despre campania ta. Daca ai deja campanii care ruleaza pe Google Ads sau Facebook Ads, adauga si mentiunea despre campaniile speciale dedicate perioadei respective (incusiv datele legate de perioada de derulare). Promotiile limitate in timp au efect de „urgentare” a deciziei de cumparare. Un cronometru sporeste efectul.
  3. Resurse de hosting suplimentare. Rezultatele campaniilor de promovare se vad direct in traficul crescut al e-shop-ului tau. Trebuie sa te astepti la o crestere a numarului de vizite si de vizitatori, asa ca trebuie sa te asiguri ca magazinul online functioneaza la parametri optimi.
  4. Profita de Upsell, Cross-sell si Product Bundles. Vanzarile incrucisate si produsele asociate sunt o strategie buna pentru a-ti creste veniturile, in special cand oamenii sunt dispusi sa cheltuie mai multi bani si sa achizitioneze mai multe produse. Pregatirea unor pachete de produse cu un mic discount ajuta mult la cresterea valorii medii a cosului de cumparaturi.
  5. Trimite newslettere si SMS-uri cu oferte personalizate. E-mail-ul este una din cele mai bune metode pentru conversii usoare. Ai grija sa trimiti promotii cu produsele de care clientii ar putea fi interesati, tinand cont de istoricul cumparaturilor si al cautarilor. SMS-urile catre baza de date de clienti sunt o metoda si mai personala de trimitere a ofertelor. Recomandam insa folosirea  cu prudenta a acestei metode de marketing!
  6. Revino asupra cosurilor abandonate. Pentru a reduce rata cosurilor abandonate si a creste veniturile, iti recomandam sa-i urmaresti pe cei care au abandonat cosurile de cumparaturi. Trimite-le un e-mail cu o reducere valabila in cazul in care vor relua comanda.
  7. Extra servicii, pentru o experienta de shopping memorabila. Ofera-le clientilor posibilitatea sa adauge un ambalaj cadou sau chiar o felicitare. Cei care ofera, dar si cei care vor primi cadourile, vor fi impresionati de atentia ta la detalii.
  8. Ofera livrare gratuita. Studiile arata ca, primind transport gratuit, oamenii tind sa cumpere mai multe produse, iar 60% dintre consumatori prefera sa cumpere mai mult pentru a primi transportul gratuit. Poti folosi un prag de la care livrarea e gratuita (150 lei, de exemplu). Foloseste serviciile unui curier serios. Si nu uita sa anunti data limita pana la care pot fi plasate comenzile cu livrare garantata, astfel incat sa ajunga la momentul potrivit. Un astfel de mesaj denota grija fata de client, dar induce si urgenta in decizia de cumparare.
  9. Cat mai multe metode de plata disponibile. Magazinul tau online ar trebui sa ofere cat mai multe modalitati de plata posibile, din care clientul sa o aleaga pe cea preferata. Pe langa deja clasicel ramburs si OP, nu-ti poti permite sa nu oferi plata online cu cardul, care e din ce in ce mai populara (mai ales daca produsul urmeaza sa fie facut cadou si expediat direct persoanei vizate). Alege un procesator de plati serios. Daca produsele tale au o valoare mai mare, ideal ar fi sa oferi si o optiune de creditare. Pentru clientii care nu au un card de rate, recomandam sa integrezi un serviciu de tipul TBI Credit Online. O alta modalitate raspandita de sarbatori este sa oferi cadou un card de cumparaturi. Cei care le primesc vor cauta comerciantii la care le pot schimba in cadoul perfect. Fii unul dintre ei! Adauga ca modalitate de plata solutii de tipul CardCadou.ro.
  10. Comunica eficient cu clientii tai. Daca ai facut toti pasii de mai sus, succesul este garantat. Dar succesul inseamna si aglomerare. Mai multe comenzi = mai multi clienti, care vor avea intrebari. In afara de clasicul Live Chat de pe site, adauga si alte canale de comunicare (Facebook Messenger, WhatsApp). Clientii vor aprecia deschiderea si disponibilitatea ta. Tot comunicare si deschidere inseamna sa prevezi si sa mentionezi clar dreptul de retur (legal), aspect care creste simtitor rata de conversie. Pentru a gestiona usor sesizarile si situatiile mai putin placute, foloseste formulare de retur.

BONUS: Strategie de fidelizare. Este evident ca o campanie speciala de reduceri nu este tocmai „prietena” cu profitul, dar este o oportunitate extraordinara de a dobandi noi clienti. Pentru ca noul tau client sa devina unul recurent, este vitala si o strategie de fidelizare. Una dintre optiuni este aceea de a le oferi vouchere sau cupoane pentru urmatoarea comanda. Le poti cere un review. Clientii cu recenzii pozitive au sanse mult mai mari sa devina clienti fideli. In plus, recenziile te ajuta sa convingi si noii clienti. Tot la capitolul fidelizare, o strategie foarte eficienta este aceea de a oferi clientului o mica atentie, in colet. Poate fi un biletel de multumire scris de mana sau chiar un cadou pe care chiar el sa si-l aleaga.  Daca un client primeste un bonus din partea ta, exista posibilitatea sa completeze cererea de recenzie si sa scrie despre tine in social media.

„Poti transforma extrasezonul intr-o perioada de super-vanzari. Majoritatea elementelor de mai sus necesita timp, asa ca pregateste-te din vreme, pentru a profita la maximum de toate oportunitatile pentru a creste vanzarile”, puncteaza Doina Vilceanu (foto, Business Development Manager la ContentSpeed).

Leave a reply