Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce sa vinzi pe un blog: produse proprii sau prin afiliere?

Mi-a fost pusa aceasta intrebare ieri, vorbind la telefon cu unul dintre cititorii mei si… desi pentru mine este foarte clar raspunsul, multa lume inca are dileme. De fapt, aceasta ascunde sub ea o mentalitate care ne limiteaza, aceea de a trebui sa alegem intre doua lucruri.

Nu stiu altii cum sunt dar primul meu impuls cand vine vorba sa aleg intre doua lucruri este acela de a vedea daca nu cumva le pot avea pe amandoua. În fond, obiectivul nostru este sa maximizam profitul. Asa ca de ce sa nu implementam ambele metode de monetizare pe un blog, atat produse proprii cat si prin afiliere?

Ei, pana acum, mitul ca trebuie sa faci ori una ori alta (adica fie sa vinzi ceva ce ai facut tu, fie sa devii afiliat) a venit din perceptia gresita pe care am avut-o, uitandu-ne la afacerile de succes ale altora:  vedeam ca vand produse proprii si credeam ca doar asta fac. Apoi, vorbind cu afiliati profesionisti, aflam de la acestia ca sar de la produs la produs si de la nisa la nisa si nici prin gand nu le trecea sa isi vanda propria creatie.

Îti propun o modalitate noua de a gandi nisa in care te aflii sau in care contemplezi sa te arunci: aceea de a o domina. Cand vrei sa fii printre jucatorii principali din nisa ta, vei vrea sa incepi prin a vinde produse prin afiliere pentru a afla daca acestea merg.

Sa comercializezi un produs propriu (fie ca e vorba de o carte pe care ai scris-o, fie ca vorbim de alte produse fizice) e putin riscant, pentru ca nu stii in ce masura acestea merg. De aceea, e bine ca, in faza incipienta, sa te concentrezi pe adusul traficului pe blog si pe testarea produselor prin afiliere.

Sigur ca nu ai de unde sa stii care din ele se vand cel mai bine, asa ca trebuie sa le testezi pe toate. Daca vezi o scrisoare de vanzare si aceasta nu ti se pare atractiva, asta nu inseamna ca acel gen de produs nu merge. Cauta un letter mai bun iar, daca nu gasesti, promoveaza-l pe acela. Ve fi surprins sa vezi cum anumite produse se vand mai bine decat altele.

Pentru ca discutam de blogging ca principala metoda de a vinde aceste produse, e important sa stim care sunt cele mai bune cai de a le promova. De departe cel mai bine merge marketingul prin e-mail. Apoi, desigur, eternele bannere care, daca stii cum sa le faci si cum sa le plasezi pe blog, iti vor rotunji veniturile. Nu in ultimul rand, link-urile din textul articolelor desi primesc click-uri putine, au o rata de conversie foarte mare, pentru ca se gasesc exact acolo unde e concentrata atentia cititorului: in text.

Merita mentionat faptul ca aceste metode se preteaza atat la afilieri cat si la produsele in-house.

Buun. Acum ca am crescut traficul pe blog si ca am ajuns sa vedem care din produse merg mai bine, ne putem apuca sa comercializam propriile produse. Asta se preteaza cel mai bine la produse informationale dar, exista nenumarate nise unde si produsele traditionale trec prin acelasi proces.

Concret: daca ai vazut ca o carte se scrie foarte bine si sta in puterea ta sa scrii una similara, fa-o. Marja profitului va fi mult mai mare. Daca ai un blog de parfumuri, spre exemplu, si observi ca de pe magazinul pe care il promovezi se vinde un anumit tip de parfum mai bine decat celelalte, fa tot posibilul sa il comercializezi de unul singur. Apoi al doilea produs, si al treilea.

Pe masura ce lansezi produse, trebuie sa fii atent la cateva lucruri. În primul rand, trebuie sa compari rata de conversie la produsele tale cu cea a ”concurentei”.

Vezi, in cazul produselor informationale, e foarte posibil sa faci mai multi bani promovand produsele altuia decat pe ale tale. E un efect ciudat al marketing-ului, pe care nu il prea vezi in afacerile traditionale. Daca nu faci scrisoarea de vanzare bine, daca nu oferi garantie pe produs si daca intreg procesul tau de vanzare pare butucanos sau amatoricesc, un produs prin afiliere iti poate face mult mai multi bani, in ciuda marjei de profit mai mica pe care ti-o ofera.

Ce e de facut? Un ban in buzunar, e un ban in buzunar. Trebuie sa continui sa promovezi produsele care se vand bine si, in acelasi timp, sa imbunatatesti propriile produse. Studiaza concurenta si incearca sa observi ce face acele produse să se vanda așa d ebine. Scopul tau ar trebui sa faci o pagina de vanzare mai buna, un brand mai bun, un produs mai bun si un serviciu de calitate superioara.

Iar asta necesita timp, timp in care trebuie sa faci bani de undeva. Ai ghicit, de unde, din afilieri. Si sper ca, acum, raspunsul la intrebarea din titlu devine mai clar. Ai nevoie de ambele tipuri de a face bani pe un blog, pentru ca nu stii niciodata de unde vin bani mai multi. 

OK, sa presupunem ca ai inceput sa vinzi propriile produse si ca iti merge. Sa insemne asta ca trebuie sa renunti la afilieri? Nicidecum.

Nu poti sa faci absolut toate produsele dintr-o nisa sub umbrela proprie. Intr-o nisa cunoscuta, sunt pur si simplu prea multe. Al doilea motiv este ca apar tot timpul produse noi lansate de concurenta si vei vrea sa le testezi. Cine stie ce produs nou va da lovitura.

De fapt, de ce sa nu contactezi concurenta pentru a va uni si a face mai multi bani? Puteti face nenumarate promotii prin care sa le oferiti potentialilor vostri clienti mai multa valoare la preturi mai mici.

OK, arunc in lupta un ultim argument: daca un om, desi e abonat la lista ta, prefera sa cumpere de la concurenta decat de la tine? În afacerile traditionale, acesta este vazut ca un lucru rau dar, in online, din moment ce primesti un comision, este exact opusul. Poate acelei persoane nu ii place de tine. Preferi sa nu faci niciun ban din acel lead ?

Sper ca ai inteles acum ca produsele proprii si cele prin afiliere merg mana in mana si ca, in cazul ideal, e bine sa le faci pe amandoua.

Succes!

 

Leave a reply