Micro-influencerii au rezultate mai bune ca macro-influencerii (studiu)
Conform unui studiu publicat de Journal of Marketing si citat de fastcompany.com, influencerii care au mai putini urmaritori sunt mai credibili in fata acestora. Cand creatorii de continut care au mai putin de 100.000 de followers (micro-influenceri) prezinta cu entuziasm un produs sau un serviciu nou si il descriu in termeni ca „uimitor”, „senzational” si „superb”, in postari sponzorizate, reactiile fanilor sunt mai pozitive decat in cazul influencerilor cu milioane de fani.
Cercetatorii de la Universitatea LUISS Guido Carli din Italia au analizat 20.923 de postari sponsorizate pe Instagram, facute de 1.376 de influenceri americani. Si au descoperit ca macro-influencerii (care au peste 100.000 de urmaritori), pierd 8,4% din engagement de fiecare data cand folosesc cu 10% mai multi astfel de termeni. In cazul micro-influencerilor, engagementul creste cu 5,4%.
Studiul arunca o privire fascinanta in psihologia umana. In ciuda faptului ca toti influencerii vand ceva urmaritorilor lor, acestia simt asta doar atunci cand postarile apartin unor creatori de continut cu greutate. „Consumatorii privesc micro-influencerii ca pe niste oameni obisnuiti, asa ca daca spun ceva de genul «Shake-ul asta este UIMITOR!», consumatorii cred ca sunt cu adevarat incantati de respectivul shake si vor sa impartaseasca aceasta descoperire cu prietenii si fanii lor”, noteaza autorii studiului. Pe de alta parte, vedetele care primesc sume substantiale pentru a spune lucruri pozitive despre un produs/serviciu sunt automat asociate cu ideea de a convinge, a vinde, a face publicitate si atat.
Studiul a descoperit un fenomen similar pe TikTok, apropo de scaderea engagementului. Pentru a creste increderea consumatorilor, cercetarea sugereaza ca vedetele ar trebuie sa se axeze pe postari informative, in care sa foloseasca termeni ca „invata” si „ajuta”, pentru a compensa unele dintre efectele negative ale recenziilor pline de entuziasm despre un produs. Si nu strica nici sa arati fanilor si o doza de scepticism, prin includerea detaliilor despre aspectele negative sau ingrijoratoare ale unui produs. Sinceritatea este cheia, spun cercetatorii italieni.
Leave a reply