Ai 1.000 de fani pe TikTok? Poti deveni influencer platit, in SUA!
Marketingul via influenceri este o industrie de miliarde de dolari. De obicei, creatorii de continut sunt platitit in avans de branduri, pentru a posta ceva despre produsele lor. Pe Instagram, influencerii tind sa aiba nevoie de peste 90.000 de urmaritori, pentru a cere peste 1.000 $/postare, conform unui sondaj Statista. In plus, prin marketing afiliat, creatorii pot castiga comisioane pe baza vanzarilor realizate, prin link-uri personalizate sau coduri promotionale. Dar Instagram se concentreaza acum pe publicitatea platita, nu pe cumparaturile facute direct in aplicatie.
In schimb, TikTok SUA permite conturilor care au in jur de 1.000 de urmaritori sa castige un comision din testarea diverselor produse: jucarii, brazi de Craciun, taitei, lame de ras, produse cosmetice si multe altele, citim pe restofworld.org. Privitorii le pot comanda direct din clipul postat pe TikTok si respectivii micro-influenceri castiga bani din fiecare comanda, facand comert social.
De exemplu, Brandy Leigh (50 de ani), mama a 6 copii, aflata in cautarea unui job de acasa, a inceput sa posteze astfel de continut in luna mai, cand avea in jur de 1.000 de followers. 6 luni mai tarziu, are peste 30.000 de urmaritori si a castigat in jur de 95.000 $: „Nu am castigat [atat de mult] intr-un an in viata mea. Mi-a schimbat viata. Oamenii se pot identifica cu persoanele ca mine, care fac asta de acasa. [Companiile] nu trebuie sa plateasca la fel de mult ca pentru vedetele mari. Dar primesc autenticitate”, a declarat aceasta, pentru sursa amintita.
TikTok Shop a aprut in SUA in septembrie 2023 si tenteaza americanii cu acest tip de marketing afiliat, care e mai accesibil: daca ai destui followers, poti verifica lista de produse eligibile, iti alegi ce-ti face cu ochiul, ceri mostre gratuite, filmezi clipuri de prezentare si poti castiga intre 10 si 30% din pretul de vanzare, daca aceste clipuri se transforma in vanzari.
Platforma a inceput sa testeze acceptarea in sistem a persoanelor cu un prag mai scazut de urmaritori la inceputul acestui an, pentru a introduce oportunitati de monetizare pentru mai multi creatori de continut. Datorita algoritmului TikTok, atunci cand un produs devine popular, mai multi creatori posteaza despre el, in speranta ca vor castiga si ei un comision. Asta creeaza o avalansa de clipuri care a ajutat zeci de companii din SUA sa devina virale pe TikTok Shop.
Leave a reply