Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce este GDPR si cum va afecta Google si Facebook?

Regulamentul General pentru Protectia Datelor 2016/279 (G.D.P.R.) va intra in vigoare pe 25 mai 2018, va inlocui Directiva 95/46/CE si aduce o schimbare importanta reglementarilor privind protectia datelor personale pe teritoriul UE. Conform acestor noi reguli, Google si Facebook nu vor putea folosi informatiile personale despre utilizatorii lor in scop publicitar, fara permisiunea acestor utilizatori, noteaza pagefair.com.

Cand folosesti Google sau Facebook, iti impartasesti informatiile personale de bunavoie, iar aceste doua companii le pot polosi pentru a-ti oferi serviciile pe care le ceri de la ele. Dar, conform noului GDPR, nu le vor putea folosi si in alte scopuri – prin urmare, utilizatorul va semna acorduri specifice, pentru fiecare scop in care ii vor fi folosite datele, si poate opta sa nu fie de acord cu folosirea acestora.GDPR-scale.003

Cum va fi afectat Google de noul GDPR? Fiind o companie care are o relatie directa cu utlizatorii, le poate cere consimtamantul privind utilizarea datelor personale in scop publicitar (pentru reclame care sa le apara in search, YouTube, Maps sau diverse site-uri) , dar acestia nu sunt motivati de nimic sa isi dea acordul. Noua legislatie va afecta caracteristice de targeting din AdWords („remarketing”, „affinity audiences”, „custom affinity audiences”, „in-market audiences”, „similar audiences”, „demographic targeting”, „Floodlight”), „Customer Match”, „Remarketing lists for search ads (RLSA)”, Gmail-ul (care folosea metadata din mail-uri in scop comercial).

GDPR-scale.002Facebook-ul, pe de alta parte, va trebui sa ceara cordul utilizatorilor sai pentru reclame in WhatsApp, Facebook Audience Network (procesarea datelor personale pe alte site-uri), Newsfeed si Instagram.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] trecut 15 luni de la implementarea GDPR-ului la nivelul Uniunii Europene, iar noua legislatie (adoptata pe 14 aprlie 2016 si intrata in vigoare […]

Leave a reply