Cum a afectat GDPR-ul site-urile e-commerce europene (studiu)
Au trecut 15 luni de la implementarea GDPR-ului la nivelul Uniunii Europene, iar noua legislatie (adoptata pe 14 aprlie 2016 si intrata in vigoare pe 25 mai 2018) a impactat negativ numarul de page view-uri, vizitele pe site-urile online si veniturile magazinelor virtuale, informeaza ecommercenews.eu, citand studiul „Regulating Privacy Online: The Early Impact of GDPR on European Web Traffic and E-commerce” (care a folosit date Adobe Analytics). Mai exact, General Data Protection Regulation a insemnat, in UE:
- venituri e-commerce mai mici cu 8,3%
- page view-uri in scadere cu 9,7% pentru toate site-urile
- vizite online mai putine cu 9,9% pentru toate site-urile si cu 5,6% pentru cele e-commerce
- nu a existat nicio schimbare in timpul mediu petrecut pe site sau in page view-uri/vizita
- GDPR-ul a afectat si publicitatea online display si prin e-mail (ambele bazate pe informatii personale – cookies/liste de e-mail), afectand marketing-ul personalizat (si, prin urmare, traficul si veniturile); alte studii indica faptul ca 7% dintre vizitele pe magazine online au loc dupa mesaje publicitare prin e-mail si 3% – dupa online display advertising, iar legislatii UE anterioare legate de protectia datelor personale au redus eficienta reclamelor cu 65%
- traficul total s-a schimbat si pentru ca acum utilizatorii sunt mai constienti de cum le sunt folosite informatiile personale, acestia schimbandu-si preferintele apropo de cat timp petrec online si pe ce site-uri intra
Leave a reply