Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cat de importante sunt volumul si recenta review-urilor online? (studiu)

Cand faci shopping online, cat de important este volumul review-urilor unui produs si faptul ca acestea au fost lasate recent de alti clienti? Studiul „The Power of Review Volume & Recency” (marca powerreviews.com) a raspuns la aceasta intrebare, intervievand 9.012 de americani si analizand activitatea consumatorilor pe un total de 1,5 milioane de pagini de produs online, din peste 1.200 de site-uri. Studiul a avut loc in perioada mai-noiembrie 2021.

Ce a descoperit analiza amintita:

  • consumatorii apreciaza si se astepta sa vada review-uri online recente – 97% dintre respondenti spun ca e important ca parerile altor clienti sa fie unele recente, iar 99% dintre ei spun ca verifica intotdeauna/frecvent/uneori data la care au fost lasate review-urile
  • 64% spun ca sunt mai predispusi sa cumpere un produs cu review-uri mai putine, dar mai recente, decat unul cu nenumarate review-uri (dar care sunt mai vechi de 3 luni); 38% spun ca nu ar cumpara un produs care are doar review-uri mai vechi de 3 luni; procentul creste la 62%, in cazul celor mai vechi de 1 an/mai mult
  • 64% dintre cumparatorii online cred ca recenta review-urilor e mai importanta decat volumul acestora
  • daca nu au mai cumparat niciodata ceva de la respectivul brand sau nu au auzit de el, review-urile recente sunt vitale in decizia de cumparare, pentru 86% dintre respondenti

  • intr-o lume ideala, 44% dintre consumatori vor sa vada review-uri de produs scrise in ultima luna
  • data la care e lasat review-ul e importanta pentru ca recenta e un indicator mai bun apropo de calitatea produsului (spun 70% dintre respondenti), pentru ca ii da clientului mai multa incredere in alegerea facuta (54%) si pentru ca face ca review-ul sa fie mai relevant pentru client (53%)
  • top 3 categorii de produse unde review-urile recente sunt cele mai importante – Electronice & Electrocasnice (95%), Sanatate & Beauty (93%), Fashion (90%)

  • numarul de review-uri este un alt factor important in decizia de cumparare – 99% dintre consumatori iau in cosiderare mereu/adesea/uneori volumul parerilor altor clienti, atunci cand fac shopping online
  • 43% dintre respondenti spun ca un produs ar trebui sa aiba peste 100 de review-uri, iar 23% spun ca ar trebui sa aiba peste 500 de review-uri (dar 45% admit ca i-ar multumi si minimum 25 de pareri ale altor cumparatori, avand in vedere ca 69% dintre ei citesc maximum 25 de review-uri inainte de a cumpara respectivul produs)
  • daca un produs nu are niciun review, 80% dintre respondenti spun ca sansele de a-l cumpara sunt minime
  • top 3 categorii de produse unde review-urile numeroase sunt cele mai importante – Electronice & Electrocasnice (80%), Sanatate & Beauty (71%), Fashion (63%)
  • top 3 tipuri de produse unde review-urile numeroase sunt cele mai importante – produse de lux/scumpe (73%), produse noi (67%), produse cumparate frecvent (47%)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply