Cat de importante sunt volumul si recenta review-urilor online? (studiu)
Cand faci shopping online, cat de important este volumul review-urilor unui produs si faptul ca acestea au fost lasate recent de alti clienti? Studiul „The Power of Review Volume & Recency” (marca powerreviews.com) a raspuns la aceasta intrebare, intervievand 9.012 de americani si analizand activitatea consumatorilor pe un total de 1,5 milioane de pagini de produs online, din peste 1.200 de site-uri. Studiul a avut loc in perioada mai-noiembrie 2021.
Ce a descoperit analiza amintita:
- consumatorii apreciaza si se astepta sa vada review-uri online recente – 97% dintre respondenti spun ca e important ca parerile altor clienti sa fie unele recente, iar 99% dintre ei spun ca verifica intotdeauna/frecvent/uneori data la care au fost lasate review-urile
- 64% spun ca sunt mai predispusi sa cumpere un produs cu review-uri mai putine, dar mai recente, decat unul cu nenumarate review-uri (dar care sunt mai vechi de 3 luni); 38% spun ca nu ar cumpara un produs care are doar review-uri mai vechi de 3 luni; procentul creste la 62%, in cazul celor mai vechi de 1 an/mai mult
- 64% dintre cumparatorii online cred ca recenta review-urilor e mai importanta decat volumul acestora
- daca nu au mai cumparat niciodata ceva de la respectivul brand sau nu au auzit de el, review-urile recente sunt vitale in decizia de cumparare, pentru 86% dintre respondenti
- intr-o lume ideala, 44% dintre consumatori vor sa vada review-uri de produs scrise in ultima luna
- data la care e lasat review-ul e importanta pentru ca recenta e un indicator mai bun apropo de calitatea produsului (spun 70% dintre respondenti), pentru ca ii da clientului mai multa incredere in alegerea facuta (54%) si pentru ca face ca review-ul sa fie mai relevant pentru client (53%)
- top 3 categorii de produse unde review-urile recente sunt cele mai importante – Electronice & Electrocasnice (95%), Sanatate & Beauty (93%), Fashion (90%)
- numarul de review-uri este un alt factor important in decizia de cumparare – 99% dintre consumatori iau in cosiderare mereu/adesea/uneori volumul parerilor altor clienti, atunci cand fac shopping online
- 43% dintre respondenti spun ca un produs ar trebui sa aiba peste 100 de review-uri, iar 23% spun ca ar trebui sa aiba peste 500 de review-uri (dar 45% admit ca i-ar multumi si minimum 25 de pareri ale altor cumparatori, avand in vedere ca 69% dintre ei citesc maximum 25 de review-uri inainte de a cumpara respectivul produs)
- daca un produs nu are niciun review, 80% dintre respondenti spun ca sansele de a-l cumpara sunt minime
- top 3 categorii de produse unde review-urile numeroase sunt cele mai importante – Electronice & Electrocasnice (80%), Sanatate & Beauty (71%), Fashion (63%)
- top 3 tipuri de produse unde review-urile numeroase sunt cele mai importante – produse de lux/scumpe (73%), produse noi (67%), produse cumparate frecvent (47%)
Leave a reply